Platform 777 - Uitnodiging
Platform 777 - Uitnodiging
Deze uitnodiging kreeg ik doorgemaild van iemand. Wellicht iets voor andere christenen op het forum die hier het belang van inzien!
Gr, Grace
------------------------------------------------------------------
Alleen eenheid door liefde,
alleen liefde door bekering,
alleen bekering door verootmoediging,
alleen verootmoediging door gebrokenheid,
alleen herstel door Jezus.
Lieve broeder en zuster in de Heere Jezus Christus,
Een aantal christenen in Nederland heeft het sterke verlangen naar meer eenheid binnen de christelijke kerken. Een misschien wel even groot deel beseft dat wij als christenen in het verleden, door de onderlinge liefdeloosheid, de eenheid hebben verscheurd. Om ons voor deze zonden te verootmoedigen en aan ons verlangen naar eenheid uiting te geven organiseren wij een dag van verootmoediging, gebed en aanbidding.
Wij zijn diep doordrongen van de laatste rede van Jezus in Johannes 17. Kern hierin is het diepe verlangen van Jezus naar onderlinge liefde en eenheid. We merken in deze tijd dat velen in de geest wakker worden voor dit verlangen van onze Heere Jezus Christus. Het is een roep van de Geest om hiermee ernst te maken.
In deze tijd van groot geestelijk verval (ook binnen kerkmuren) wil God krachtig met zijn Geest werken, toerusten en herstellen. Alleen kunnen wij dit verval niet keren. Wij hebben Gods Geest en elkaar daarvoor (over kerkmuren heen) hard nodig.
We denken aan de liefdevol waarschuwende woorden van Jezus:
Pas op dat jullie hart niet afgestompt raakt door de roes en de dronkenschap en de zorgen van het dagelijks leven, zodat die dag (oordeelsdag) jullie overvalt, onvoorspelbaar als een val die dichtklapt. Want plotseling zal hij komen over allen die waar ook op aarde wonen. Wees waakzaam en bid onophoudelijk om te ontkomen aan de dingen die gebeuren gaan en om voor de Mensenzoon te verschijnen (Lucas 21: 34-36).
Wij geloven in Gods karakter zoals staat in 2 Kronieken 7:14 (vrij vertaald voor deze tijd):
Als wij ons samen als “een volk”, waarover de naam van Jezus is uitgeroepen, ons verootmoedigen en bidden, en zoeken Zijn aangezicht en ons bekeren van onze zonden, dan zal Hij uit de hemel horen en ons land herstellen.
Voor zaterdag 7 juli 2007 hebben wij een programma samengesteld dat begint om 10.00 uur. Een aantal sprekers ons zal voorgaan in de thema’s: 1.Verootmoediging en berouw, 2.Eenheid, 3.Aanbidding, 4.Gebed (http://www.platform777.tk).
U vindt op deze website ook de routebeschrijving naar het christelijk vakantie- en conferentiecentrum de KroezeDanne, waar de dag gehouden zal worden. (http://www.kroezedanne.nl).
De dag is bedoeld voor christenen uit het hele land. U wordt van harte uitgenodigd om op deze dag, of een deel daarvan, aanwezig te zijn. Wilt u zo vriendelijk zijn om u vooraf te registreren, zodat wij rekening kunnen houden met het aantal bezoekers. Mogelijk zal de dag snel zijn volgeboekt, daarom adviseren wij u zich snel aan te melden.
Catering is aanwezig (niet gratis).
De dag is verder geheel gratis, wel is er een collecte om de kosten te dragen. Bijdragen om het initiatief te ondersteunen kunt u overmaken op gironummer 1230910 t.n.v. Stichting Hoop voor Twente te Enschede, o.v.v. 7.7.7
Mogen wij u ontmoeten u op 7 juli vanaf 10.00 uur?
Met vriendelijke groet,
Platform 7.7.7
Teun van der Weide tel. 078-6163351
Sander Kastelein tel. 06-52498344
Gr, Grace
------------------------------------------------------------------
Alleen eenheid door liefde,
alleen liefde door bekering,
alleen bekering door verootmoediging,
alleen verootmoediging door gebrokenheid,
alleen herstel door Jezus.
