Nieuwe predikant OGGiN/Grafhorst

Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

Janneman schreef:Een bevestiging/intrede van een oud-gereformeerd predikant is mijns inziens toch wel zo bijzonder, dat het niet erg is dat dit hier apart vermelding krijgt!
Ik kan me voorstellen dat de gemeente Grafhorst minstens zo gelukkig is als de drie Gereformeerde Gemeenten die een predikant krijgen.
Daarom: mijn gelukwensen aan deze gemeente!
of al die andere gemeentes in andere kerkgenootschappen die weer een eigen predikant krijgen. Ik zou ook heel blij zijn als we weer snel een eigen ds zouden krijgen!!!!!!!!!
En ik herrinner me ook nog wel het verdriet toen onze oude ds wegging. Dus laten we die "bijzonderheid" niet exclusief houden voor een OGGIN og andersinds GG
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
JALP
Berichten: 551
Lid geworden op: 30 jun 2007, 21:45
Locatie: Zuid Holland

Bericht door JALP »

Ok, vanaf nu openen we voor elke bevestiging en intrede een nieuw topic!! :D :D :D :lol: :lol: :lol: :wink:
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

JALP schreef:Ok, vanaf nu openen we voor elke bevestiging en intrede een nieuw topic!! :D :D :D :lol: :lol: :lol: :wink:
NEE!
Gebruikersavatar
JALP
Berichten: 551
Lid geworden op: 30 jun 2007, 21:45
Locatie: Zuid Holland

Bericht door JALP »

jvdg schreef:
JALP schreef:Ok, vanaf nu openen we voor elke bevestiging en intrede een nieuw topic!! :D :D :D :lol: :lol: :lol: :wink:
NEE!
Ow :? :? :cry: :wink:
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

JALP schreef:
jvdg schreef:
JALP schreef:Ok, vanaf nu openen we voor elke bevestiging en intrede een nieuw topic!! :D :D :D :lol: :lol: :lol: :wink:
NEE!
Ow :? :? :cry: :wink:
Maar als het nutig is voor ons forummers, dan is elk topic in die zin natuurlijk van harte welkom!
Gebruikersavatar
JALP
Berichten: 551
Lid geworden op: 30 jun 2007, 21:45
Locatie: Zuid Holland

Bericht door JALP »

Tja, en wie bepaalt dat het nuttig is... :wink:
Wat voor de een erg nuttig is, is voor de andere helemaal niet nuttig, maar goed..... het topic ging over de OGG in Grafhorst en haar nieuwe predikant, ds. H. Molendijk
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Precies.

Krijgen we nu naast het "waar ging de preek van zondag over" nu ook voor iedere preek in de OGG in Grafhorst een apart topic? :D

Overigens wel opmerkelijk, een bevestiging op woensdag. Bij ons is dat altijd in een eredienst op zondag. Of is het daar altijd op woensdag dienst enzo? (weet niet hoe het er standaard aan toegaat in de OGG?)

Maar mooi voor Grafhorst dat ze een predikant hebben. Daar zal de de afgelopen dagen vast geen Grafstemming hebben geheerst :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Marnix schreef:Precies.

Krijgen we nu naast het "waar ging de preek van zondag over" nu ook voor iedere preek in de OGG in Grafhorst een apart topic? :D

Overigens wel opmerkelijk, een bevestiging op woensdag. Bij ons is dat altijd in een eredienst op zondag. Of is het daar altijd op woensdag dienst enzo? (weet niet hoe het er standaard aan toegaat in de OGG?)

Maar mooi voor Grafhorst dat ze een predikant hebben. Daar zal de de afgelopen dagen vast geen Grafstemming hebben geheerst :)
binnen de ogg, ggined en gg worden de predikanten op een doordeweekse dag bevestigd.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Lassie schreef:
Marnix schreef:Precies.

Krijgen we nu naast het "waar ging de preek van zondag over" nu ook voor iedere preek in de OGG in Grafhorst een apart topic? :D

Overigens wel opmerkelijk, een bevestiging op woensdag. Bij ons is dat altijd in een eredienst op zondag. Of is het daar altijd op woensdag dienst enzo? (weet niet hoe het er standaard aan toegaat in de OGG?)

