Duikenburgse Dagen
Duikenburgse Dagen
We zijn van plan morgen naar de Duikenburgse Dagen te gaan.
Zijn er al forummers geweest of misschien zelfs van plan om morgen te gaan?
Zo ja, is het wat?
Zo ja, is het wat?
-
Re: Duikenburgse Dagen
Ik ben er geweest.Tiberius schreef:We zijn van plan morgen naar de Duikenburgse Dagen te gaan.
Zo ja, is het wat?
Je moet er van houden.
Of je doet het voor je kinderen ( als je die hebt)
of je doet het voor de boeken.
of voor ontmoeting van forumleden
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
-
- JolandaOudshoorn
Wat is er voor de kinderen zoals te doen?uitgeworpen schreef:Of je doet het voor je kinderen ( als je die hebt)
Het is altijd wel leuk om een theologisch werkje voor een prikje op de kop te tikken. Maar dan moet je denk ik niet daar zijn, want daar weten ze de waarde wel.uitgeworpen schreef:of je doet het voor de boeken.
Vandaar mijn vraag: zijn er nog van plan om te gaan?uitgeworpen schreef:of voor ontmoeting van forumleden
Ik vrees dat ik daar ook niet op ga kicken.jvdg schreef:Tja, ik ben er één keer geweest.
'T was daar, naar mijn gevoelen, een sfeer met een hoog "onder ons" gehalte.
Helaas voelde ik me daar niet "thuis".
- JolandaOudshoorn
Weet je, jvdg, dat vraag ik mij soms serious af. Een plek met allemaal kerkmensen en toch.....jvdg schreef:Hoe komt dat, denk je?JolandaOudshoorn schreef::idea: wij zijn niet ons :idea:uitgeworpen schreef:snap ik wel een beetjejvdg schreef:Tja, ik ben er één keer geweest.
'T was daar, naar mijn gevoelen, een sfeer met een hoog "onder ons" gehalte.
Helaas voelde ik me daar niet "thuis".
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Toen ik schreef "helaas", bedoelde ik ook echt helaas.Tiberius schreef:Ik vrees dat ik daar ook niet op ga kicken.jvdg schreef:Helaas voelde ik me daar niet "thuis".
Op de een of andere manier doet dit toch pijn.
Ik hou ook niet echt van dit soort evenementen.
Ik voel me niet thuis in zo'n patat- en salade-etende, observerende menigte van veel vrouwen met grote opgestoken appeltaarten op hun hoofd in gesprek over "heb je die gezien "en "die zag ik ook, o ja? leuk hoor, ja echt leuk!" Neem nog een frikandel speciaal ondertussen en hou je krijsende kinderen bij elkaar!
Ik voel me niet thuis in zo'n patat- en salade-etende, observerende menigte van veel vrouwen met grote opgestoken appeltaarten op hun hoofd in gesprek over "heb je die gezien "en "die zag ik ook, o ja? leuk hoor, ja echt leuk!" Neem nog een frikandel speciaal ondertussen en hou je krijsende kinderen bij elkaar!
Je kunt natuurlijk op deze manier alles op 1 hoop vegen. Erg realistisch vind ik dat niet.accoord schreef:Ik hou ook niet echt van dit soort evenementen.
Helaas is kerkmens geen synoniem voor 'kind van God'. En als er een hoog 'onder ons' gevoelen is, vrees ik dat dat dus nix met het liefhebben van dezelfde God te maken heeft, maar puur met uitwendige zaken, zoals kleding. En dan blijft het toch waar dat 'waar liefde woont de Heer Zijn zegen gebied', niet 'waar ieder meisje een rok aan heeft'. Nee, uiterlijke zaken die niet voortkomen uit de liefde tot God, zijn niets anders dan pure vijandschap tegen Hem...JolandaOudshoorn schreef:Weet je, jvdg, dat vraag ik mij soms serious af. Een plek met allemaal kerkmensen en toch.....jvdg schreef:Hoe komt dat, denk je?JolandaOudshoorn schreef::idea: wij zijn niet ons :idea:uitgeworpen schreef: snap ik wel een beetje
Gister de hele dag geweest om te helpen bij de stand van Om Sions Wil
was een leuke dag! Mensen boekjes/kaarten verkopen, krantjes meegeven, dat ligt me wel
Ook aantal keren rond gelopen, niets gekocht
(behalve een patatje :roll: ). In de zaal zo af en toe geluisterd naar karel en het orgel. Als afsluiting was er een samenzang moment... dáááár werd langzaam gezongen... :shock: nog nooit gehoord zo langzaam
(serieus!) naast ons zat een man echt minder prettig te zingen. Van vooruit de zaal zat ieder achterom te kijken 'waar dat vandaan kwam'. Voorin de zaal stond een jongen met het down syndroom, deze zong ook met zn hart
en dirigeerde de gemeente....
Tja... deze samenzang zal k nie zo snel vergeten denk ik... :roll:
Ook aantal keren rond gelopen, niets gekocht

Tja... deze samenzang zal k nie zo snel vergeten denk ik... :roll:
-
Mooi gezegd. Maar ik ... (waar is die kotssmiley gebleven?) ervan.memento schreef: Helaas is kerkmens geen synoniem voor 'kind van God'. En als er een hoog 'onder ons' gevoelen is, vrees ik dat dat dus nix met het liefhebben van dezelfde God te maken heeft, maar puur met uitwendige zaken, zoals kleding. En dan blijft het toch waar dat 'waar liefde woont de Heer Zijn zegen gebied', niet 'waar ieder meisje een rok aan heeft'. Nee, uiterlijke zaken die niet voortkomen uit de liefde tot God, zijn niets anders dan pure vijandschap tegen Hem...
Uit dit soort reacties blijkt maar weer eens hoe goed men zich zelf vind.
Als je het niet leuk vind, ga je niet.
Maar ga je niet lopen storen aan de andere (die je minder goed vind als je zelf).
Over ruim een week Naar Buiten beurs. Openen we daar een nieuw topicje voor of gaan we gewoon door in deze?
Misschien kunnen we een oude Wegwijzer oprakelen.
Zelf bezoek ik ze niet, maar laat degene die het wel doen lekker. Zal mij worst wezen.