Lieve broeder en zuster in de Heere Jezus Christus,
Een aantal christenen in Nederland heeft het sterke verlangen naar meer eenheid binnen de christelijke kerken. Een misschien wel even groot deel beseft dat wij als christenen in het verleden, door de onderlinge liefdeloosheid, de eenheid hebben verscheurd. Om ons voor deze zonden te verootmoedigen en aan ons verlangen naar eenheid uiting te geven organiseren wij een dag van verootmoediging, gebed en aanbidding.
Wij zijn diep doordrongen van de laatste rede van Jezus in Johannes 17. Kern hierin is het diepe verlangen van Jezus naar onderlinge liefde en eenheid. We merken in deze tijd dat velen in de geest wakker worden voor dit verlangen van onze Heere Jezus Christus. Het is een roep van de Geest om hiermee ernst te maken.
In deze tijd van groot geestelijk verval (ook binnen kerkmuren) wil God krachtig met zijn Geest werken, toerusten en herstellen. Alleen kunnen wij dit verval niet keren. Wij hebben Gods Geest en elkaar daarvoor (over kerkmuren heen) hard nodig.
We denken aan de liefdevol waarschuwende woorden van Jezus:
Pas op dat jullie hart niet afgestompt raakt door de roes en de dronkenschap en de zorgen van het dagelijks leven, zodat die dag (oordeelsdag) jullie overvalt, onvoorspelbaar als een val die dichtklapt. Want plotseling zal hij komen over allen die waar ook op aarde wonen. Wees waakzaam en bid onophoudelijk om te ontkomen aan de dingen die gebeuren gaan en om voor de Mensenzoon te verschijnen (Lucas 21: 34-36).
Wij geloven in Gods karakter zoals staat in 2 Kronieken 7:14 (vrij vertaald voor deze tijd):
Als wij ons samen als “een volk”, waarover de naam van Jezus is uitgeroepen, ons verootmoedigen en bidden, en zoeken Zijn aangezicht en ons bekeren van onze zonden, dan zal Hij uit de hemel horen en ons land herstellen.
Voor zaterdag 7 juli 2007 hebben wij een programma samengesteld dat begint om 10.00 uur. Een aantal sprekers ons zal voorgaan in de thema’s: 1.Verootmoediging en berouw, 2.Eenheid, 3.Aanbidding, 4.Gebed (http://www.platform777.tk).
U vindt op deze website ook de routebeschrijving naar het christelijk vakantie- en conferentiecentrum de KroezeDanne, waar de dag gehouden zal worden. (http://www.kroezedanne.nl).
De dag is bedoeld voor christenen uit het hele land. U wordt van harte uitgenodigd om op deze dag, of een deel daarvan, aanwezig te zijn. Wilt u zo vriendelijk zijn om u vooraf te registreren, zodat wij rekening kunnen houden met het aantal bezoekers. Mogelijk zal de dag snel zijn volgeboekt, daarom adviseren wij u zich snel aan te melden.
Catering is aanwezig (niet gratis).
De dag is verder geheel gratis, wel is er een collecte om de kosten te dragen. Bijdragen om het initiatief te ondersteunen kunt u overmaken op gironummer 1230910 t.n.v. Stichting Hoop voor Twente te Enschede, o.v.v. 7.7.7
Mogen wij u ontmoeten u op 7 juli vanaf 10.00 uur?
Met vriendelijke groet,
Platform 7.7.7
Teun van der Weide tel. 078-6163351
Sander Kastelein tel. 06-52498344
- J.C. Philpot
Kent iemand van jullie deze Teun van der Weiden? Het is een nogal flamboyant figuur, en hij intrigeert mij. Hij komt volgens mij uit Pauweiaanse kringen, en bevind zich in de reformatorische kring. Zoekt tegenwoordig eenheid tussen reformatorischen en evangelischen, en komt af en toe in het nieuws omdat hij n.a.v. een visioen Nederland voor komende oordelen waarschuwd.
Neemt niet weg dat een oproep tot verootmoediging zeker op zijn plaats is.
Neemt niet weg dat een oproep tot verootmoediging zeker op zijn plaats is.
Dit kon ik zo snel even van hem vinden :
Dordrecht, 24 maart 2006
Aan leiders en leden van alle denominaties van Christus Gemeente in Nederland.
