Vrije Ger. Gem.

astroguy
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 dec 2004, 08:12
Locatie: Johannesburg, Zuid Afrika

Bericht door astroguy »

HHKtE schreef:
freek schreef:
astroguy schreef:
astroguy schreef:Na de vrije gemeenten te Den Helder, Alblasserdam en Kralingscheveer heeft dus nu ook Waddinxveen zich aangesloten bij de HHK. .....
Het is bekend dat ook de vrije gemeente van Schiedam met ds. Van de Want belangstelling heeft/ kontakten heeft met de HHK. Weet iemand de voortgang van deze besprekingen?

In sommige andere vrije gemeenten gaat soms/vaak HHK predikanten voor, maar of dat betekend dat zij op termijn dan ook bij de HHK zullen/willen aansluiten is onbekend. Ik denk dan aan de Vrije Hervormde Gemeenten van Rotterdam-Zuid, Werkendam, IJsselmuiden (ds. Oussoren) en de Vrije Oud Gereformeerde Gemeente van Aalburg.
Aalburg zie ik niet zo snel overgaan; volgens mij is dat een erg op zichzelfstaande gemeente. De gemeente van Werkendam is volgens mij 'op sterven na dood'. Dominee Oussoren heeft in het Rd wel eens aangegeven dat hij in de toekomst over hoopt te kunnen gaan.
ik dacht dat Ds H Oussoren allang lid is geworden van de HHK gemeente van IJsselmuiden/Grafhorst
Ds. Oussoren wel, maar zijn gemeente (nog) niet. Dus de vraag blijft staan. Werkendam heeft inderdaad alleen nog maar weekdiensten, wat meestal een voorbode is van opheffing kort door de bocht gezegd.

Weet iemand de ontwikkelingen in Schiedam en evt. Rotterdam Zuid? En zijn er mogelijk nog andere samensprekingen? Blijkbaar heeft het ontstaan c.q. voortbestaan van de HHK toch het een en ander losgemaakt, omdat nu reeds vier voormalige vrije gemeenten zich daadwerkelijk aangesloten hebben bij de HHK.
Atze
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Bericht door Zita »

astroguy schreef: Het is bekend dat ook de vrije gemeente van Schiedam met ds. Van de Want belangstelling heeft/ kontakten heeft met de HHK. Weet iemand de voortgang van deze besprekingen?
Ds Van der Want had zijn predikantsopleiding nooit helemaal afgemaakt. Hij was zijn studie nu aan het afronden, omdat dat voorwaarde was voor predikantschap binnen de HHK. Omdat dat niet snel genoeg verliep, heeft hij daarom tijdelijk geen preekbevoegdheid meer gehad in de HHK. Intussen is de studie af en de preekbevoegdheid weer hersteld. Hoe de besprekingen er verder voorstaan, weet ik niet.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

Zita schreef:
astroguy schreef: Het is bekend dat ook de vrije gemeente van Schiedam met ds. Van de Want belangstelling heeft/ kontakten heeft met de HHK. Weet iemand de voortgang van deze besprekingen?
Ds Van der Want had zijn predikantsopleiding nooit helemaal afgemaakt. Hij was zijn studie nu aan het afronden, omdat dat voorwaarde was voor predikantschap binnen de HHK. Omdat dat niet snel genoeg verliep, heeft hij daarom tijdelijk geen preekbevoegdheid meer gehad in de HHK. Intussen is de studie af en de preekbevoegdheid weer hersteld. Hoe de besprekingen er verder voorstaan, weet ik niet.
Ds. N. van der Want heeft nog geen preekbevoegdheid in de HHK.
Plaats reactie