Hatelijke persoonlijke berichten

Bert Mulder
Contacteer:

Hatelijke persoonlijke berichten

Bericht door Bert Mulder »

Hoi Bert,
Ik kom erachter dat je de dwaalleer van de gergeminned aanhangt.
Ik weet niet of je Christus ooit als jou Verlosser hebt mogen zien, maar weet wel dat je leer niet overeen kan stemmen met je het geloof. Het is nogal wat om liefde van God te veranderen in haat.
Mocht je niet gelovig zijn vraag ik je afstand te nemen met je theologie. Dat is dan immers niet meer dan een verstandskwestie.

Gr
Gian
Gezien hatelijke persoonlijke berichten die ik hier ontvang, zoals het bericht hierboven, zal ik toch van dit Forum af moeten stappen.

En dat ik persoonlijk aangevallen word kan me niets schelen. Maar dat Christus, Zijn Woord en Zijn kerk aangevallen wordt, en over mensen eeuwige staat geoordeeld wordt, dat is met te veel.

Ik kan van mijzelf zeggen, met Job: "Ik weet dat mijn Verlosser leeft."

Als iemand hier mij persoonlijk wil adresseren, ik ben te vinden op gmulder@telus.net.

Voor mijn broeders en zusters in Christus op dit forum: Dat jullie allen de Vrede mogen genieten, die alle verstand te boven gaat. En die Enige Troost mogen bezitten.

Voor de moderators: Hartelijk bedankt door mij in het verleden ruimte te geven om proberen mensen in Nederland tot een ruimer begrip van de Waarheid te brengen. Neem aub mijn login weg, om mij voor mijzelf te beschermen.

Ga met God!

Sola gratia
Sola fide
Sola Scriptura
Sola Christus
Sola Deo Gloria!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
vlinder

Bericht door vlinder »

Ik word hier stil van....

Dat dit onderling gebeurt vind ik erg......

Wat je als laatste post ben ik het geheel mee eens.

Bert ga met God.

Een fladdertje van vlinder.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Petrus

Bericht door Petrus »

Het niet eens zijn met iemands mening of stellingen, zoals ikzelf ook soms sterk van mening verschil met Bert, dat geeft nog niemand het recht dergelijke aanvallen te doen.

Ik neem dan ook met grote nadruk afstand van dergelijke aanvallen.

Beste Bert, wij zullen elkaar nog menigmaal, zeg maar dagelijks spreken via msn, dus past niet op deze plek je een "Ga met God" te wensen.

Tot wederhoren op msn goede vriend!

Rens en Maria
pierre27

Re: Hatelijke persoonlijke berichten

Bericht door pierre27 »

Bert Mulder schreef:
Hoi Bert,
Ik kom erachter dat je de dwaalleer van de gergeminned aanhangt.
Ik weet niet of je Christus ooit als jou Verlosser hebt mogen zien, maar weet wel dat je leer niet overeen kan stemmen met je het geloof. Het is nogal wat om liefde van God te veranderen in haat.
Mocht je niet gelovig zijn vraag ik je afstand te nemen met je theologie. Dat is dan immers niet meer dan een verstandskwestie.

Gr
Gian
Gezien hatelijke persoonlijke berichten die ik hier ontvang, zoals het bericht hierboven, zal ik toch van dit Forum af moeten stappen.

En dat ik persoonlijk aangevallen word kan me niets schelen. Maar dat Christus, Zijn Woord en Zijn kerk aangevallen wordt, en over mensen eeuwige staat geoordeeld wordt, dat is met te veel.

Ik kan van mijzelf zeggen, met Job: "Ik weet dat mijn Verlosser leeft."

Als iemand hier mij persoonlijk wil adresseren, ik ben te vinden op gmulder@telus.net.

Voor mijn broeders en zusters in Christus op dit forum: Dat jullie allen de Vrede mogen genieten, die alle verstand te boven gaat. En die Enige Troost mogen bezitten.

Voor de moderators: Hartelijk bedankt door mij in het verleden ruimte te geven om proberen mensen in Nederland tot een ruimer begrip van de Waarheid te brengen. Neem aub mijn login weg, om mij voor mijzelf te beschermen.

Ga met God!

Sola gratia
Sola fide
Sola Scriptura
Sola Christus
Sola Deo Gloria!
Beste Bert,

Ik zou zeggen blijf aub, ook in ben gergem in ned en meerderen hier op de site.
Dit is absoluut niet wat de moderators willen, en wat Gian betreft zou ik me niet zoveel van deze man/vrouw aantrekken.
Je zou me een plezier doen als je toch blijft.
Ik kan weinig onbijbelse geluiden in je postings aantreffen, dus de beschuldigingen slaan werkelijk nergens op.

Hartelijke groeten van Pierre
Christiaan

Bericht door Christiaan »

Beste Bert Mulder het gaat u goed.
Hoop dat u van mij nooit een ongegrond of onrechtvaardig verwijd hebt gekregen.