"….…want in der waarheid, de HEERE heeft mij tot u gezonden, om al deze woorden voor uw oren te spreken." (Jer.26:15b) "Ga heen in deze uw kracht………….heb Ik u niet gezonden?" (Richteren 6:14)
Bemoedigd door deze woorden van God wend ik mij tot u met een verzoek. Zou u bijgaande BOODSCHAP AAN HET NEDERLANDSE VOLK willen verspreiden/bekend maken aan mensen in uw omgeving zodat er een schokeffect door Nederland mag gaan en onze natie tot bekering mag komen zoals in Ninevé gebeurde?
Christus Gemeente in Nederland is verschrikkelijk verdeeld en verscheurd, en mede daardoor zo krachteloos geworden. Er zijn gelovigen die hieronder lijden, die hier bedroefd over zijn, die al heel lang de Heere bidden en smeken dat er verandering mag komen. En er gaat verandering komen! God gaat Zijn Gemeente in Nederland herstellen, maar wel door het oordeel heen, tenzij wij ons bekeren.(Jer.26:3,13 )Er zijn ook gelovigen die hieronder niet bewogen zijn, die lauw zijn, wereldgelijkvormig, geestelijk ingezonken en ingeslapen. Gelovigen die "bouwen aan hun eigen huis" en Gods Huis woest laten. (Haggai !) Als dat van u geldt, dan roept God u toe: Wordt wakker! "Ontwaakt, gij die slaapt, en sta op uit de doden; en Christus zal over u lichten." (Efeze 5:14) Laten we de handen ineen slaan, samen ons verootmoedigen en bidden en samen aan Gods Huis bouwen.
Er zijn ook heel veel "naam-christenen", kerkmensen, die niet met een oprecht hart geloven en met de mond belijden dat de Heere Jezus uit de doden is opgewekt. (Romeinen 10:9-10) Christenen, die wel zeggen in God te geloven maar die niets hebben met Jezus, als de Redder van de wereld, de Zoon van God en Zoon des mensen, de Middelaar tussen God en de mensen en de Koning van Israël (laten we dat niet vergeten!) en tevens God Zelf zijnde. Een mysterie! "Dit is het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enige waarachtige God, en Jezus Christus, Die Hij gezonden heeft." Het geloof in God en in Jezus Christus en Dien gekruisigd, dat doet ons een oprecht christen zijn en daardoor worden wij "als een levende steen gebouwd tot een geestelijk huis." ( 1 Petrus 2:4-5) Aan dit Huis van God wens ik (mee) te bouwen. U ook?
Wilt u met mij meebidden dat er bekering mag komen, bij ons te beginnen, (want het oordeel begint bij het Huis van God!) opdat het dreigende oordeel van God mag worden afgewend? Wie weet, God mocht Zich wenden van de hittigheid Zijns toorns!
Hartelijke groeten en Gods zegen toegewenst,
Teun van der Weijden Atmosfeerstraat 26 3328 GD Dordrecht
Vanuit de gemeenschap met medegelovigen.
BOODSCHAP AAN HET NEDERLANDSE VOLK.
Aan: Koningin Beatrix der Nederlanden, Minister-President Balkenende, de kinderen van God en alle andere inwoners van Nederland. Geliefde landgenoten,
Op 8 maart 2006, de biddag voor gewas en arbeid, waren wij met een aantal gelovigen op De Dam in Amsterdam. Daar is door broeder Cees Vork van Op de Bres voor Nederland om 12.00 uur een verklaring voorgelezen waarin de volgende woorden voorkomen die hij van God in Jeruzalem ontvangen heeft: IK ga Amsterdam oordelen vanwege haar zonden. Omdat ik ook geloof dat God al vele jaren Nederland dreigt met oordelen te bezoeken heb ik, in overleg met hem, daarna de hieronder beschreven proclamatie voorgelezen.
BESTE MEDE NEDERLANDERS, 8 maart 2006
Wij staan hier vandaag op de De Dam in Amsterdam niet op persoonlijke titel. Wij staan hier als ambassadeurs van de Koning der koningen en de Heere der heren. Wij staan hier in de Naam van Koning JEZUS. Hij heeft gezegd dat Hem alleen alle macht gegeven is in de hemel en op de aarde. Hij geeft Zijn kinderen en knechten volmacht en autoriteit om in Zijn Naam de boodschap van Gods liefde en genade te proclameren. Wij mogen u de boodschap doorgeven dat er vergeving van zonde is, genezing en bevrijding door het bloed van de Heere Jezus Christus. Alleen Zijn bloed reinigt u en mij van al onze zonde. Deze blijde boodschap mogen wij uitdragen en proclameren, dat GOD LIEFDE IS. Geloof deze boodschap en bekeert u en u zult behouden worden en eeuwig leven hebben
Maar vandaag hebben we nog een andere boodschap. Wij geloven dat het geduld van God met Nederland op is en dat Hij moet komen met Zijn oordelen. GOD GAAT AMSTERDAM, GOD GAAT NEDERLAND OORDELEN VANWEGE HAAR ZONDEN.
