Dankdag 1 nov ember 2006
Dankdag 1 nov ember 2006
Vanmorgen naar de kerk geweest? Was het druk? Reformatorische scholen zijn de hele dag vrij, protestants christelijke scholen vieren dankdag op school. Maar die leerlingen zie je dus 's morgens niet in de kerk. Hoe is dat bij jullie?
Jij mag het flauw vinden, het is wel degelijk een opmerking die mensen regelmatig maken als bid- en dankdag ter sprake komen. Het leek me daarom niet meer dan realistisch om dat geluid ook in de poll mee te nemen. Maar je ziet: onder RF-publiek doet deze opvatting nog geen opgeld.freek schreef:Wat betreft de poll. Vraag 4 is een beetje flauw. Dank- en biddag hoort het elke dag te zijn, wat echter niet wil zeggen dat het verkeerd is om een dag in het jaar daar extra aandacht aan te besteden.
-
Vanmorgen gekerkt in Harskamp, PKN, Lohuis.BJD schreef:Vanmorgen niet gegaan (oppassen op mijn kinderen) Vanmiddag hoop ik te gaan.
Conclusie's kun je uit deze pol niet trekken lijkt me. Daarvoor is de keuzemogelijkheid te beperkt.
Wij hebben zelf alleen vanavond dienst dus ging ik met de kleintjes buurten.
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Vanwege de creche zijn we in de mogelijkheid om tegenwoordig regelmatig twee keer ter kerke te gaan.
Vandaag is het ook bij ons dankdag en mag ik zowel vanochtend als vanmiddag naar de kerk.
Elk jaar ben ik weer blij dat het bij ons een hele dag is en dat het niet alleen 's middags en s'avonds is.
Dit geeft toch meer het besef van een bijzondere dag.
Vandaag is het ook bij ons dankdag en mag ik zowel vanochtend als vanmiddag naar de kerk.
Elk jaar ben ik weer blij dat het bij ons een hele dag is en dat het niet alleen 's middags en s'avonds is.
Dit geeft toch meer het besef van een bijzondere dag.