Zin in de dienst van de Heere.

Je mag er in ieder geval om bidden!!uitgeworpen schreef:Wat moet je doen om echt 'zin' in zondag te krijgen?
:
Meestal krijg ik veel zin in de "zondag" / dienst van de Heere als ik denk aan wat de Heere voor ons heeft gedaan. Daar hoort ook gebed bij om het te mogen zien. Als je dat ziet.... dan is het iedere dag zondag. :!:uitgeworpen schreef:Wat moet je doen om echt 'zin' in zondag te krijgen?
Ad Kalle schreef:Meestal krijg ik veel zin in de "zondag" / dienst van de Heere als ik denk aan wat de Heere voor ons heeft gedaan. Daar hoort ook gebed bij om het te mogen zien. Als je dat ziet.... dan is het iedere dag zondag. :!:uitgeworpen schreef:Wat moet je doen om echt 'zin' in zondag te krijgen?
Wat bedoelt u te zeggen?jvdg schreef:Ad Kalle schreef:Meestal krijg ik veel zin in de "zondag" / dienst van de Heere als ik denk aan wat de Heere voor ons heeft gedaan. Daar hoort ook gebed bij om het te mogen zien. Als je dat ziet.... dan is het iedere dag zondag. :!:uitgeworpen schreef:Wat moet je doen om echt 'zin' in zondag te krijgen?
Zin in de dienst van de Heere.:
Ìk iets doen.......?
Wat Ad schrijft krijg ik niet voor mekaar.jvdg schreef:Christiaan schreef:Wat bedoelt u te zeggen?jvdg schreef:Ad Kalle schreef: Meestal krijg ik veel zin in de "zondag" / dienst van de Heere als ik denk aan wat de Heere voor ons heeft gedaan. Daar hoort ook gebed bij om het te mogen zien. Als je dat ziet.... dan is het iedere dag zondag. :!::
Ìk iets doen.......?
Even wat verduidelijken: Als ik denk aan wat God voor ons/mij wilde doen.jvdg schreef:Wat Ad schrijft krijg ik niet voor mekaar.jvdg schreef:Christiaan schreef:Wat bedoelt u te zeggen?jvdg schreef::
Ìk iets doen.......?
Let wel: Ik ben het voledig met Ad eens.
Gisterenavond een mooie preek gehoord over deze vraag. Centraal daarin stond de prediking, hoe kan ik vrucht krijgen van de prediking. De ds noemde twee oorzaken van een vaak "tegenvallende" vrucht van de prediking. 1) verwacht de dienstknecht zelf dat God overvloedig geeft? Weet hij nog dat hij het Woord van God zelf brengt? 2) Verwachten de hoorders dat God zelf nog werkt? Realiseren ze dat door de prediking God zelf tot ons wil spreken? Of zien ze nog steeds de ds, de boodschapper en niet de zender.Christiaan schreef:Je mag er in ieder geval om bidden!!uitgeworpen schreef:Wat moet je doen om echt 'zin' in zondag te krijgen?
:
welke dominee hadden jullie gisteren.JolandaOudshoorn schreef:Gisterenavond een mooie preek gehoord over deze vraag. Centraal daarin stond de prediking, hoe kan ik vrucht krijgen van de prediking. De ds noemde twee oorzaken van een vaak "tegenvallende" vrucht van de prediking. 1) verwacht de dienstknecht zelf dat God overvloedig geeft? Weet hij nog dat hij het Woord van God zelf brengt? 2) Verwachten de hoorders dat God zelf nog werkt? Realiseren ze dat door de prediking God zelf tot ons wil spreken? Of zien ze nog steeds de ds, de boodschapper en niet de zender.Christiaan schreef:Je mag er in ieder geval om bidden!!uitgeworpen schreef:Wat moet je doen om echt 'zin' in zondag te krijgen?
:
Om Gods zegen te krijgen op de prediking zijn twee dingen nodig: gebed, activiteit in de binnenkamer en gehoorzaamheid aan het Woord, doen wat Hij zegt.
Het schriftgedeelte van deze dienst was Handelingen 10:42-11:18. Daarin wordt duidelijk dat Petrus, de dienstknecht in gebed was en God hem een gezicht liet zien. (het laken met de dieren) Aan de andere kant was Cornelius ook in gebed en God zendt hem een engel met de boodschap dat hij Simon Petrus uit Joppe moest roepen. Beide waren in gebed, beide gehoorzaamden. Petrus ging mee met de boden die Cornelius had gestuurd. En de zegen: De Heilige Geest vervulde een ieder in dat huis!
De ds haalde nog veel meer uit de tekst, maar dit was van toepassing in dit topic.
Tja..., ze gaan van klacht tot klacht steeds voort.henriët schreef:Zin in de zondag heb ik heel de week, maar meer met het idee dat ik dan het Woord weer hoor, elke keer weer het gevoel te hebben 'zou er nu iets voor mij bij zijn'. en dan vaak zo teleurstellend, je voelt je aangesproken weet niet hoe verder, toch verder te moeten en dan maar weer de week in uitziend naar de volgende zondag.....
wat je hier zo beschrijft, zou mijn eigen beschrijving kunnen zijn..op mijzelf van toepassing zijn,,,,,henriët schreef:Zin in de zondag heb ik heel de week, maar meer met het idee dat ik dan het Woord weer hoor, elke keer weer het gevoel te hebben 'zou er nu iets voor mij bij zijn'. en dan vaak zo teleurstellend, je voelt je aangesproken weet niet hoe verder, toch verder te moeten en dan maar weer de week in uitziend naar de volgende zondag.....
De klacht bij God brengen, God Zijn Woord met beloften voorhouden.henriët schreef:ja, maar nu hoe van klacht naar kracht?