God is een genadig en barmhartig God, GOD ZELF IS LIEFDE. Maar God is ook heilig en rechtvaardig, Hij kan de zonde niet door de vingers zien. De zonde, dat we als Nederlandse natie Zijn liefde hebben versmaad, niet in Jezus geloven als de Enige Redder van de wereld, en Zijn goede geboden hebben verlaten. Wij hebben als natie God de rug toegekeerd en zijn nu een post-christelijke natie geworden. Zondige en goddeloze wetten hebben we getolereerd en Gods straffende hand zal komen, tenzij wij ons bekeren en terugkeren naar God.
En toch…..! God is de God van de hoop, voor een wereld zonder hoop.
Het is ons vurig gebed en verlangen dat er door deze boodschap verandering mag komen zoals we ook in de Bijbel kunnen lezen bij de stad Ninevé. Dat dit een schokeffect mag geven. De inwoners van Ninevé bekeerden zich onder de oordeelsboodschap van Jona. En het kwaad waar God mee dreigde kwam niet, omdat de mensen zich bekeerden. En God deed het niet!
Wij schamen ons voor de Gemeente van de Heere Jezus Christus in Nederland, die zo verschrikkelijk verdeeld en verscheurd is. Bij ons is een beschaamd gelaat. Wij zijn, als Gemeente van Christus, lauw en wereldgelijkvormig, oppervlakkig en vaak niet vervuld en gedoopt met de Heilige Geest en met vuur. Wij bidden en smeken God, dat allen in Nederland die in de Heere Jezus geloven en Hem liefhebben, zich samen verootmoedigen voor God en tot verzoening komen, opdat er éénheid en herstel mag komen waar JEZUS Zelf hartstochtelijk voor heeft gebeden, zoals we in Johannes 17 kunnen lezen.
O GOD, ONTFERM U OVER UW GEMEENTE IN NEDERLAND EN OVER ONS NEDERLANDSE VOLK EN WEES ONS GENADIG, OM JEZUS WIL. ONTFERM U OVER ONZE KONINGIN EN ONZE MINISTER-PRESIDENT, OVER ONZE REGERING, LANDELIJK EN PLAATSELIJK, ONTFERM U OVER ALLE INWONERS VAN NEDERLAND. ONTFERM U OVER HET VERSCHEURDE LICHAAM VAN CHRISTUS, UW ZOON. ONTFERM U OVER UW VOLK ISRAEL, OVER DEZE WERELD IN NOOD, EN WEES ONS ALLEN GENADIG, OM JEZUS WIL. AMEN.
Het gaat niet goed in Nederland. Al vele jaren luidt men de noodklok. Er wordt opgeroepen tot bekering en terugkeer naar God. Nederland-Alarm! Wat is er mis met ons? , zo schreef enige tijd geleden een vriend en broeder. De situatie in Kerk en samenleving is ongemeen ernstig. MAAR DIT VOLK WEIGERT ZICH TE BEKEREN. Zowel in het verleden als heden zijn er profetische stemmen, van Godswege, tot ons gekomen. Laten we deze stemmen ter harte nemen en ons verootmoedigen voor God en ons bekeren, Zijn aangezicht zoeken en bidden, dan zal Hij ook Nederland genezen. (2 Kronieken 7:14) Laten we luisteren naar God en naar Zijn knechten, de profeten, en Hem gehoorzaam zijn.
Onlangs kreeg ik een droom die mij erg heeft aangegrepen. Hieronder geef ik hem weer. Vriendelijk wil ik u vragen dit alles biddend te onderzoeken. Pas nadat ik deze droom ontving las ik in het blad Op de Bres voor Nederland de boodschap van broeder Cees Vork. Wij ervoeren dit beide als een bevestiging van God. De meest aangrijpende bevestiging was het woord uit Gods Woord: "Daarom, zo zegt de HERE: Zie, Ik breng over hen rampspoed, waaraan zij niet zullen kunnen ontkomen"(Jer.11:11a) Hierdoor was ik zeer ontdaan.