Mensen wat is dat hier toch op dit forum?
Meemaals heb ik al gezegt weet de grenzen van een discussie!
In verschillende bewoordingen.
Doe eens normaal tegen elkaar!
Heb pas nog gezegt verander anders gaan er nog meer mensen weg en zie hier!
Moeten er nog meer mensen weggaan?
Bezin u/ en jij zich eens! Wie de schoen past trekken hem aan
!
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Petrus

Bericht door Petrus »

Christiaan schreef:Beste Bert Mulder het gaat u goed.
Hoop dat u van mij nooit een ongegrond of onrechtvaardig verwijd hebt gekregen.

Mensen wat is dat hier toch op dit forum?
Meemaals heb ik al gezegt weet de grenzen van een discussie!
In verschillende bewoordingen.
Doe eens normaal tegen elkaar!
Heb pas nog gezegt verander anders gaan er nog meer mensen weg en zie hier!
Moeten er nog meer mensen weggaan?
Bezin u/ en jij zich eens! Wie de schoen past trekken hem aan
!
Mee eens, ik heb al meerdere postings in deze lijn geplaatst........maar er zijn mensen die alarmbellen liever niet horen. Wij samen, Maria en ik, zouden haast ze'lf ook aan onze stutten trekken, en het forum verlaten.
Laatst gewijzigd door Petrus op 21 nov 2006, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Beste Bert,

Rapporteer deze PB aan de moderators, dan zullen maatregelen zeker niet uitblijven (met het uitroep-icoontje rechts van de posting). Dat is in het recente verleden ook gebleken bij een hatelijk PB richting een moslim.

Verder vind ik het jammer dat je vertrekt. Hoewel ik het niet in alle finesses met je eens ben/was, zullen we jouw geluid hier toch node missen.
Marnix

Bericht door Marnix »

Ik ga er niet teveel over zeggen, wil alleen de nuancering plaatsen dat het volgens mij wel liefdevol bedoeld is, een waarschuwing tegen een verstandelijk geloof in een niet liefdevolle God.

Bert, ik hoop dat je blijft :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Bert,
Ook ik vind het bijzonder jammer dat ik zo moet gaan.
Als men in zijn eigen kerkelijke tuin wied
ziet hij of zij ook minder (onkruid) bij een ander lijkt me.
Zelf zeg ik vaak : Heere zet een wacht voor mijne lippen,
behoud de deuren van mijn mond!!

Verder wens ik je van Harte toe des HEEREN Zegen!!
refo

Bericht door refo »

Persoonlijk vind ik de postings van Bert zelf ook wel een beetje dwingend.
Omgekeerd doet hij in het openbaar precies hetzelfde. Dan is een PB-tje een stuk netter.
Klavier

Bericht door Klavier »

Bert,
Kijk morgen nog eens na deze post.
Je beslissing lijkt vooral een emotionele daad.
Ik zou het jammer vinden als je bijdragen niet meer gezien worden.
Vincent

Bericht door Vincent »

Als ik het goed begrijp, is dit zomaar een losse reactie richting Bert Mulder, slechts geinspireerd door zijn kerkgenootschap???? Ook als het in het kader van correspondentie stond blijft het een ietwat hard aandoed mailtje maar ligt het iets anders.

Dat vind ik dan een erg vreemde zaak....

Bert: blijf vooral, laat je niet wegjagen.
BJD

Bericht door BJD »

Beste Bert,

We hoeven het niet met elkaar eens te zijn om elkaar te waarderen.
Laat je niet wegsturen maar blijf ook jouw waardevolle bijdragen plaatsen.

Ik post niet veel, lees des te meer, en waardeer jouw bijdragen.

Blijf op het forum!!
==================================================
Gian,

Ik hoop dat je het goed bedoelt hebt vanuit jouwe visie. Dit is kennelijk niet zo overgekomen. Je hebt wat te doen....
geledu

Bericht door geledu »

Bert,

Laat je niet wegjagen van het forum.
We hebben het al eerder met elkaar via PB besproken.
Maar een felle reactie die men niet durft te plaatsen op het forum maar die men meent per pb te moeten doen, is al het bewijs van angst.

Ga uit van de boodschap die jij te brengen hebt, van uit jou visie, gegrond op God's Woord.

Er zal verschil van mening blijven, maar PB jes en berichten waar naar iemands staat gevraagd wordt of je geloof wordt veroordeeld zijn het lezen en zeker het beantwoorden niet waard.
Laat er ruimte zijn voor meningsverschillen, maar wel eenheid in het onderschrijven van Gods Woord en de drie formulieren van enigheid.
Als het goed is hebben we alle ingestemd met de forumregels.

Ook het op de persoon spelen in een PB is verwerpelijk.

Bert, veel postings van jou heb ik met grote interesse gelezen, ik hoop niet dat je me dat ontneemt.
Christiaan

Bericht door Christiaan »

Ook van mij de hartelijke uitnodiging Blijf! Bert Mulder
We hoeven het niet met elkaar eens te zijn in alles
maar andere Christenen wel respecteren.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Gesloten