Leer Me Lezen
- JolandaOudshoorn
Leer Me Lezen
In onze gemeente zijn we bezig met het project "Leer me lezen"
Kennen jullie het? En wat vinden jullie ervan? Ik ben benieuwd hoe andere mensen hiermee omgaan
Kennen jullie het? En wat vinden jullie ervan? Ik ben benieuwd hoe andere mensen hiermee omgaan
Ik weet, mijn Verlosser leeft
- Christiaan
Vorgende week wordt er een speciale preek gegeven door onze eigen prediknatn in het kader van de HGJB bijbellees week.
Om jeugd en jongeren meer persoonlijk uit de bijbel te laten lezen,
dat is het doel van de bijbellees week.
Om jeugd en jongeren meer persoonlijk uit de bijbel te laten lezen,
dat is het doel van de bijbellees week.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
- JolandaOudshoorn
- JolandaOudshoorn
Welke 4 letters bedoel je?Ariene schreef:Soms zijn 4 letters belangrijker!JolandaOudshoorn schreef:Het komt idd van de HGJB, maar het kan volgens mij ook best in andere gemeentes worden gebruikt. Bijbellezen moet iedereen doen, toch?!refo schreef:Volgens Google is het iets wat speciaal van de HGJB afkomstig is.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
HGJB, wat weer een belemmering vormt voor de JBGG of andere lettercombinaties (lees: kerkverbanden)JolandaOudshoorn schreef:Welke 4 letters bedoel je?Ariene schreef:Soms zijn 4 letters belangrijker!JolandaOudshoorn schreef:Het komt idd van de HGJB, maar het kan volgens mij ook best in andere gemeentes worden gebruikt. Bijbellezen moet iedereen doen, toch?!refo schreef:Volgens Google is het iets wat speciaal van de HGJB afkomstig is.
- Christiaan
Bij de GG is natuurlijk alles beter, vandaar dat wel initatief er ook wordt gelanceerd. De GG, of zijn eigen verzie heeft of gewoon niet meedoet! Erg triest!Petrus schreef:HGJB, wat weer een belemmering vormt voor de JBGG of andere lettercombinaties (lees: kerkverbanden)JolandaOudshoorn schreef:Welke 4 letters bedoel je?Ariene schreef:Soms zijn 4 letters belangrijker!JolandaOudshoorn schreef: Het komt idd van de HGJB, maar het kan volgens mij ook best in andere gemeentes worden gebruikt. Bijbellezen moet iedereen doen, toch?!
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
-
Re: Leer Me Lezen
Ik ben op zich PKN ( geref. Bond), kom ook even boven drijvenJolandaOudshoorn schreef:In onze gemeente zijn we bezig met het project "Leer me lezen"
Hoe en wat doen jullie ermee? Hebben jullie een bijbelleesclub, de dat behandeld? Wat is de inhoud?
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Gelukkig. We hebben weer een topic gevonden om tegen de GG te kunnen schoppen. Lekker even modder gooien.
Helaas voor jullie gaat die vlieger in dit geval niet op: de jeugdbonden (JBGG, LCJ en HGJB) werken onderling vrij veel samen. Op dat niveau is het besef doorgedrongen, dat je beter schouder aan schouder om de jeugd heen kan gaan staan, dan ze met allerlei haarkloverijen de kerk uitjagen.
Helaas voor jullie gaat die vlieger in dit geval niet op: de jeugdbonden (JBGG, LCJ en HGJB) werken onderling vrij veel samen. Op dat niveau is het besef doorgedrongen, dat je beter schouder aan schouder om de jeugd heen kan gaan staan, dan ze met allerlei haarkloverijen de kerk uitjagen.