Dordrecht, 1 maart 2006
EEN (TWEEDE) DROOM
Op 30 december 1995 publiceerde ik EEN DROOM waarin God mij had laten zien Nederland met een watersnood te bezoeken als het zich niet bekeerde. We zijn nu tien jaar verder. Nederland heeft zich niet bekeerd. En toch heeft God nog steeds geduld met ons. Totdat…!
Op dinsdag 14 febr.2006 hadden we bij een zuster in Oosterbeek onze maandelijkse bidstond i.v.m. het werk van Stichting "Schreeuw om Leven." De nacht van 13 op 14 febr. had ik een aangrijpende droom. Ik zag, samen met mijn vriend en broeder Bert Dorenbos van Schreeuw om Leven, de geweldige dreiging van een watersnood. Heel donker en dreigend tekende alles zich af. We begonnen ontzettend te huilen. Daarna zag ik op allerlei plaatsen de aarde open gaan en grote zwarte wolken stegen daaruit op. Beangstigend.
Heel vroeg stond ik op, en was door dit alles erg bevreesd, zoals beschreven in Psalm 119:120 "Het haar van mijn vlees is te berge gerezen van verschrikking voor U, en ik heb gevreesd voor Uw oordelen." Ik vroeg de Heere wat dit alles kon betekenen. Ik las de brief van Judas en werd sterk geraakt door vers 14b en 15 waar staat: "Ziet, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen; om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij godlooslijk(zonder God) gedaan hebben en vanwege al de harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben."
Zo ging ik naar de bidstond, aangedaan door dit alles. Na de bidstond vertrouwde ik het alleen aan broeder Bert Dorenbos toe. (Broeder Dorenbos gelooft dat het oordeel van God zal komen vanwege het feit dat al zoveel jaren lang massaal kinderen in de moederschoot worden omgebracht. Hij trekt de parallel naar de geschiedenis van koning Salomo, in de Bijbel beschreven, die de kinderen opofferde aan de Moloch. Toen is Gods oordeel over Israël gekomen. Nu zal Gods oordeel over Nederland komen als we ons niet bekeren. Daarom: Bekeert u en leeft! )
Afgelopen zaterdag las ik in de gebedsbrief van "Op de Bres voor Nederland" van broeder Cees Vork over Gods oordeel over Amsterdam. "Het geduld van God raakt op en Hij moet komen met oordelen. De woorden die we op ons hart meedragen zijn: IK GA AMSTERDAM OORDELEN VANWEGE HAAR ZONDEN. In het gebed zijn dit de enige woorden die we ontvingen. Er werd geen tijdspad aangegeven of op welke wijze dit gaat gebeuren." Aldus broeder Cees Vork. Met hem heb ik hierover gesproken en mijn droom bekend gemaakt. Door dit bericht werd ik extra verschrikt en zag het als een duidelijke bevestiging van God.
De nacht van zaterdag 25 op zondag 26 febr. hielden de woorden uit Jer. 6:11 mij erg bezig "Daarom ben ik vol van des HEEREN grimmigheid, ik ben moede geworden van inhouden." Tevens bracht de Heere mij opnieuw in herinnering hoe we onlangs op een zondagmorgen Psalm 119:60 zongen waarvan de laatste regel luidt: Uw oordeel, HEER, kan niet dan vrees'lijk wezen. Ook bracht de Heere mij in herinnering: IK ZAL HET VOORTAAN NIET MEER VOORBIJGAAN, HET IS VAST BESLOTEN, HET KOMT HAASTIG.
Inwoners van Amsterdam, van Nederland, neem deze waarschuwing ter harte en bekeert u tot de God van Abraham, Izak en Jakob en gelooft in de Heere Jezus Christus.
