Geachte memento:
Heb de excuses van Gian gelezen, en ook geaccepteerd. Ook wil ik hier ook mijn excuses aanbieden dat ik zelf ook niet de leukste persoonlijkheid hebt, en inderdaad soms kort kan overkomen.
Niet omdat dat goed te spreken, maar dat komt mede door het feit dat Nederlands niet meer mijn gangtaal is.
Wees dus aub niet te hard aan Gian.
Ben ook druk bezig na te denken of ik dit forum kan verlaten, ziende dat God mij gegeven heeft, en ook de Protestant Reformed Churches, dat wij, mijns insziens, de volle leer van de reformatie voorstaan. In de lijn van Augustinus, van Calvijn, van Dordt, van ook Brakel. Niet dat ik kan zeggen ook de hele Nadere Reformatie te onderschrijven, omdat ook in de Nadere Reformatie er al vele geschillen onderling in de leer openbaar komen. Zoals ook in de Afscheiding, hoewel ik toch wel een kind van de afscheiding ben. En ik zou graag hebben dat de Nederlandse kerken tot een rijker bezef van de Waarheid zouden komen.
Zal ook mijn best doen niet het onderwerp "aanbod van genade" te beginnen. Want dat werkt toch als rood op een stier hier.
Misschien zou u dit bericht op het gesloten onderwerp willen posten voor mij?
Met hartelijke groeten
Uw broeder
In Zijn dienst
Bert Mulder
Excuses
- Bert Mulder
- Contacteer:
Excuses
Ik heb dit bericht verzonden:
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Re: Excuses
In dit kader past wel een opmerking over het plaatsen van privéberichten op het forum.
Naar mijn overtuiging is dat te allen tijde ongepast.
Als je een pb ontvangt waaraan je je stoort, dan kun je dat melden bij de moderators.
Privéberichten op het forum zetten is hetzelfde als een kind dat luidkeels op het schoolplein roept "Meeeeeesterrrrrrr!!!! Jantje heeft me geplaagd".
Privé is privé, laten we dat alsjeblieft zo houden.
Als je een pb ontvangt waaraan je je stoort, dan kun je dat melden bij de moderators.
Privéberichten op het forum zetten is hetzelfde als een kind dat luidkeels op het schoolplein roept "Meeeeeesterrrrrrr!!!! Jantje heeft me geplaagd".
Volgens mij bedoel je dat melden aan de moderators ongepast is.Hendrikus schreef:In dit kader past wel een opmerking over het plaatsen van privéberichten op het forum.
Dat ben ik overigens wel met je eens.
Privé is privé. Da's op zich helder. Maar als de privé-berichten de grenzen overschrijden, wat in het privé-bericht waar het hier om ging overduidelijk gebeurde, mag dat best naar de gemeenschap (in dit geval het forum) teruggekoppeld worden.
Wat mij betreft blijft je (Bert) hier op het forum vooral actief!
Wat mij betreft blijft je (Bert) hier op het forum vooral actief!
Is het niet afdoende dat beide kampen hun excuses openlijk aan elkaar hebben aangeboden én geaccepteerd?
Laten we er dan niet verder op gaan ingraven, maar er 10 ton zand erover kieperen en afdekken met een 20 tons-plaat beton????
De hele zaak lijkt mij gewoon afgedaan. Laten wij het er dan ook maar bij laten zo het is: excuses aangeboden en geaccepteerd door beiden. PUNT.
Laten we er dan niet verder op gaan ingraven, maar er 10 ton zand erover kieperen en afdekken met een 20 tons-plaat beton????
De hele zaak lijkt mij gewoon afgedaan. Laten wij het er dan ook maar bij laten zo het is: excuses aangeboden en geaccepteerd door beiden. PUNT.
Da's wel erg makkelijk geredeneerd. Wie bepaalt dat de grenzen worden overschreden?limosa schreef:Privé is privé. Da's op zich helder. Maar als de privé-berichten de grenzen overschrijden, wat in het privé-bericht waar het hier om ging overduidelijk gebeurde, mag dat best naar de gemeenschap (in dit geval het forum) teruggekoppeld worden.
Daar zit een grijs gebied, dat snap ik ook wel. Maar het bericht waar het hier om ging was overduidelijk over de grens en voorbij het grijze gebied.wim schreef:Da's wel erg makkelijk geredeneerd. Wie bepaalt dat de grenzen worden overschreden?limosa schreef:Privé is privé. Da's op zich helder. Maar als de privé-berichten de grenzen overschrijden, wat in het privé-bericht waar het hier om ging overduidelijk gebeurde, mag dat best naar de gemeenschap (in dit geval het forum) teruggekoppeld worden.
Melden: zeker wel. Maar dan dáár waar de melding hoort: bij de mods. Niet zielig gaan roepen op het schoolplein. Privéberichten horen niet op straat, dus ook niet op het forum.limosa schreef:eens voor wat betreft dit geval maar de idee dat je privé-berichten die over de (een) grens gaan niet zou mogen melden wil ik graag uit de wereld hebbenPetrus schreef:PUNT
Je vergelijking met het schoolplein gaat mank. Dit forum is geen schoolplein met schoolmeesters. Juist op een forum als dit is het goed met elkaar omgaan een verantwoordelijkheid van de gehele gemeenschap.Hendrikus schreef:Melden: zeker wel. Maar dan dáár waar de melding hoort: bij de mods. Niet zielig gaan roepen op het schoolplein. Privéberichten horen niet op straat, dus ook niet op het forum.limosa schreef:eens voor wat betreft dit geval maar de idee dat je privé-berichten die over de (een) grens gaan niet zou mogen melden wil ik graag uit de wereld hebbenPetrus schreef:PUNT
Geef ons dan maar echt die verantwoordelijkheid en maak ons allemaal mods. Moet je zien wat er gebeurt.....limosa schreef: Je vergelijking met het schoolplein gaat mank. Dit forum is geen schoolplein met schoolmeesters. Juist op een forum als dit is het goed met elkaar omgaan een verantwoordelijkheid van de gehele gemeenschap.
-
Bert, voel je niet bezwaard jouw visie uit te dragen als je meent dat het de waarheid betreft. Zelf kijk ik precies vanaf de andere kant tegen dit onderwerp aan, dus ik zal proberen jou daarin als een stierenvechter te bedwingen. Andersom heb je dan ook het recht mij soortgelijk van repliek te dienen.Bert Mulder schreef:Zal ook mijn best doen niet het onderwerp "aanbod van genade" te beginnen. Want dat werkt toch als rood op een stier hier.
Als we het vanuit het Grote Gebod (Matt. 22) doen, dan kunnen we er, met alle eerbied en voorzichtigheid, toch over debatteren?
Ik ben blij te zien dat je blijft. Wie staat voor zijn of haar waarheid moet het kunnen en ook mogen verdedigen.