Afscheid

Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: afscheid

Bericht door Ad Anker »

GKVerontrust schreef:
Ik denk dat je je critici geen recht doet. En ik vind je reactie best veroordelend voor ons als mede-RF-ers. Het komt een beetje over van: ik ben een martelares. Maar ik wens je het beste en hoop dat je niet meer op je plaat gaat met je fiets.
Eens hoor. Met regelmaat werd/wordt een afscheidstopic gestart. Goed voor je ego: heel veel mensen gaan dan pas vertellen hoe aardig ze je vinden en hoe erg je ze gaan missen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17376
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: afscheid

Bericht door huisman »

Ad Anker schreef:
GKVerontrust schreef:
Ik denk dat je je critici geen recht doet. En ik vind je reactie best veroordelend voor ons als mede-RF-ers. Het komt een beetje over van: ik ben een martelares. Maar ik wens je het beste en hoop dat je niet meer op je plaat gaat met je fiets.
Eens hoor. Met regelmaat werd/wordt een afscheidstopic gestart. Goed voor je ego: heel veel mensen gaan dan pas vertellen hoe aardig ze je vinden en hoe erg je ze gaan missen.
Ik heb mijzelf ook wel eens laten verleiden tot een afscheid.......maar zoals veel anderen weer terug.

Topic kan dan ook beter afscheid en intrede heten of afscheiding en wederkeer.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: afscheid

Bericht door -DIA- »

Ad Anker schreef:
GKVerontrust schreef:
Ik denk dat je je critici geen recht doet. En ik vind je reactie best veroordelend voor ons als mede-RF-ers. Het komt een beetje over van: ik ben een martelares. Maar ik wens je het beste en hoop dat je niet meer op je plaat gaat met je fiets.
Eens hoor. Met regelmaat werd/wordt een afscheidstopic gestart. Goed voor je ego: heel veel mensen gaan dan pas vertellen hoe aardig ze je vinden en hoe erg je ze gaan missen.
Ook helemaal mee eens, uit eigen bevinding!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Sheba
Inactief
Berichten: 1997
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:48

Re: afscheid

Bericht door Sheba »

Goed gezegd hoor heren... (Positieve reactie )
Of
Is het hier soms de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet?

Iemand wordt beschuldigd van veroordelend reageren....maar voelt zich veroordelend behandeld. ( Dat kan terecht of onterecht zijn, maar het wordt wel gevoeld) Maar i.p.v. dat het stopt en er een positieve handreiking wordt gedaan komt er nog een veroordeling overheen. Namelijk dat hij of zij op positieve reacties zou wachten ( Wat is er mis mee trouwens om positieve reacties te krijgen? Verwachten jullie nu ook positieve reacties op jullie zo "scherpe" blik?) En is dit niet je eigen ego strelen?
::please

Maar ook ik zeg bij deze mijn account op.
Reden; kan ik ook niet meer in verleiding komen alsnog te reageren .... en ga verder genieten van een vakantiedag... en nee doel niet op reacties, mochten sommigen dat willen suggereren. (Overigens is dit een "aardige" manier om mensen in de tang te houden door zulke dingen te suggereren...)
En nee, ik kom ook niet onder een andere naam terug.
::bye :lock :hi
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: afscheid

Bericht door JCRyle »

Oké. Jammer, omdat je postings wat toevoegde aan gesprekken. Wens jou ook alles goeds in het verdere.

Hartelijke groet,

JCRyle

Ps: Wel jammer dat men in afscheidspostings belemmeringen verwoordt, waar je ze in de weken daarvoor niet over gehoord hebt. Vind ik oprecht spijtig, aangezien je dan met elkaar er over had kunnen hebben. Maar ja, het is zoals het is.
ejvl
Berichten: 5753
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: afscheid

Bericht door ejvl »

Ik vraag mij soms af wat mensen verwachten hier op het forum.
Er kunnen, soms scherpe, discussies gevoerd worden, daar is het forum toch voor?
Wat is er mis als iemand het niet met je eens is, op persoonlijk of theologisch vlak? Standpunten kunnen toch gewoon beargumenteerd geplaatst worden? En als reactie je niet bevallen, leg je het toch gewoon naast je neer en reageer je er niet verder op?
Wat is er mis als je vind dat iemand persoonlijk of veroordelend reageert? Je kunt er ook voor kiezen om het niet persoonlijk of veroordelend op te vatten, maar er positief vanuit gaan dat het niet persoonlijk of veroordelend bedoelt is. Het kan ook aan iemand zelf liggen.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5408
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: afscheid

