NATUURFEEST 18-1-2007

Adorote

NATUURFEEST 18-1-2007

Bericht door Adorote »

Vandaag een prachtige dag storm en de zee doet mee hoge golven, het ruisen van de heftige wind door de bomen, allemaal prachtige natuurmuziek.Men zou naar de kust moeten trekken om te kijken naar de kracht van wind en zee; en binnen in huis is het gezellig.

Aan de andere kant zou het gewoon 12 graden moeten vriezen en een pak sneeuw op straat; kortom de jaargetijden zouden de jaargetijden moete zijn , vier dus winter--- lente--- zomer--- herfst.
Josephus

Bericht door Josephus »

Hm, niet iedereen zal dat als een feest ervaren...

Afbeelding

Populier valt op gloednieuwe Opel, Amsterdam (Foto Martijn Janssen)
jvdg

Bericht door jvdg »

Ja, één van de vele elementen van God's Majesteit is vandaag te aanschouwen.
Ik zou het echter geen feest willen noemen, gelet op de gevaarvolle omstandigheden die zo'n storm met zich mee brengt voor velen. Denk eens aan: Hen die de zee bevaren.....
Zie ook het ongeval met een bouwkraan in Utrecht.
Marnix

Bericht door Marnix »

Hier heeft een collega ook een grote tak op zijn achterruit gekregen...
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

In Leeuwarden zijn dakpannen op verkeerde plaatsen gesignaleerd. Ik vond er 1 op de stoep in het winkelcentrum toen ik mijn vis-menu'tje voor tussen de middag haalde.
Lassie

Bericht door Lassie »

en ik fietste met deze harde storm tegen de wind in en een kleine paar meter raasde er een reclame bord voorbij. *oef*....

k moet er zo weer doorheen. *een flak stuk*.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Dit schijnt nog maar het voorproefje te zijn. Vanmiddag komt de echte storm pas.........

Sprak een vriend van me die bij een grote multinational in Den Haag werkt, daar werden alle werknemers verzocht zo vroeg mogelijk naar huis te gaan vanwege de storm!
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Adorote

Bericht door Adorote »

Natuurlijk is het gevaarlijk weer, en wat Pim al zei om 15.00 uur hebben we de echte zware storm windkracht 10, en dat is niet gering.
Het beste is ook binnen te blijven.

Maar is de zin van de kracht van de natuur en de elementen valt er een hoop te zien te voelen en te beleven, aan de kust zeer zeker. in die zin is het een natuurfeest.
Lassie

Bericht door Lassie »

Adorote schreef:Natuurlijk is het gevaarlijk weer, en wat Pim al zei om 15.00 uur hebben we de echte zware storm windkracht 10, en dat is niet gering.
Het beste is ook binnen te blijven.

Maar is de zin van de kracht van de natuur en de elementen valt er een hoop te zien te voelen en te beleven, aan de kust zeer zeker. in die zin is het een natuurfeest.
Het best is ook binnen te blijven. :roll: :roll:

hm... in mijn geval gaat dat echt niet lukken. dus ik stap zo weer op m'n fiets.
memento

Bericht door memento »

Adorote schreef:Natuurlijk is het gevaarlijk weer, en wat Pim al zei om 15.00 uur hebben we de echte zware storm windkracht 10, en dat is niet gering.
Heb je een bron waarin die 15.00 uur vermeld staat? Ik ben namelijk kwart voor 3 klaar met werken, en zou er dus middenin komen (het gaat nu trouwens al errug hard)
Adorote

Bericht door Adorote »

memento schreef:
Heb je een bron waarin die 15.00 uur vermeld staat? Ik ben namelijk kwart voor 3 klaar met werken, en zou er dus middenin komen (het gaat nu trouwens al errug hard)

Radio, bij een wat uitgebreid weer bericht.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Nu.nl

"Het KNMI verwacht dat de aangekondigde storm in de middag en avond nog meer zal huishouden in ons land. Het weeralarm is vroeg in de morgen opgeschroefd. De meteorologen verwachten nu dat niet alleen in het noordelijk kustgebied windkracht 10 verwacht wordt, maar ook in andere gebieden langs de kust."
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
refo

Bericht door refo »

Pim schreef:Dit schijnt nog maar het voorproefje te zijn. Vanmiddag komt de echte storm pas.........

Sprak een vriend van me die bij een grote multinational in Den Haag werkt, daar werden alle werknemers verzocht zo vroeg mogelijk naar huis te gaan vanwege de storm!
Ik stelde ook zo iets voor hier.
't Viel niet in goede aarde.
memento

Bericht door memento »

Pim schreef:Nu.nl

"Het KNMI verwacht dat de aangekondigde storm in de middag en avond nog meer zal huishouden in ons land. Het weeralarm is vroeg in de morgen opgeschroefd. De meteorologen verwachten nu dat niet alleen in het noordelijk kustgebied windkracht 10 verwacht wordt, maar ook in andere gebieden langs de kust."
En is er al meer bekend over tot hoelang het ongeveer duurt? Als het niet tot diep in de nacht duurt, blijf ik tot vanavond op me werk...
parsifal

Bericht door parsifal »

Ik ga zo wel een steen door de ruit gooien bij het KNMI, dit kan niet natuurlijk. Straks van de Uithof naar De Bilt fietsen zal best hard gaan. Ik was net op weg naar mijn werk toen ik tweehonderd meter van me vandaan uit het UMC wat ambulances zag komen. Blijkt er een hijskraan op een gebouw gevallen te zijn. Het zag er wel spectaculair uit.
Plaats reactie