Maar mooi voor Grafhorst dat ze een predikant hebben. Daar zal de de afgelopen dagen vast geen Grafstemming hebben geheerst :)
binnen de ogg, ggined en gg worden de predikanten op een doordeweekse dag bevestigd.
Oke, dat wist ik dus niet :). Is daar een speciale reden voor?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Marnix schreef:
Lassie schreef:
Marnix schreef:Precies.

Krijgen we nu naast het "waar ging de preek van zondag over" nu ook voor iedere preek in de OGG in Grafhorst een apart topic? :D

Overigens wel opmerkelijk, een bevestiging op woensdag. Bij ons is dat altijd in een eredienst op zondag. Of is het daar altijd op woensdag dienst enzo? (weet niet hoe het er standaard aan toegaat in de OGG?)

Maar mooi voor Grafhorst dat ze een predikant hebben. Daar zal de de afgelopen dagen vast geen Grafstemming hebben geheerst :)
binnen de ogg, ggined en gg worden de predikanten op een doordeweekse dag bevestigd.
Oke, dat wist ik dus niet :). Is daar een speciale reden voor?
Bevestigingsdiensten trekken vaak veel belangstellenden uit vorige gemeente(n) en natuurlijk familie etc. Men wil die mensen niet onnodig laten reizen op zondag. Daarom zijn bevestigingen en intredes dan op een doordeweekse dag.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Hendrikus schreef: Oke, dat wist ik dus niet :). Is daar een speciale reden voor?
Bevestigingsdiensten trekken vaak veel belangstellenden uit vorige gemeente(n) en natuurlijk familie etc. Men wil die mensen niet onnodig laten reizen op zondag. Daarom zijn bevestigingen en intredes dan op een doordeweekse dag.[/quote]

Afgezien van het reizen zijn het vooral ook amtsdragers en predikanten die de diensten op zondag in de eigen gemeente niet willen verzuimen.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Bericht door caprice »

Hier dan nog een keer het krantenbericht:

Ds. H. Molendijk doet intrede in ogg Grafhorst

GRAFHORST - Ds. H. Molendijk is woensdag bevestigd als predikant van de oud gereformeerde gemeente in Grafhorst. Hij kwam uit Oosterland.

De bevestigingsdienst werd geleid door ds. T. Klok uit Urk. De tekst voor de prediking was uit 1 Korinthe 2:2. Thema was ”Het voornemen van Paulus en wat hij alleen wenste te prediken”.

In de intrededienst preekte ds. Molendijk naar aanleiding van Hand. 10:34-36 over de opening van Petrus’ mond, Gods gunstrijke tegenwoordigheid bij die Hem vrezen en een Woord van verzoening en vrede door Jezus Christus.

De predikant werd toegesproken door ds. G. Gerritsen namens het kerkverband, door ds. H. Oussoren namens de plaatselijke kerken, door wethouder M. M. Markusse namens de gemeente Kampen en door ouderling B. van den Belt namens kerkenraad en gemeente.

Bron: Reformatorisch Dagblad


Zijn er ook nog mensen van Refoforum aanwezig geweest?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

caprice schreef:Zijn er ook nog mensen van Refoforum aanwezig geweest?
Refoforum is niet zo oudgereformeerd :D
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Bericht door caprice »

freek schreef:
caprice schreef:Zijn er ook nog mensen van Refoforum aanwezig geweest?
Refoforum is niet zo oudgereformeerd :D
Nou ja, het kán natuurlijk. Als ik de kans had, had ik ook gegaan.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

caprice schreef:
freek schreef:
caprice schreef:Zijn er ook nog mensen van Refoforum aanwezig geweest?
Refoforum is niet zo oudgereformeerd :D
Nou ja, het kán natuurlijk. Als ik de kans had, had ik ook gegaan.
ik had er wel heen gekund.

Annelies werd die middag ook begraven dus het zal niet heel erg druk geweest te zijn!
Plaats reactie