Bericht door pierre27 »

Volgens mij heeft Refoforum in de moderators kundige mensen in huis die waar nodig is ingrijpen. Over het algemeen zijn het waardige discussies die er gevoerd worden. Links en rechts om het zomaar even te noemen houden elkaar in evenwicht. Wanneer nodig is durven mensen anderen ook te waarschuwen wanneer ze te onredelijk zijn...ik val daar ook onder:). Wanneer het slecht is voor je persoonlijke zielsleven kun je inderdaad beter stoppen. Zelf heb ik dat jaren geleden ook gedaan en dat is me toen prima bevallen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: afscheid

Bericht door JCRyle »

ejvl schreef:Ik vraag mij soms af wat mensen verwachten hier op het forum.
Er kunnen, soms scherpe, discussies gevoerd worden, daar is het forum toch voor?
Wat is er mis als iemand het niet met je eens is, op persoonlijk of theologisch vlak? Standpunten kunnen toch gewoon beargumenteerd geplaatst worden? En als reactie je niet bevallen, leg je het toch gewoon naast je neer en reageer je er niet verder op?
Wat is er mis als je vind dat iemand persoonlijk of veroordelend reageert? Je kunt er ook voor kiezen om het niet persoonlijk of veroordelend op te vatten, maar er positief vanuit gaan dat het niet persoonlijk of veroordelend bedoelt is. Het kan ook aan iemand zelf liggen.
Eens. In het lezen van geschreven tekst leg je zelf de toon en de intonatie erin, zonder daarbij kennis te hebben van de intenties, gevoelens en non-verbale communicatie van de auteur. Misverstanden liggen wat dat betreft om het hoekje op de loer. Als je iets niet vindt kunnen, dan kan je dat toch uitspreken? Voor het minste of geringste kan men een toetsenbord betimmeren ( :D ), waarom dan ook niet in dergelijke gevallen? ::please
Mannetje
Berichten: 7774
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: afscheid

Bericht door Mannetje »

Soms kun je ook tot de conclusie komen dat het geen zin heeft om nog wat terug te zeggen.
Ik kan Samanthi goed begrijpen dat ze zo baalde van het forum dat ze nu gegaan is.
-
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: afscheid

Bericht door Ad Anker »

Sheba schreef:Goed gezegd hoor heren... (Positieve reactie )
Of
Is het hier soms de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet?

Iemand wordt beschuldigd van veroordelend reageren....maar voelt zich veroordelend behandeld. ( Dat kan terecht of onterecht zijn, maar het wordt wel gevoeld) Maar i.p.v. dat het stopt en er een positieve handreiking wordt gedaan komt er nog een veroordeling overheen. Namelijk dat hij of zij op positieve reacties zou wachten ( Wat is er mis mee trouwens om positieve reacties te krijgen? Verwachten jullie nu ook positieve reacties op jullie zo "scherpe" blik?) En is dit niet je eigen ego strelen?
::please

Maar ook ik zeg bij deze mijn account op.
Reden; kan ik ook niet meer in verleiding komen alsnog te reageren .... en ga verder genieten van een vakantiedag... en nee doel niet op reacties, mochten sommigen dat willen suggereren. (Overigens is dit een "aardige" manier om mensen in de tang te houden door zulke dingen te suggereren...)
En nee, ik kom ook niet onder een andere naam terug.
::bye :lock :hi
Sheba. Ik ga je enorm missen. Je bijdragen heb ik erg gewaardeerd. Door jouw vertrek zal het op RF nooit meer hetzelfde zijn.

Ps. Ik stelde niet dat vertrekkenden om positieve reacties vragen. Ik stelde dat ze deze veelal wel kregen.
Sheba
Inactief
Berichten: 1997
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:48

Re: afscheid

Bericht door Sheba »

JCRyle schreef:Oké. Jammer, omdat je postings wat toevoegde aan gesprekken. Wens jou ook alles goeds in het verdere.

Hartelijke groet,

JCRyle

Ps: Wel jammer dat men in afscheidspostings belemmeringen verwoordt, waar je ze in de weken daarvoor niet over gehoord hebt. Vind ik oprecht spijtig, aangezien je dan met elkaar er over had kunnen hebben. Maar ja, het is zoals het is.

