Meer dan 16.000 jongeren in het satanisme
ZA 10 feb 2007 | 09.18
Meer dan 16.000 Surinaamse jongeren vertoeven in het satanisme, hetgeen als bedreiging wordt gezien voor het land. Deze satanische sekten zijn in het gehele land waar te nemen. Ze opereren op de terreinen van de Openbare scholen en ook op de begraafplaatsen.
Het zijn ook kinderen van de lagere scholen die in deze mystieke sekten zitten. Binnen het parlement werd de aandacht van het ministerie van Justitie en Politie gevraagd voor deze sekten die een ware bedreiging vormen.
Naar zeggen van André Misiekaba heeft het satanisme niets te maken met religie. De groepen worden geleid door volwassenen die de kinderen misleiden en hen van het rechte pad af brengen. Groepsseks en het drinken van bloed behoren tot vormen van inwijding bij opneming in de groep.
Als lid dient een meisje seks te hebben met al de mannen binnen de groep, hetgeen naar woorden van het lid André Misiekaba tot heel gevaarlijke toestanden kan leiden, gelet op het Aids-virus. Door het lid Carmelita Ferreira werd aangeven dat het satanisme ernstige vormen dreigt aan te nemen in het district Nickerie.
Bron: Dagblad Suriname
Huiveringwekkend, en hoe zou het in ons landje zijn?
Satanisme
- J.C. Philpot
tsja. geen wonder eigenlijk. Jongeren zijn op zoek naar iets. Iets waar ze wat mee kunnen bereiken.
En wat we er aan kunnen doen? of tegen kunnen houden? Ik denk Gebed en ontmoeting met jongeren (zowel binnen als buiten de gemeente).
Want hoe gaan wij om met de jongeren in onze kerkelijke gemeenten?
Ik zelf ga ik ook niet meer naar de kerk toe. Wel geloof ik in God.
En wat we er aan kunnen doen? of tegen kunnen houden? Ik denk Gebed en ontmoeting met jongeren (zowel binnen als buiten de gemeente).
Want hoe gaan wij om met de jongeren in onze kerkelijke gemeenten?
Ik zelf ga ik ook niet meer naar de kerk toe. Wel geloof ik in God.
- J.C. Philpot
Beste Lassie,Lassie schreef:Ik zelf ga ik ook niet meer naar de kerk toe. Wel geloof ik in God.
Omdat je het dit hier voor iedereen leesbaar post ga ik er even vanuit dat je het niet vervelend vind als ik hier een vraag over stel. Wellicht dat je teleurgesteld ben in je (voormalige?) kerk. Heb je overwogen een andere (volgens jou bijbelgetrouwere) kerk te zoeken?
uhm ik ben niet uit de kerk gegaan omdat het geen bijbelgetrouwe kerk is. (dat totaal niet). Maar omdat ik teleurgesteld ben in de gemeente! En op dit moment (het kan zeker veranderen) ben ik blij met mijn besluit.J.C. Philpot schreef:Beste Lassie,Lassie schreef:Ik zelf ga ik ook niet meer naar de kerk toe. Wel geloof ik in God.
Omdat je het dit hier voor iedereen leesbaar post ga ik er even vanuit dat je het niet vervelend vind als ik hier een vraag over stel. Wellicht dat je teleurgesteld ben in je (voormalige?) kerk. Heb je overwogen een andere (volgens jou bijbelgetrouwere) kerk te zoeken?
Hetzelfde (ongeveer) wat jij nu schrijft is mij ook overkomen.Lassie schreef:uhm ik ben niet uit de kerk gegaan omdat het geen bijbelgetrouwe kerk is. (dat totaal niet). Maar omdat ik teleurgesteld ben in de gemeente! En op dit moment (het kan zeker veranderen) ben ik blij met mijn besluit.J.C. Philpot schreef:Beste Lassie,Lassie schreef:Ik zelf ga ik ook niet meer naar de kerk toe. Wel geloof ik in God.
Het heeft mij in een ander kerkverband gebracht. Niet vanwege de leer maar het leven naar die leer. Oftewel ik was hevig teleurgesteld in de mensen!
