Geref. Gem. bieden gemeenteleden goedkope energie

Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Volgens mij is het gewoon een "anti-kerkverlatingscampagne" verpakt in een slim jasje.......... :D


Een 'breekje' van Breekijzertje
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Wouter
Oorspronkelijk gepost door limosa
Oorspronkelijk gepost door Wouter
Oorspronkelijk gepost door limosa hoe-bedoel-je ?
Ik bedoel dat er lollige opmerkingen over worden gemaakt. Het komt bij mij over als cynisme, spot. En volgens mij kan dat wel eens voortkomen uit jaloezie. Iemand die het serieus neemt, maakt er zich niet met een lolletje ervan af.
Ik hoop dat ik het verkeerd zie.....
Nou, er is al een paar keer heel serieus gereageerd op dit onderwerp dus daar kan het niet aan liggen. Daarnaast sta ik in de lijn van Bomans als het gaat over de verhouding tussen humor en ernst.
Oorspronkelijk gepost door Godfried Bomans
Humor is ernst, doorgetrokken naar het absurde. Een geestige mededeling is in wezen altijd serieus. Het kristallisatiepunt ligt evenwel anders. En omdat ze lachen, denken de mensen: dat was iets vrolijks. Maar ze lachen omdat ze het punt, waar ze huilen moesten, allang gepasseerd zijn.
Een beetje stoken is mij ook niet vreemd....
Alleen wanneer ik het bovenstaand van Bomans hier letterlijk ga toepassen, moet ik dan concluderen dat het eigenlijk zeer droevig is?
hahaha, zeer droevig, kan dat dan alleen als je ervan uit gaat dat het hele bericht een grap is? dat zal toch niet . . . of onderschatten ik nu weer hoeveel humor er in de GerGem te vinden is?
Gebruikersavatar
dré
Berichten: 383
Lid geworden op: 06 apr 2004, 13:31

Bericht door dré »

WOERDEN - De Gereformeerde Gemeenten
zien af van verdere actie rond het
aanbieden van goedkope stroom aan
individuele leden.

.
Dat heeft ds. W. Silfhout vanmorgen
desgevraagd bevestigd. Mensen die
hebben gereageerd op de publiciteit rond
het initiatief -leden zouden kunnen
meeliften op een energiecontract dat het
kerkverband heeft afgesloten voor een
groot deel van zijn (kerk)gebouwen-
hebben een brief gekregen.

.
Daarin staat het volgende:
„Aanvankelijk dachten wij u daarvan mee
te laten profiteren. Bij nader inzien
lijkt het ons echter niet gewenst dat wij,
als kerkelijk orgaan, ons inlaten met
deze activiteiten. Dit in het licht van
een goede formele scheiding tussen
kerkelijke en commerciële
activiteiten. Hoezeer wij u ook het
financiële voordeel gunnen, toch menen
wij dat wij om bovengenoemde reden u de
gevraagde informatie niet kunnen geven.
Het spijt ons dat wij in eerdere
berichtgeving deze mogelijkheid hebben
aangeboden.â€
dré
--------

Credo in unum Deo
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedraaid zeggen ze dan.

De tempel is weer gereinigd...................

Dan toch maar groene stroom i.p.v. zwarte stroom met randaardse (randkerkelijke?) verschijnselen...........


Een 'breekje' van Breekijzertje
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Sjonge jonge, het lijkt wel een verlate 1 april grap.

Ik zie Adrianus tegenwoordig ook niet veel meer op OSW. Misschien was het een ideetje uit zijn koker? En dat hij vervolgens is ontslagen op het kerkelijk buro? :D
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Sjonge jonge, het lijkt wel een verlate 1 april grap.

Ik zie Adrianus tegenwoordig ook niet veel meer op OSW. Misschien was het een ideetje uit zijn koker? En dat hij vervolgens is ontslagen op het kerkelijk buro? :D
ik was al een eetje bang dat het gewoon een grap zou zijn, echt, er is veel meer humor in de GerGem dan velen denken!

Adrianus zag het al helemaal voor zich, sigaren inkopen per ton in plaats van per kistje, dan tikt het voordeel lekker aan . . .
gerrit de 2e
Berichten: 754
Lid geworden op: 15 dec 2003, 22:38
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Nu maar weer hopen dat de 'energie' in balangrijke dingen gestoken wordt....
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Sjonge jonge, het lijkt wel een verlate 1 april grap.

Ik zie Adrianus tegenwoordig ook niet veel meer op OSW. Misschien was het een ideetje uit zijn koker? En dat hij vervolgens is ontslagen op het kerkelijk buro? :D
Of hij is in onderhandeling met diverse sigarenleveranciers voor het met korting inkopen van GG sigaren (sigaar uit eigen doos, zeg maar)
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2e
Nu maar weer hopen dat de 'energie' in balangrijke dingen gestoken wordt....
:u:D:eur
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Pim
Sjonge jonge, het lijkt wel een verlate 1 april grap.

Ik zie Adrianus tegenwoordig ook niet veel meer op OSW. Misschien was het een ideetje uit zijn koker? En dat hij vervolgens is ontslagen op het kerkelijk buro? :D
Of hij is in onderhandeling met diverse sigarenleveranciers voor het met korting inkopen van GG sigaren (sigaar uit eigen doos, zeg maar)
Dan zal hij een zware sigaar roken... Of is hij de sigaar?

De Adrianus-bolknak: Weer eens wat anders dan de Bill Clinton-sigaar.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

In het ND stond vanmorgen het volgende:
Toch geen stroom van Geref. Gemeenten

van onze redactie kerk
WOERDEN - De Gereformeerde Gemeenten zien af van het aanbieden van goedkope stroom. Reden is de negatieve reacties uit de eigen kerken.Vorige week werd bekend dat de Gereformeerde Gemeenten hun leden aan goedkope energie gingen helpen.

Ongeveer zestig gemeenten hadden een contract afgesloten om samen elektriciteit in te kopen. Daar konden ook particulieren van profiteren, liet het deputaatschap algemene kerkelijke zaken kerkenraden weten in een brief.

Binnen het kerkverband onstond er discussie of de kerk dit wel moest doen, vertelt P. Verweij van het kerkelijk bureau. ,,Dit is een activiteit die niet op de weg van de kerk ligt. Het deputaatschap wilde geen discussie over dit onderwerp en daarom is besloten te stoppen.''

Volgens Verweij was er niet zoveel kritiek gekomen, als er niet zoveel publiciteit was geweest.

Enkele mensen hebben aangegeven te willen profiteren van de goedkope stroom. Zij hebben een brief gekregen dat de aanbieding niet doorgaat, omdat het kerkverband kerkelijke en commerciële zaken wil scheiden.
"Er zou niet zoveel kritiek zijn geweest als er niet zoveel publiciteit was geweest"

Hebben wij het initiatief opgeblazen door er hier uitgebreid over te discussiëren?

Het bovenstaande citaat zou los van de context trouwens een echte Kim Il Sung-uitspraak kunnen zijn...
Plaats reactie