Het fijnste uurtje van de week, wanneer en waar?

accoord
Berichten: 180
Lid geworden op: 07 jun 2007, 23:12
Locatie: Verweggistan

Het fijnste uurtje van de week, wanneer en waar?

Bericht door accoord »

Iedereen heeft wel een plekje of tijdsstip wanneer en/of waar hij of zij zich het lekkerst in zij vel voelt. Bij mij is dat na mijn zondagmiddagdutje als ik wakker wordt en nog even heerlijk ontspannen lig na te dutten. Even helemaal niets...
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Het fijnste uurtje van de week, wanneer en waar?

Bericht door jvdg »

accoord schreef:Iedereen heeft wel een plekje of tijdsstip wanneer en/of waar hij of zij zich het lekkerst in zij vel voelt. Bij mij is dat na mijn zondagmiddagdutje als ik wakker wordt en nog even heerlijk ontspannen lig na te dutten. Even helemaal niets...
En daarna...........?
accoord
Berichten: 180
Lid geworden op: 07 jun 2007, 23:12
Locatie: Verweggistan

Re: Het fijnste uurtje van de week, wanneer en waar?

Bericht door accoord »

jvdg schreef:
accoord schreef:Iedereen heeft wel een plekje of tijdsstip wanneer en/of waar hij of zij zich het lekkerst in zij vel voelt. Bij mij is dat na mijn zondagmiddagdutje als ik wakker wordt en nog even heerlijk ontspannen lig na te dutten. Even helemaal niets...
En daarna...........?
Thee met bonbon, ook nog fijn hoor!
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Woensdagnacht om drie minuten over half drie
Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 2057
Lid geworden op: 01 sep 2006, 10:03
Locatie: Zeeland

Bericht door Christiaan »

Het zijn ruim (2 maal een uur) de erediensten!
Die kan ik niet missen, de heerlijke prediking van Gods Woord!
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
accoord
Berichten: 180
Lid geworden op: 07 jun 2007, 23:12
Locatie: Verweggistan

Bericht door accoord »

Christiaan schreef:Het zijn ruim (2 maal een uur) de erediensten!
Die kan ik niet missen, de heerlijke prediking van Gods Woord!
Eén dag in Uw huis is mij meer dan duizend elders... gelukkig als je dat mag zeggen!
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Het laaste uurtje van de zaterdagavond............langzaam alle beslommeringen van de week af laten glibberen......langzaam rozig worden, en met je lief in je armen in slaap vallen.................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Adorote

Bericht door Adorote »

Al die uren in de Kerk en de Kapel elke dag weer, wat een GENADE.
Soof

Bericht door Soof »

donderdag (over een poosje vrijdagmiddag) in de trein.... Na een week weer richting huis, een heerlijke week achter me laten, het veelbelovende vrije weekend voor me, en maar bossen en hei langs mee heen laten glijden......
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Niet echt n vaste tijd als k eerlijk ben! Wat ik echt een heel fijn moment van de week vind is als ik de mogelijkheid heb om de dienst te bezoeken op zondagmorgen/middag! Dat is iets waar ik altijd naar uit zie, maar ook waar ik van baal als ik moet werken :x !

Ook fijn moment om in alle rust dinsdagavond niets te hoeven doen! Heerlijk, das bijna mn enige vrije dinsdagavond!

Ook fijn is om Gods woord te lezen en Zijn woord te verstaan! Dat kan altijd natuurlijk!
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

Zijn er ook forrumers die: als een veroordeelde kerk zitten...........of als een die zich heimelijk stoot aan de boodschap van vrije genade.......................................

of vinden mijn mede forrumers het allemaal het fijnste moment van de week.............................
dan kan ik me voorstellen dat velen zich niet kunnen vinden in het blad Oude Paden.........
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Ik ook niet. De kerkdiensten zijn geweldig. Na een paar dagen mijn vriendin weer zien en even heerlijk knuffelen en samen wat gaan doen hoort ook bij die hele fijne momenten. En daarnaast kleine dingen, het blije en dankbare gezicht van iemand die je kon helpen, of wanneer iemand zomaar voor jou klaarstaat, iemand over God kunnen vertellen of iemand die dat doet, Gods hand zien in de natuur of in gebeurtenissen... samen bidden. Het zijn allemaal heerlijke momenten in een week.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Oude Paden schreef:Zijn er ook forrumers die: als een veroordeelde kerk zitten...........of als een die zich heimelijk stoot aan de boodschap van vrije genade.......................................

of vinden mijn mede forrumers het allemaal het fijnste moment van de week.............................
dan kan ik me voorstellen dat velen zich niet kunnen vinden in het blad Oude Paden.........
OP: Je raakt hier een zwakke plek.

Een weinig zelfkennis openbaart dat de liefde tot de voorhoven des Heeren lang niet altijd aanwezig is.
Een weinig zelfkennis doet ons openbaren dat wij haters zijn van de boodschap van vrije genade.
Die boodschap maakt een mens onmachtig en hulpeloos.
Alles van de mens wordt uit handen geslagen.

Dit alles wordt ook in Oude Paden veelvuldig vermeldt.

Maar mijn angst is dat "men" zich gaat toetsen aan dat volk van eertijds.

Dat kan niet!
Dat mag niet!

Elke "bekering" is uiterst persoonlijk!

Waarbij het enige Fundament is: Jezus Christus!

Mits "nuchter" verhaald zijn de in OP beschreven geschiedenissen wel ter lering ende opscherping.

Moge op deze wijze ook dit blad zijn vruchten afwerpen.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

Zaterdagochtend, met een krantje bij het ontbijt...
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Vrijdagmiddag om 18.00 uur op de bank na een zware week met een borrel in de linkerhand en een opinieblad in de rechterhand.
Ondersteund door een nicotine-distributeur.
Plaats reactie