Bijeenkomst jeugd Gereformeerde Gemeente
-
Bijeenkomst jeugd Gereformeerde Gemeente
Als je dit verslag leest, dan heb ik een vraag: is dit naiviteit of is dit onkunde? Ik begrijp werkelijk niet dat iemand denkt dat wij nu in het duizendjarig vrederijk leven.
http://www.refdag.nl/artikel/1291348/%2 ... uo%3B.html
Laat ds. Mulder eens een tijd in de geschiedenis aanwijzen waarin de aarde vervuld was met de kennis des Heeren en waarin honger, oorlog en pestilentieën onbekende zaken waren. Hier heeft ds.Mulder de Schrift zelf tegen die getuigt in Openb.2:13:
Ik weet uw werken, en waar gij woont; namelijk daar de troon des satans is, en gij houdt Mijn Naam, en hebt Mijn geloof niet verloochend, ook in die dagen, in welke Antipas, Mijn getrouwe getuige was, welke gedood is bij ulieden, daar de satan woont.
1 Petrus 5:8 Zijt nuchteren, en waakt; want uw tegenpartij, de duivel, gaat om als een briesende leeuw, zoekende, wien hij zou mogen verslinden;
Openbaring 2:10 Vrees geen der dingen, die gij lijden zult. Ziet, de duivel zal enigen van ulieden in de gevangenis werpen, opdat gij verzocht wordt; en gij zult een verdrukking hebben van tien dagen. Zijt getrouw tot den dood, en Ik zal u geven de kroon des levens.
En de opkomst en verbreiding van de Islam in de 7e eeuw dan, was dat soms geen verleiding der volken? Bovendien verbindt de Schrift het Messiaanse rijk altijd met de wederkomst van de Messias en niet met Zijn opstanding.
De duivel is niet almachtig, dat is hij nooit geweest, en daarom kan hij Gods werk niet kan verhinderen, maar dat is geen bewijs dat hij nu gebonden is.
Bovenstaand las ik op een ander forum en ik kan me daarin geheel vinde.
http://www.refdag.nl/artikel/1291348/%2 ... uo%3B.html
Laat ds. Mulder eens een tijd in de geschiedenis aanwijzen waarin de aarde vervuld was met de kennis des Heeren en waarin honger, oorlog en pestilentieën onbekende zaken waren. Hier heeft ds.Mulder de Schrift zelf tegen die getuigt in Openb.2:13:
Ik weet uw werken, en waar gij woont; namelijk daar de troon des satans is, en gij houdt Mijn Naam, en hebt Mijn geloof niet verloochend, ook in die dagen, in welke Antipas, Mijn getrouwe getuige was, welke gedood is bij ulieden, daar de satan woont.
1 Petrus 5:8 Zijt nuchteren, en waakt; want uw tegenpartij, de duivel, gaat om als een briesende leeuw, zoekende, wien hij zou mogen verslinden;
Openbaring 2:10 Vrees geen der dingen, die gij lijden zult. Ziet, de duivel zal enigen van ulieden in de gevangenis werpen, opdat gij verzocht wordt; en gij zult een verdrukking hebben van tien dagen. Zijt getrouw tot den dood, en Ik zal u geven de kroon des levens.
En de opkomst en verbreiding van de Islam in de 7e eeuw dan, was dat soms geen verleiding der volken? Bovendien verbindt de Schrift het Messiaanse rijk altijd met de wederkomst van de Messias en niet met Zijn opstanding.
De duivel is niet almachtig, dat is hij nooit geweest, en daarom kan hij Gods werk niet kan verhinderen, maar dat is geen bewijs dat hij nu gebonden is.
Bovenstaand las ik op een ander forum en ik kan me daarin geheel vinde.
Tja. Wat waren wij in de 16e tot de18e eeuw voor heel veel volken? Het overheersende werelddeel beging beestachtige misdaden en was toevallig christelijk.
Ik weet het duizendjarige vrederijk niet te positioneren. Wel weet ik dat de pest in de 14e eeuw (naar ik meen) een kwart van de bekende wereldbevolking heeft gedood. Dit wordt vermeld in openbaringen. Dat is voor mij op dit moment het enige duidelijke aanwijsbare feit.
