Bijbelstudiedagen SRA!
Bijbelstudiedagen SRA!
Zon dag is er binnenkort in mijn kerk, ik ben wel van plan op daar heen te gaan, maar ik zou niet echt weten wat het inhoudt. Kan iemand dat mij vertellen. En hoe oud zijn ongeveer de mensen die je daar tegenkomt?
Vr. Gr.
Vr. Gr.
Laatst gewijzigd door Rainbow op 16 mei 2007, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bijbelstudiedagen SRA!
Het is zo wie zo beter om dat niet te doen , wel of geen SRA studiedagRainbow schreef: Is het gepast om daar als vrouw een broek aan te hebben?
Vr. Gr.
SRA-avonden
Bij mij in de omgeving worden SRA jongerenavonden gehouden. SRA staat voor Stichting Reformatorisch Appel, dat klinkt heel netjes/verantwoord. Er gaat best veel refojeugd naartoe. De dominee die bij ons voorgaat heeft hier bezwaren tegen. Wat is er verkeerd aan deze avonden? (De drempel is erg hoog om dit zelf aan hem te vragen..) Zelf ben er ik (nog) nooit geweest, ik ben wel een paar keer meegevraagd. Wat moet ik doen, wel of niet meegaan?
Op de site van de SRA (http://www.jongerenavonden.nl) staat een aantal Saambinderartikelen over de SRA. Lees die eens.
Tiberius schreef:Op de site van de SRA (http://www.jongerenavonden.nl) staan een aantal Saambinderartikelen over de SRA. Lees die eens.

Re: SRA-avonden
Meegaan. Dat is het beste om zelf een mening te vormen. Plus dat je wat meer bagage hebt om je predikant alsnog op zijn bezwaren aan te kunnen spreken.Andrea schreef:Bij mij in de omgeving worden SRA jongerenavonden gehouden. SRA staat voor Stichting Reformatorisch Appel, dat klinkt heel netjes/verantwoord. Er gaat best veel refojeugd naartoe. De dominee die bij ons voorgaat heeft hier bezwaren tegen. Wat is er verkeerd aan deze avonden? (De drempel is erg hoog om dit zelf aan hem te vragen..) Zelf ben er ik (nog) nooit geweest, ik ben wel een paar keer meegevraagd. Wat moet ik doen, wel of niet meegaan?
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Josephus schreef:Meegaan. Dat is het beste om zelf een mening te vormen. Plus dat je wat meer bagage hebt om je predikant alsnog op zijn bezwaren aan te kunnen spreken.Andrea schreef:Bij mij in de omgeving worden SRA jongerenavonden gehouden. SRA staat voor Stichting Reformatorisch Appel, dat klinkt heel netjes/verantwoord. Er gaat best veel refojeugd naartoe. De dominee die bij ons voorgaat heeft hier bezwaren tegen. Wat is er verkeerd aan deze avonden? (De drempel is erg hoog om dit zelf aan hem te vragen..) Zelf ben er ik (nog) nooit geweest, ik ben wel een paar keer meegevraagd. Wat moet ik doen, wel of niet meegaan?

Meegaan is idd een hele goede manier om zelf een mening te vormen. Als ik echter dit artikel uit de Saambinder lees, heb ik sterk de neiging niet te gaan. Als ik zelf zou gaan, ga ik naar één lezing, kan ik dan een goed beeld vormen over alle lezingen? Ik denk het niet. De auteurs van dit artikel hebben veel gepubliceerde lezingen gelezen en hun conclusie is de volgende: ''Laten we er maar direct voor uitkomen dat de hoofdlijn van het grootste deel van de gepubliceerde lezingen ons heeft doen schrikken.'' Dit werken ze uit met vele voorbeelden.Josephus schreef:Meegaan. Dat is het beste om zelf een mening te vormen. Plus dat je wat meer bagage hebt om je predikant alsnog op zijn bezwaren aan te kunnen spreken.Andrea schreef:Bij mij in de omgeving worden SRA jongerenavonden gehouden. SRA staat voor Stichting Reformatorisch Appel, dat klinkt heel netjes/verantwoord. Er gaat best veel refojeugd naartoe. De dominee die bij ons voorgaat heeft hier bezwaren tegen. Wat is er verkeerd aan deze avonden? (De drempel is erg hoog om dit zelf aan hem te vragen..) Zelf ben er ik (nog) nooit geweest, ik ben wel een paar keer meegevraagd. Wat moet ik doen, wel of niet meegaan?
Ondergeschikt argument is dat ik mijn ouders in het harnas jaag wanneer ik naar zo'n avond toe ga.
Je moet alleen niet vergeten dat schrijvers van artikelen ook wel eens bevooroordeeld zijn. De voorbeelden en argumenten moeten dan vooral bij de conclusie (die vaak van te voren al vast staat) passen. Als jij dan puur op basis van zo'n artikel besluit ergens niet heen te gaan, is dat wel een gemiste kans. Dan zou ik op zijn minst ook nog wat artikelen lezen vanuit een andere invalshoek.Andrea schreef:Meegaan is idd een hele goede manier om zelf een mening te vormen. Als ik echter dit artikel uit de Saambinder lees, heb ik sterk de neiging niet te gaan. Als ik zelf zou gaan, ga ik naar één lezing, kan ik dan een goed beeld vormen over alle lezingen? Ik denk het niet. De auteurs van dit artikel hebben veel gepubliceerde lezingen gelezen en hun conclusie is de volgende: ''Laten we er maar direct voor uitkomen dat de hoofdlijn van het grootste deel van de gepubliceerde lezingen ons heeft doen schrikken.'' Dit werken ze uit met vele voorbeelden.
Ondergeschikt argument is dat ik mijn ouders in het harnas jaag wanneer ik naar zo'n avond toe ga.
Die valkuil geldt in principe voor alle schrijvers, dus auteurs die in de Saambinder publiceren zullen daarop heus geen uitzondering zijn.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
- zusterelly