Wonder dat het mij uiteindelijk niet buiten de onderlinge samenkomst heeft gebracht.
Daarom hoop ik dat het bij jouw zo verandert dat "een ander kerkgenootschap" alsnog jou "de onderlinge samenkomst" niet doet nalaten.
alles zal goed komen.jvdg schreef:Hetzelfde (ongeveer) wat jij nu schrijft is mij ook overkomen.Lassie schreef:uhm ik ben niet uit de kerk gegaan omdat het geen bijbelgetrouwe kerk is. (dat totaal niet). Maar omdat ik teleurgesteld ben in de gemeente! En op dit moment (het kan zeker veranderen) ben ik blij met mijn besluit.J.C. Philpot schreef:Beste Lassie,Lassie schreef:Ik zelf ga ik ook niet meer naar de kerk toe. Wel geloof ik in God.
Het heeft mij in een ander kerkverband gebracht. Niet vanwege de leer maar het leven naar die leer. Oftewel ik was hevig teleurgesteld in de mensen!
Wonder dat het mij uiteindelijk niet buiten de onderlinge samenkomst heeft gebracht.
Daarom hoop ik dat het bij jouw zo verandert dat "een ander kerkgenootschap" alsnog jou "de onderlinge samenkomst" niet doet nalaten.
Maar we zullen maar weer gauw terug keren naar het onderwerp.
ARTIKEL
Procter & Gamble heult niet met de duivel
DI 20 mrt 2007 | 16.15
Het Amerikaanse bedrijf Procter & Gamble, 's werelds grootste producent van consumentengoederen, heult niet met de duivel. Dat heeft een Amerikaanse rechtbank bepaald. Procter & Gamble maakte dinsdag bekend dat het een rechtszaak heeft gewonnen die het had aangespannen tegen mensen die de leiding van het concern betichtten van duivelsaanbidding.
Procter & Gamble wordt al jaren achtervolgd door bizarre geruchten over verering van Satan. Zo zou het getal van het beest '666' voorkomen in het logo van het bedrijf. Ook zouden toplieden van het concern openlijk hun bewondering voor de duivel hebben uitgesproken op de televisie en een deel van de winst afstaan aan de Kerk van Satan.
Uiteindelijk besloot Procter & Gamble tot juridische stappen tegen vier voormalige distributeurs van het concurrerende bedrijf Amway. Zij zouden de indianenverhalen over het vermeende duivelse karakter van Procter & Gamble bewust nieuw leven hebben ingeblazen om het concern zwart te maken. Een jury in Salt Lake City stelde Procter & Gamble in het gelijk. Het bedrijf kreeg ruim 19 miljoen dollar schadevergoeding toegewezen.
Bron: ANP
Procter & Gamble heult niet met de duivel
DI 20 mrt 2007 | 16.15
Het Amerikaanse bedrijf Procter & Gamble, 's werelds grootste producent van consumentengoederen, heult niet met de duivel. Dat heeft een Amerikaanse rechtbank bepaald. Procter & Gamble maakte dinsdag bekend dat het een rechtszaak heeft gewonnen die het had aangespannen tegen mensen die de leiding van het concern betichtten van duivelsaanbidding.
Procter & Gamble wordt al jaren achtervolgd door bizarre geruchten over verering van Satan. Zo zou het getal van het beest '666' voorkomen in het logo van het bedrijf. Ook zouden toplieden van het concern openlijk hun bewondering voor de duivel hebben uitgesproken op de televisie en een deel van de winst afstaan aan de Kerk van Satan.
Uiteindelijk besloot Procter & Gamble tot juridische stappen tegen vier voormalige distributeurs van het concurrerende bedrijf Amway. Zij zouden de indianenverhalen over het vermeende duivelse karakter van Procter & Gamble bewust nieuw leven hebben ingeblazen om het concern zwart te maken. Een jury in Salt Lake City stelde Procter & Gamble in het gelijk. Het bedrijf kreeg ruim 19 miljoen dollar schadevergoeding toegewezen.
Bron: ANP