Raad het citaat
Raad het citaat
Ik kwam dit citaat pas tegen, ik ben benieuwd wie de auteur hiervan zou raden. Oude Waarheid is uitgesloten van deelname, omdat ik hem het citaat via pb pas gestuurd heb:
In de kerk, in de prediking van de verzoening door Jezus Christus bevestigd God wat en wie Hij is. 'Barmhartig, genadig en groot van goedertierenheid' - dat geldt van de Schepper, zo is Hij altijd geweest en zo is Hij nog. Hij is dat - bedoel ik - niet pas geworden door of in Jezus Christus. Door de persoon en het werk van Jezus Christus wordt het duidelijk dat vergeven niet goedkoop is, geen vanzelfsprekendheid, voor God niet en evenmin voor ons mensen. Wil de christelijke verkondiging van de vergeving der zonden niet in oppervlakkigheid ten onder gaan, dan moet ze in het kader van de verzoening gepredikt worden
In de kerk, in de prediking van de verzoening door Jezus Christus bevestigd God wat en wie Hij is. 'Barmhartig, genadig en groot van goedertierenheid' - dat geldt van de Schepper, zo is Hij altijd geweest en zo is Hij nog. Hij is dat - bedoel ik - niet pas geworden door of in Jezus Christus. Door de persoon en het werk van Jezus Christus wordt het duidelijk dat vergeven niet goedkoop is, geen vanzelfsprekendheid, voor God niet en evenmin voor ons mensen. Wil de christelijke verkondiging van de vergeving der zonden niet in oppervlakkigheid ten onder gaan, dan moet ze in het kader van de verzoening gepredikt worden
-
Re: Raad het citaat
C Harinck of zo. P. de Vries?memento schreef:Ik kwam dit citaat pas tegen, ik ben benieuwd wie de auteur hiervan zou raden. Oude Waarheid is uitgesloten van deelname, omdat ik hem het citaat via pb pas gestuurd heb:
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Re: Raad het citaat
Helemaal verkeerd. Komt zelfs niet in de buurt...uitgeworpen schreef:C Harinck of zo. P. de Vries?
-
-
Helaas, allemaal mis.
Tip 1: Het is iemand van ná Spurgeons tijd
Tip 2: Het is niet iemand uit de hoek van Karl Barth of Bonhoefer
Tip 3: Het is iemand die binnen heel de christelijke kerk (iig in Nederland) bekenheid geniet
Tip 4: Oude Waarheid zegt ervan: Zal je eerlijk zeggen dat ik het citaat nooit zal geraden hebben
Tip 1: Het is iemand van ná Spurgeons tijd
Tip 2: Het is niet iemand uit de hoek van Karl Barth of Bonhoefer
Tip 3: Het is iemand die binnen heel de christelijke kerk (iig in Nederland) bekenheid geniet
Tip 4: Oude Waarheid zegt ervan: Zal je eerlijk zeggen dat ik het citaat nooit zal geraden hebben
Laatst gewijzigd door memento op 28 okt 2006, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
-