Toch ben ik hoopvol gestemd. Waarom? Omdat de Heere mij ook eens liet zien dat er over heel Nederland een geweldig licht opging, de Zonne der gerechtigheid, Christus!, waardoor heel Nederland verlicht werd. Al zou dan eers het oordeel moeten komen, is het toch een Vaderlijke kastijding die ons terugbrengt naar Hem. Van harte hoop en bid ik dat er onder de dreiging van de oordelen van God over Nederland bekering zal komen, zodat God het niet zal doen, zoals bij Ninevé. Als er in politieke of maatschappelijke situaties een crisis is dan is er in het uiterste geval de roep: Laat de Koningin spreken. Deze boodschap heb ik ook aan haar gezonden met de hoop en het gebed dat zij zal spreken, zoals eens de koning van Ninevé sprak en een vasten uitriep. (Jona 3:6a)
O, LAND! LAND! LAND! HOORT DES HEEREN WOORD !
Evangelist Teun van der Weijden, Atmosfeerstraat 26, 3328 GD Dordrecht
(Zou u dit exemplaar willen kopiëren en door willen geven aan anderen?)
- Bert Mulder
- Contacteer:
Dus is er gevaar dat Cees Vork de mensen misleidt met zijn onbijbelse visioenen.27 En hij zeide: Ik bid u dan, vader, dat gij hem zendt tot mijns vaders huis;
28 Want ik heb vijf broeders; dat hij hun dit betuige, opdat ook zij niet komen in deze plaats der pijniging.
29 Abraham zeide tot hem: Zij hebben Mozes en de profeten,33) dat zij die horen.34)
30 En hij zeide: Neen, vader Abraham, maar zo iemand van de doden tot hen heenging, zij zouden zich bekeren.
31 Doch Abraham zeide tot hem: Indien zij Mozes en de profeten niet horen, zo zullen zij ook, al waren het, dat er iemand uit de doden opstond, zich niet laten gezeggen.35)
Want God werkt altijd volgens en door Zijn Woord.
Laatst gewijzigd door Bert Mulder op 30 mei 2007, 01:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Hen die haat hebben tot een ander en een ander te pas en te onpas veroordelen, zijn niet in navolging van Jezus Christus en luisteren en doen niet Zijn Woord,dus zijn ook niet relevant en serieus te nemen.
Cees Vork zijn gezichten zullen getoetst moeten worden meer niet , in daar is ook kaf en koren.
Toch maar weer een keer, buiten Jezus Christus en de Kerk en de Traditie van zuivere overlevering geen heil.
Cees Vork zijn gezichten zullen getoetst moeten worden meer niet , in daar is ook kaf en koren.
Toch maar weer een keer, buiten Jezus Christus en de Kerk en de Traditie van zuivere overlevering geen heil.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Zul je toch bedoelen dat buiten Christus geen heil is. De traditie waar je het over hebt heeft daar niets mee te maken.Adorote schreef:Hen die haat hebben tot een ander en een ander te pas en te onpas veroordelen, zijn niet in navolging van Jezus Christus en luisteren en doen niet Zijn Woord,dus zijn ook niet relevant en serieus te nemen.
Het Woord is vlees geworden. En dat Woord is Christus. En de Geest spreekt nooit van zichzelf, maar altijd van Christus, maw, het Woord. Dus is dat visioen een leugen.
De Bijbel waarschuwt ons tegen zulke mensen.
Lees hierover 2 Kor. 11 maar:
1 Och, of gij mij een weinig verdroegt in de onwijsheid; ja ook, verdraagt mij!
2 Want ik ben ijverig over u met een ijver Gods; want ik heb ulieden toebereid, om u als een reine maagd aan een man voor te stellen, namelijk aan Christus.
3 Doch ik vrees, dat niet enigszins, gelijk de slang Eva door haar arglistigheid bedrogen heeft, alzo uw zinnen bedorven worden, om af te wijken van de eenvoudigheid, die in Christus is.
4 Want indien degene, die komt, een anderen Jezus predikte, dien wij niet gepredikt hebben, of indien gij een anderen geest ontvingt, dien gij niet hebt ontvangen, of een ander Evangelie, dat gij niet hebt aangenomen, zo verdroegt gij hem met recht.
5 Want ik acht, dat ik nergens minder in ben geweest dan de uitnemendste1) apostelen.
6 En indien ik ook slecht ben in woorden,2) nochtans ben ik het niet in wetenschap; maar alleszins zijn wij in alle dingen onder u openbaar3) geworden.