Tja je gaat niet openlijk de zielepiet uithangen...en soms hou je bepaalde dingen voor jezelf. Het dient de discussie niet. Of wil je de ander zelfs niet iets in handen geven om te slaan :jongle
Gewoon omdat je er voor jezelf niet uit bent. Het je vooral gaat om een eerlijke gedachtenwisseling. maar het is wel een gevoelen wat kan ontstaan. De een wordt openlijk aangevallen. De volgende wat slinkser...De volgende wordt genegeerd door bepaalde personen... tot de tijd aanbreekt dat iemand zelf opstapt. (En ja dat kan terecht en onterecht zijn)

Die keus maak ik zelf. Puur en alleen omdat ik merk dat dit voor mij persoonlijk niet brengt wat ik had gehoopt. Hoopte o.a. dat het op opbouwend zou zijn. Misgedacht dus. Een forum is merk ik daar gewoon niet geschikt voor. Je kent de persoon erachter niet. En omdat het soms om tere zaken gaat, je niet altijd kan zien vanuit welke intentie iemand iets schrijft of niet schrijft...is het onmogelijk goed te reageren naar de ander. En als je tegen beter weten in toch aan een forum deel blijft nemen. Zou voor mij persoonlijk dom en onverstandig zijn. En ik zeg eerlijk dat de manier van omgaan met Samanthi de bekende druppel was.

Ik was een poosje geminderd, kon dat een tijdje volhouden. Maar merk dat het niet lukt. Dus dan gewoon echt stoppen :)
Het is voor mij niet de plek waar ik moet of mag zijn.

Tegelijkertijd zie ik een ontwikkeling op een forum als dit wat aardig de gereformeerde gezindte weerspiegeld. Leerzaam. Maar ook pijnlijk confronterend. En ik wil van dat gebeuren niet actief (on)gewild deel uit maken...

Overigens is die ontwikkeling niet gebonden aan de gereformeerde gezindte. Maar ook daarbuiten.

Lees wel als gast af en toe mee. Maar verder is het genoeg...(en heus heb ook leuke en fijne contacten via pb gehad. En willen mensen contact blijven houden, en het is wederzijds, prima. )
Je kan altijd contact gegevens uitwisselen toch?

Maar voor nu is het zo welletjes...
Sheba
Inactief
Berichten: 1997
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:48

Re: afscheid

Bericht door Sheba »

Ad Anker schreef:
Sheba schreef:Goed gezegd hoor heren... (Positieve reactie )
Of
Is het hier soms de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet?

Iemand wordt beschuldigd van veroordelend reageren....maar voelt zich veroordelend behandeld. ( Dat kan terecht of onterecht zijn, maar het wordt wel gevoeld) Maar i.p.v. dat het stopt en er een positieve handreiking wordt gedaan komt er nog een veroordeling overheen. Namelijk dat hij of zij op positieve reacties zou wachten ( Wat is er mis mee trouwens om positieve reacties te krijgen? Verwachten jullie nu ook positieve reacties op jullie zo "scherpe" blik?) En is dit niet je eigen ego strelen?
::please

Maar ook ik zeg bij deze mijn account op.
Reden; kan ik ook niet meer in verleiding komen alsnog te reageren .... en ga verder genieten van een vakantiedag... en nee doel niet op reacties, mochten sommigen dat willen suggereren. (Overigens is dit een "aardige" manier om mensen in de tang te houden door zulke dingen te suggereren...)
En nee, ik kom ook niet onder een andere naam terug.
::bye :lock :hi
Sheba. Ik ga je enorm missen. Je bijdragen heb ik erg gewaardeerd. Door jouw vertrek zal het op RF nooit meer hetzelfde zijn.

Ps. Ik stelde niet dat vertrekkenden om positieve reacties vragen. Ik stelde dat ze deze veelal wel kregen.
Excuses, verkeerd geïnterpreteerd blijkbaar... zo zie je maar.
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: afscheid

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef:Soms kun je ook tot de conclusie komen dat het geen zin heeft om nog wat terug te zeggen.
Ik kan Samanthi goed begrijpen dat ze zo baalde van het forum dat ze nu gegaan is.
Ik denk dat ik het ook wel begrijp...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
CvdW
Berichten: 2953
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: afscheid

Bericht door CvdW »

Voorstel: RF opheffen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17376
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: afscheid

Bericht door huisman »

Vast op voorhand. Ik ga iedereen enorm missen en waardeerde al hun bijdragen zeer.
Dit geldt voor de afgescheidenen van het verleden heden en toekomst. Het waren bijzondere mensen. :OO3

En voor de terugkomers. Welkom! :)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gesloten