Is dit Normaal?

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

johann sebastian schreef:
Henry P schreef:Ongeduldige bedoeling hier! Ik heb werk :D, vandaar.
Maar hier dan het verslag:

(...)

Samengevat een concert waar ik van genoten heb. De heren spelen muziek die de mensen raakt en ze spelen die muziek gewoon erg goed.
Bedankt voor je verslag, Henry. Helaas kon ik er niet bij zijn.
Namens mij ook bedankt, Henry.

Zo te horen hebben de heren MM&JV de kritiek van de Stentor (en misschien ook wel van Refoforum) zich aangetrokken en beterschap gedaan. Mooi.
Simon

Bericht door Simon »

Nah ja, al ze er zich niets van zouden aantrekken zou dat natuurlijk centen gaan kosten he. :
:mrgreen:

.
Petrus

Bericht door Petrus »

Ach, het koppeltje Martin Mans/Noortje van Middelkoop is ook voor geen kleintje vervaard.............vast aanéén gebakken, prima samenspel.

Maar ach, lang niet iedereen zal het daarmee eens zijn................so what...................
Gebruikersavatar
jan03
Berichten: 542
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24

Bericht door jan03 »

Hoe kun je nu heerlijk rustig wonen met zo'n buurman??
Petrus

Bericht door Petrus »

jan03 schreef:Hoe kun je nu heerlijk rustig wonen met zo'n buurman??
In het dagelijks leven een zeer amaibel mens, en heel rustig van aard in doen en laten, je merkt pas dat ie er woont als je hem tegenkomt op de oprit van het huis.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Petrus schreef:
jan03 schreef:Hoe kun je nu heerlijk rustig wonen met zo'n buurman??
In het dagelijks leven een zeer amaibel mens, en heel rustig van aard in doen en laten, je merkt pas dat ie er woont als je hem tegenkomt op de oprit van het huis.
Hoe oud is die man eigenlijk?

Toen ik nog jong was (hele oude mensen kunnen zich dat herinneren) bestond ie al, en toen vond ik hem al wat ouder.
Petrus

Bericht door Petrus »

jvdg schreef:
Toen ik nog jong was (hele oude mensen kunnen zich dat herinneren) bestond ie al, en toen vond ik hem al wat ouder.
Heeeeeeeeeee makker, hou jij je een beetje in met je "hele oude mensen"??? Ik heb het allereerste begin van zijn carriere mee mogen maken, en ondanks m'n bijna 60 wintertjes ben ik nog lekker jong van hart en geest, dus niet generaliseren please, anders ga je over de knie van klits klets klandere, van de ene bil op de andere......................................

hij is trouwens halverwege de 60..........aan de verkeerde kant van de 60 dus.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Petrus schreef:
jvdg schreef:
Toen ik nog jong was (hele oude mensen kunnen zich dat herinneren) bestond ie al, en toen vond ik hem al wat ouder.
Heeeeeeeeeee makker, hou jij je een beetje in met je "hele oude mensen"??? Ik heb het allereerste begin van zijn carriere mee mogen maken, en ondanks m'n bijna 60 wintertjes ben ik nog lekker jong van hart en geest, dus niet generaliseren please, anders ga je over de knie van klits klets klandere, van de ene bil op de andere......................................

hij is trouwens halverwege de 60..........aan de verkeerde kant van de 60 dus.
Dus jij bent een oudere snotneus die nauwelijks droog achter de oren is? :P
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Avond vol muzikaal entertainment

Wie niet van Waldo de los Rios of the Young Mozart houdt moet echt eens luisteren naar wat deze beide rasmusici klaarstomen. Conservatoriumdirecteuren zullen wellicht hun neus ophalen, maat schuim en vonken spatten er woensdagavond vanaf. Beide toetsenisten – na een tournee van 20 optredens 100% op elkaar ingespeeld - weten wat het is om het publiek in de volbezette kerkzaal te behagen. De concertvleugel klinkt dankzij de elektronica iets groter dan levensgroot. Het prachtige driemanuelige Naberorgel van de St. Joriskerk heeft niets drakerigs, integendeel. Martin Mans is meestentijds een fijnzinnig registrator en weet lieflijke klanken aan dit machtige instrument te ontlokken. In Amazing Grace (Waarheen, waarvoor) ontlokt hij zelfs doedelzakken aan het pijpwerk. Subtiel en hoogst effectief hoe Martin Mans het orgelpedaal onder pianoklanken van Jan Vayne weet te vlijen. Het is een sprankelende muzikale cocktail die beide mannen serveren. Ik telde zo’n 40 bekend-klassieke werken die voorbij kwamen, maar heb er vast enkele niet genoteerd. Opmerkelijk hoe je van het slotkoor uit Beethovens 9e terecht komt in de orgelsymfonie van Saint Saens: If I had words. Beethovens Mondschein sonate gaat via Finlandia van Sibelius naar Once upon a Time in the West. En waar past de supertheatrale muziek van Queen beter dan bij dit duo en in deze kerk? Handenwrijvend hoort het publiek de Toccata en Fuga in D aankomen, Bachs beroemdste orgelwerk. De eerste maten klateren echter van onder de pianoklep. Het triomfkoor uit Verdi’s Aida klant eruit en het is wonderbaarlijk (nooit over nagedacht) hoe mooi orgel en piano samenklinken. Het optreden wemelt van lekkere verrassingen. Ik denk dat we Jan Wayne niet meer zo gauw in een vol-klassiek recital zullen horen, maar laat hem maar lekker improviseren en parafraseren. Wat een parelend toucher! Massieve dubbelgrepen, octaafsprongen, prallers, grote en kleine loopjes; hij etaleert achteloos alle pianistische prettechnieken maar gaat nooit met de muziek op de loop.Letterlijke uitsmijters waren de mars The Stars & Stripes (Sousa) en zo’n lekker ‘karakterstuk’als de Petersburger Schlittenfahrt (Eilenberg) voor piano vierhandig. Hier schoten 88 toetsen tekort om dit flitsend pianoduo te verwerken. The Yamaha vleugel kreinde onder het geweld! Hun nieuwste CD heet’Twee klaviervirtuozen in concert” en dit optreden hoor je deels op terug. Ik schat dat er woensdagavond honderden CD’s over de tafel gingen. Beide musici signeerden zich een kramp.En dat na zoveel heerlijke noten in dit optreden!
Ik deed het bijna in m'n broek van dit stukje....
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

:shock:
Gebruikersavatar
judith
Berichten: 3809
Lid geworden op: 21 jul 2007, 11:29
Locatie: Geboren in Wageningen;)

Bericht door judith »

Mister schreef::shock:


:shock: :| :o
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Gian schreef:Ik deed het bijna in m'n broek van dit stukje....
Het prachtige driemanuelige Naberorgel
Manuela.... dat was toch zo'n smartlap van Jacques Herb? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Bericht door Josephus »

Gian schreef:Ik deed het bijna in m'n broek van dit stukje....
Waar komt het vandaan en wie is de schrijver?
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
eefie
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2008, 19:24
Locatie: niet te nieuwschierig worden

Re: Is dit Normaal?

Bericht door eefie »

Ik vind het niet normaal om dat in een kerk te doen. Als je het dan zo graag wil, huur dan een zaal ofzo maar gebruik er geen kerk voor!!
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Re: Is dit Normaal?

Bericht door Wilma van den Berg »

Eigenlijk moet ik hier keihard om lachen maar tegelijkertijd ook om huilen.....tsja....
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Plaats reactie