7 Heb ik zonde gedaan, als ik mijzelven vernederd heb,4) opdat gij zoudt verhoogd worden, overmits ik u het Evangelie Gods om niet verkondigd heb?5)
8 Ik heb andere Gemeenten beroofd, bezoldiging van haar nemende, om u te bedienen;7) en als ik bij u tegenwoordig was en gebrek had, ben ik niemand lastig gevallen.8)
9 Want mijn gebrek hebben de broeders vervuld9), die van Macedonie kwamen; en ik heb mijzelven in alles gehouden zonder u te bezwaren, en zal mij nog alzo10) houden.
10 De waarheid van Christus11) is in mij, dat deze roem in de gewesten van Achaje aan mij niet zal verhinderd worden.12)
11 Waarom? Is het, omdat ik u niet liefheb?13) God weet het!14)
12 Maar wat ik doe, dat zal ik nog doen, om de oorzaak af te snijden dengenen, die oorzaak hebben willen, opdat zij in hetgeen zij roemen, bevonden mochten worden gelijk als wij.15)
13 Want zulke valse apostelen zijn bedriegelijke arbeiders, zich veranderende in apostelen van16) Christus.
14 En het is geen wonder; want de satan zelf verandert zich in een engel17) des lichts.
15 Zo is het dan niets groots, indien ook zijn dienaars zich veranderen, als waren zij dienaars der gerechtigheid; van welke het einde zal zijn naar18) hun werken.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Bij beide artikelen krijg ik een beetje een rare smaak in mijn mond.
Klinkt een beetje als ´Het profetisch woord / H.J. Verwoerd´ etc.
Volgens mij gaat God iedereen oordelen.
En ik wil ook wel geloven dat we in de eindtijd leven.
Al die ik/gerichte dromen en visioenen...
Maar ik ben natuurlijk niet theologisch onderlegd. Misschien dat ik dat mis en er ook daarom erg negatief tegenover sta.
Klinkt een beetje als ´Het profetisch woord / H.J. Verwoerd´ etc.
Volgens mij gaat God iedereen oordelen.
En ik wil ook wel geloven dat we in de eindtijd leven.
Al die ik/gerichte dromen en visioenen...
Maar ik ben natuurlijk niet theologisch onderlegd. Misschien dat ik dat mis en er ook daarom erg negatief tegenover sta.
Ben het helemaal met je eens Bert, en net zoals Ma Vis krijg ik er er ook een hele rare smaak bij in mijn mond. Natuurlijk de oordelen komen, die komen niet die zíjn er al. Laten we maar tot onszelf inkeren en bidden om genade, zéker ook voor land en volk maar laten we maar eens bij ons zelf beginnen.Bert Mulder schreef:
Zul je toch bedoelen dat buiten Christus geen heil is. De traditie waar je het over hebt heeft daar niets mee te maken.
Het Woord is vlees geworden. En dat Woord is Christus. En de Geest spreekt nooit van zichzelf, maar altijd van Christus, maw, het Woord. Dus is dat visioen een leugen.
De Bijbel waarschuwt ons tegen zulke mensen.
Lees hierover 2 Kor. 11 maar:
1 Och, of gij mij een weinig verdroegt in de onwijsheid; ja ook, verdraagt mij!
2 Want ik ben ijverig over u met een ijver Gods; want ik heb ulieden toebereid, om u als een reine maagd aan een man voor te stellen, namelijk aan Christus.
3 Doch ik vrees, dat niet enigszins, gelijk de slang Eva door haar arglistigheid bedrogen heeft, alzo uw zinnen bedorven worden, om af te wijken van de eenvoudigheid, die in Christus is.
4 Want indien degene, die komt, een anderen Jezus predikte, dien wij niet gepredikt hebben, of indien gij een anderen geest ontvingt, dien gij niet hebt ontvangen, of een ander Evangelie, dat gij niet hebt aangenomen, zo verdroegt gij hem met recht.
5 Want ik acht, dat ik nergens minder in ben geweest dan de uitnemendste1) apostelen.
6 En indien ik ook slecht ben in woorden,2) nochtans ben ik het niet in wetenschap; maar alleszins zijn wij in alle dingen onder u openbaar3) geworden.
7 Heb ik zonde gedaan, als ik mijzelven vernederd heb,4) opdat gij zoudt verhoogd worden, overmits ik u het Evangelie Gods om niet verkondigd heb?5)
8 Ik heb andere Gemeenten beroofd, bezoldiging van haar nemende, om u te bedienen;7) en als ik bij u tegenwoordig was en gebrek had, ben ik niemand lastig gevallen.8)
9 Want mijn gebrek hebben de broeders vervuld9), die van Macedonie kwamen; en ik heb mijzelven in alles gehouden zonder u te bezwaren, en zal mij nog alzo10) houden.
