Francis Schaeffer

Plaats reactie
mayflower

Francis Schaeffer

Bericht door mayflower »

Wie van jullie heeft wel eens boeken gelezen van Francis Schaeffer ?
Miscanthus

Re: Francis Schaeffer

Bericht door Miscanthus »

mayflower schreef:Wie van jullie heeft wel eens boeken gelezen van Francis Schaeffer ?
Dat is toch de man van l'Abri?
parsifal

Bericht door parsifal »

Ik :)

Francis Schaeffer is inderdaad de man achter l'abri. Iedere dominee moet eigenlijk een groot deel van zijn boeken gelezen hebben. Een doordenking van de wereld en de filosofieen die invloed hebben in de wereld is essentieel en Schaeffer deed dat in zijn tijd geweldig. Misschien dat je ook bij zijn erfgenamen moet kijken zoals Pippert, Pearcey, Colson (hoewel die niet allemaal net als Schaeffer Calvinistisch zijn).

Het idee van l'abri is ook geweldig. Iemand die zich niet alleen richt op de Christenen, maar ook op de wereld buiten en volop er vanuit gaat dat het Christendom de waarheid aan de zijde heeft en dus niet op rationeel vlak kan vallen voor de wereld.
wim

Bericht door wim »

mayflower schreef:Wie van jullie heeft wel eens boeken gelezen van Francis Schaeffer ?
Ik, maar da's zo'n 20 jaar geleden.
helma

Bericht door helma »

Heb er gister 2 in een tweedehands winkeltje gekocht voor 50 cent per stuk

"Leven door de Geest"

Het lijkt me een aansprekend boek (1 hoofdstuk gelezen)

Het leven van de heiligmaking niet alleen vanuit: ik ben gekruisigd met Christus, maar ook vanuit het opgestaan zijn met Hem om zo in een nieuw leven met Hem te wandelen
Ben er erg benieuwd naar; loop daar zelf altijd weer in vast

De andere titel is: "Hij is er en Hij spréékt"
wim

Bericht door wim »

helma schreef: Het leven van de heiligmaking niet alleen vanuit: ik ben gekruisigd met Christus, maar ook vanuit het opgestaan zijn met Hem om zo in een nieuw leven met Hem te wandelen
Ben er erg benieuwd naar; loop daar zelf altijd weer in vast
Ken je het boekje "Christus, onze heiligmaking" van I. Kargel? Dat gaat hier ook over. Meer info vind je
hier.
Plaats reactie