Ik weet het duizendjarige vrederijk niet te positioneren. Wel weet ik dat de pest in de 14e eeuw (naar ik meen) een kwart van de bekende wereldbevolking heeft gedood. Dit wordt vermeld in openbaringen. Dat is voor mij op dit moment het enige duidelijke aanwijsbare feit.
Ik hou niet zo van uitspraken met een tijdsbepaling er in. Al 2000 jaar wordt er geroepen dat het einde komt, al 2000 jaar lang zien mensen 'de tekenen der tijden', en nog is het einde niet.
Het einde komt zeker, echter wel op Gods tijd, of wij ons er nu druk om maken of niet. Laten we daarom gewoon nuchter doorleven. Zoals Luther het zei: Als God morgen terugkomt, plant ik vandaag nog een boom.
Het einde komt zeker, echter wel op Gods tijd, of wij ons er nu druk om maken of niet. Laten we daarom gewoon nuchter doorleven. Zoals Luther het zei: Als God morgen terugkomt, plant ik vandaag nog een boom.
Ik geloof persoonlijk niet dat Openbaringen symbolisch is. Ik denk dat Johannes precies zag wat er ging gebeuren, maar dit met zijn eigen gebrekkige kennis onder woorden moest brengen.refo schreef:Openbaring is een boek vol symboliek. En steeds weer denken mensen dat ze de sleutel op die symbolen hebben.
En steeds is het weer mis.
17 En ik zag alzo de paarden in dit gezicht, en die daarop zaten, hebbende vurige, en hemelsblauwe, en sulfervervige borstwapenen; en de hoofden der paarden waren als hoofden van leeuwen, en uit hun monden ging vuur, en rook, en sulfer.
18 Door deze drie werd het derde [deel] der mensen gedood, [namelijk] door het vuur, en door den rook, en door het sulfer, dat uit hun monden uitging.
19 Want hun macht is in hun mond, en in hun staarten; want hun staarten zijn aan de slangen gelijk, en hebben hoofden, en beschadigen met dezelve.
Dat zou best iets technisch kunnen zijn wat Johannes gewoon niet in woorden kon uitdrukken met zijn toenmalige kennis.
Dus het maakt allemaal niets uit hoe Hij komt, a;s Hij maar komt?memento schreef:Ik hou niet zo van uitspraken met een tijdsbepaling er in. Al 2000 jaar wordt er geroepen dat het einde komt, al 2000 jaar lang zien mensen 'de tekenen der tijden', en nog is het einde niet.
De gelijkenis van de wijze en dwaze maagden geeft precies de kern aan: Zorg dat je bereidt bent.Adorote schreef:Het is toch echt van belang om de tekenen des tijd te zien en de ontwikkelingen daaromtrent bij te houden, dus maakt het wel degelijk uit hoe Hij komt, de parabel van de wijze en dwaze maagden staat niet voor niets in de Heilige Schrift.
Alles wat we verder invullen is speculatie, die eerder schadelijk is (kan tot ongeloof leiden als het niet uitkomt) dan nuttig
Ten diepste niet, nee.Unionist schreef:Ds. Koppelaar zei eens op een jongerenavond in Doorn tegen een meisje: Stel dat je nou over een paar weken gaat trouwen. Maakt het dan uit hoe dat gebeurt (je jurk en het feest enz.) of kan je dat niets schelen áls je maar getrouwd bent?
Feest past wel bij een huwelijk, maar is er geen essentieel onderdeel van.
Overigens vind ik het een vreemde vergelijking.
Ze kijkt als het goed is uit naar het huwelijk om hem, niet om het feest of de jurk.
- JolandaOudshoorn
Jij bent duidelijk niet van het vrouwelijk geslachtTiberius schreef:Ten diepste niet, nee.Unionist schreef:Ds. Koppelaar zei eens op een jongerenavond in Doorn tegen een meisje: Stel dat je nou over een paar weken gaat trouwen. Maakt het dan uit hoe dat gebeurt (je jurk en het feest enz.) of kan je dat niets schelen áls je maar getrouwd bent?
Feest past wel bij een huwelijk, maar is er geen essentieel onderdeel van.
Overigens vind ik het een vreemde vergelijking.
Ze kijkt als het goed is uit naar het huwelijk om hem, niet om het feest of de jurk.
Ik weet, mijn Verlosser leeft