10 De waarheid van Christus11) is in mij, dat deze roem in de gewesten van Achaje aan mij niet zal verhinderd worden.12)
11 Waarom? Is het, omdat ik u niet liefheb?13) God weet het!14)
12 Maar wat ik doe, dat zal ik nog doen, om de oorzaak af te snijden dengenen, die oorzaak hebben willen, opdat zij in hetgeen zij roemen, bevonden mochten worden gelijk als wij.15)
13 Want zulke valse apostelen zijn bedriegelijke arbeiders, zich veranderende in apostelen van16) Christus.
14 En het is geen wonder; want de satan zelf verandert zich in een engel17) des lichts.
15 Zo is het dan niets groots, indien ook zijn dienaars zich veranderen, als waren zij dienaars der gerechtigheid; van welke het einde zal zijn naar18) hun werken.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Zeer kort door de bocht. Wat vind jij er dan van dat bij moslims die bekeerd worden tot het christendom dat vaak gebeurt door middel van een visioen waarin Jezus aan hen verschijnt? Ook leugens en bedrog of zou het ook wel eens zo kunnen zijn dat de manieren waarop God werkt niet altijd in ons bevattingsvermogen passen?Bert Mulder schreef:Het Woord is vlees geworden. En dat Woord is Christus. En de Geest spreekt nooit van zichzelf, maar altijd van Christus, maw, het Woord. Dus is dat visioen een leugen.
Natuurlijk mag je best kritisch zijn richting dit soort verschijnselen, maar neem van mij aan dat Teun van der Weijden, hoewel een intrigerend en bijzonder persoon, zeker geen bedrieger en leugenaar is.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Dwaze conclusie over de moslims. Er is maar 1 gegeven waardoor we moeten zalig worden. En dat is Christus. Dus het Woord, dat vlees geworden is. En dat Woord getuigd heel duidelijk, dat men niet door visioenen bekeerd wordt.Josephus schreef:Zeer kort door de bocht. Wat vind jij er dan van dat bij moslims die bekeerd worden tot het christendom dat vaak gebeurt door middel van een visioen waarin Jezus aan hen verschijnt? Ook leugens en bedrog of zou het ook wel eens zo kunnen zijn dat de manieren waarop God werkt niet altijd in ons bevattingsvermogen passen?Bert Mulder schreef:Het Woord is vlees geworden. En dat Woord is Christus. En de Geest spreekt nooit van zichzelf, maar altijd van Christus, maw, het Woord. Dus is dat visioen een leugen.
Natuurlijk mag je best kritisch zijn richting dit soort verschijnselen, maar neem van mij aan dat Teun van der Weijden, hoewel een intrigerend en bijzonder persoon, zeker geen bedrieger en leugenaar is.
Give your head a shake, Josephus. Of zeg je dat Josephus Smith ook zo'n bijzonder en intrigerend persoon is, met zijn visioenen?
En ik zeg nergens dat Teun van der Weijden een bedrieger en leugenaar is. Dat zeg jij hier. En dat kan, heelaas, wel zijn. Op zijn minste, wel een dwaas is, die zijn Bijbel eens beter moest lezen.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Heb ik hieronder toch niet genoeg gelezen. Ook de visioenen van Teun van der Weijden zijn onbijbels, en er is gevaar dat hij daarmee de mensen misleidt.
Laatst gewijzigd door Bert Mulder op 30 mei 2007, 01:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Tja. Het lijkt erop dat als Bert Mulder ergens niet van op de hoogte is, het dan ook niet bestaat of zelfs dwaas is. Daar valt niet tegen op te redeneren. Gods wegen blijven immers hoger dan onze wegen.Bert Mulder schreef:Dwaze conclusie over de moslims. Er is maar 1 gegeven waardoor we moeten zalig worden. En dat is Christus. Dus het Woord, dat vlees geworden is. En dat Woord getuigd heel duidelijk, dat men niet door visioenen bekeerd wordt.
Eén ding: als je mijn opmerking over moslims dwaas vindt, zou ik zeggen: verdiep je er eens in. Zo nee, dan zul je in de hemel wel eens voor verrassingen kunnen komen te staan.