Spotprent met vloek op NU.nl

Duuk

Spotprent met vloek op NU.nl

Bericht door Duuk »

Ik zag met schrik dat op NU.nl een spotprent was geplaatst van een gekruisigde man die Jezus' naam als een vloek uitspreekt.

Ik stel voor dat we met z'n allen hiertegen protesteren als protestanten. Laten we onze stem horen?

http://www.nu.nl/rubriek/841840/5000

Klik op 'Lees verder' en dan op 'Mail/tip de redactie'
Daphne

Bericht door Daphne »

Gemaild!
wim

Bericht door wim »

Ik ook.
jvdg

Bericht door jvdg »

Gemaild.

Hun de kruisverdienste van Jezus toegewenst.
memento

Bericht door memento »

Het zijn onze 'broeders' die aanleiding hebben gegeven tot dit gruwelijke spotprentje. Misschien past ons meer beschaamde stilte.
vlinder

Bericht door vlinder »

gedaan!
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

memento schreef:Het zijn onze 'broeders' die aanleiding hebben gegeven tot dit gruwelijke spotprentje. Misschien past ons meer beschaamde stilte.
Precies, zo kun je er ook naar kijken. Lees het artikeltje maar eens wat er achter hangt.
vlinder

Bericht door vlinder »

Heb ik ook gelezen, maar die broeders hebben dat spotprentje echt niet opgestuurd naar nu.nl. Ik denk dat het terecht is als de redactie erop aangesproken wordt, om er niet zulke plaatjes bij te plakken.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Triest eigenlijk dat men zich laat kruisigen om te boeten voor de zonde. Is Christus offer dan niet genoeg voor hen? Bovendien, al dat onnodige lijden van die mannen: hun "kruisiging" is nooit voldoende om hun schuld af te betalen. Als ik er zo over nadenk vind ik het eigenlijk huiveringwekkend.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Shaul

Bericht door Shaul »

vlinder schreef:Heb ik ook gelezen, maar die broeders hebben dat spotprentje echt niet opgestuurd naar nu.nl. Ik denk dat het terecht is als de redactie erop aangesproken wordt, om er niet zulke plaatjes bij te plakken.
Ik kan in het kader van het achterliggende verhaal smakelijk lachen om het prentje.

Juist het reageren op dit soort zaken leidt mijns inziens tot een afnemende tolerantie jegens christenen. Het is dus maar de vraag of verstandig is geweest om te reageren. Ik ben überhaupt benieuwd of jullie een reactie hebben gekregen.

Overigens begrijp ik niet dat het woord Jezus wordt opgevat als een vloek. Jezus is namelijk niet de naam van God. Zoveel kinderen he(e)t(t)en Jezus of Jeshua.
Kislev

Bericht door Kislev »

Shaul schreef:
Ik kan in het kader van het achterliggende verhaal smakelijk lachen om het prentje.

Overigens begrijp ik niet dat het woord Jezus wordt opgevat als een vloek. Jezus is namelijk niet de naam van God. Zoveel kinderen he(e)t(t)en Jezus of Jeshua.
Hier moet ik om huilen. :cry:
Shaul

Bericht door Shaul »

Kislev schreef:
Ik vraag mij af waarom.
Kislev

Bericht door Kislev »

Shaul schreef:
Kislev schreef:
Ik vraag mij af waarom.
Tsja, als ik dat op een refoforum moet gaan uitleggen..... De naam Jezus is niet zomaar een naam!

Waarom wordt de Zoon van God Jezus, dat is Verlosser, genoemd?
Antwoord:
Omdat Hij ons verlost van al onze zonden, en omdat er bij niemand anders enig behoud te zoeken en te vinden is.

Als je daar enige kennis van hebt is die naam je heilig!
Laatst gewijzigd door Kislev op 13 apr 2007, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Kislev schreef:
Shaul schreef:
Kislev schreef:
Ik vraag mij af waarom.
Tsja, als ik dat op een refoforum moet gaan uitleggen.....
Ben het roerend met Kislev eens.
Over bikini's wordt wat af ge-o-h' d....en als het over echt wezenlijke zaken gaat zijn de meesten hier lauw....
Mag ik zeggen dat dat typisch refo is?
Shaul

Bericht door Shaul »

Kislev schreef:
Tsja, als ik dat op een refoforum moet gaan uitleggen.....
Inderdaad, dat mag je eens aan mij uitleggen. Zeker omdat ik in je reactie een bepaalde vooringenomenheid proef.

Waarom schrik je van mijn reactie als ik zeg dat ik smakelijk kan lachen om de spotprent, gezien in het kader van deze prent.

Wat er bovendien raar is aan mijn reactie dat Jezus niet de naam van God is, is mij ook een raadsel.
Gesloten