Nieuwe vormgeving Saambinder

Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Nieuwe vormgeving Saambinder

Bericht door Kislev »

Het stond een paar dagen terug al in het RD dat De Saambinder een nieuw jasje zou krijgen.

Gisteren lag de nieuwe Saambinder op de mat en ik moet zeggen dat ik er eerst glad overheen keek en niet doorhad dat het de Saambinder was.

Ik vind het mooi geworden, een aantrekkelijkere en frissere uitstraling wat mij betreft.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16782
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Nieuwe vormgeving Saambinder

Bericht door Hendrikus »

Kislev schreef:Het stond een paar dagen terug al in het RD dat De Saambinder een nieuw jasje zou krijgen.

Gisteren lag de nieuwe Saambinder op de mat en ik moet zeggen dat ik er eerst glad overheen keek en niet doorhad dat het de Saambinder was.

Ik vind het mooi geworden, een aantrekkelijkere en frissere uitstraling wat mij betreft.
Goed voorbeeld doet goed volgen :wink:
De Waarheidsvriend onderging eerder dit jaar ook een facelift.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Nieuwe vormgeving Saambinder

Bericht door helma »

Kislev schreef:Het stond een paar dagen terug al in het RD dat De Saambinder een nieuw jasje zou krijgen.

Gisteren lag de nieuwe Saambinder op de mat en ik moet zeggen dat ik er eerst glad overheen keek en niet doorhad dat het de Saambinder was.

Ik vind het mooi geworden, een aantrekkelijkere en frissere uitstraling wat mij betreft.
De redactie hopen zo de jongelui te stimuleren het blad te lezen
ik vroeg het aan onze oudsten en ze vonden het inderdaad aantrekkelijker om te zien
"niet meer zo zwart"
Dus, wie weet.....
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Ik vond de Saambinder er altijd wel eenvoudigjes uitzien. Maar als ik nu de nieuwe naast die van een paar weken terug houd dan lijkt die laatste wel een exemplaar uit de jaren '50.
Zeker wel een verbetering, ik moet alleen nog even wennen dat die statige letters 'De Saambinder' weg zijn en het nu een wat vlotter lettertype is.
Gebruikersavatar
jan03
Berichten: 542
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24

Re: Nieuwe vormgeving Saambinder

Bericht door jan03 »

Kislev schreef:
Ik vind het mooi geworden, een aantrekkelijkere en frissere uitstraling wat mij betreft.
Hopelijk gaat dat nu ook voor de inhoud gelden dan....
Dathenum

Re: Nieuwe vormgeving Saambinder

Bericht door Dathenum »

Hendrikus schreef:
Kislev schreef:Het stond een paar dagen terug al in het RD dat De Saambinder een nieuw jasje zou krijgen.

Gisteren lag de nieuwe Saambinder op de mat en ik moet zeggen dat ik er eerst glad overheen keek en niet doorhad dat het de Saambinder was.

Ik vind het mooi geworden, een aantrekkelijkere en frissere uitstraling wat mij betreft.
Goed voorbeeld doet goed volgen :wink:
De Waarheidsvriend onderging eerder dit jaar ook een facelift.
Klopt, net als "De Wekker" (CGK) overigens.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33452
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Mooi rood is niet lelijk. Dat geldt ook voor de Saambinder. Een hele stap vooruit in layout en uitstraling.
Het lettertype is ook een stuk moderner en frisser en daardoor veel prettiger leesbaar.
Ik vond het blad qua inhoud altijd al aantrekkelijk (al weet ik dat de meningen daar over verschillen), nu is het dat ook qua vorm.

Even off-topic, voor als het kerkelijk bureau meeleest:
Ik vind alleen die mutaties op het jaarboek een fossiel.
Zet dat hele jaarboek op internet, dan kan iedereen erbij en zijn mutaties veel makkelijker uit te voeren.
Gebruikersavatar
jan03
Berichten: 542
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24

Bericht door jan03 »

Tiberius schreef:
Even off-topic, voor als het kerkelijk bureau meeleest:
Ik vind alleen die mutaties op het jaarboek een fossiel.
Zet dat hele jaarboek op internet, dan kan iedereen erbij en zijn mutaties veel makkelijker uit te voeren.
Perfect voorstel! Alleen heb ik helaas niet de mogelijkheid dat te beïnvloeden.. Iemand anders misschien wel?
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

jan03 schreef:
Tiberius schreef:
Even off-topic, voor als het kerkelijk bureau meeleest:
Ik vind alleen die mutaties op het jaarboek een fossiel.
Zet dat hele jaarboek op internet, dan kan iedereen erbij en zijn mutaties veel makkelijker uit te voeren.
Perfect voorstel! Alleen heb ik helaas niet de mogelijkheid dat te beïnvloeden.. Iemand anders misschien wel?
Ik ben wel bereid de website te maken en te hosten tegen weinig/geen kosten. Nu nog iemand vinden die alles wil overtikken, en alle wijzigingen wil invoeren....
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33452
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

memento schreef:
jan03 schreef:
Tiberius schreef:
Even off-topic, voor als het kerkelijk bureau meeleest:
Ik vind alleen die mutaties op het jaarboek een fossiel.
Zet dat hele jaarboek op internet, dan kan iedereen erbij en zijn mutaties veel makkelijker uit te voeren.
Perfect voorstel! Alleen heb ik helaas niet de mogelijkheid dat te beïnvloeden.. Iemand anders misschien wel?
Ik ben wel bereid de website te maken en te hosten tegen weinig/geen kosten. Nu nog iemand vinden die alles wil overtikken, en alle wijzigingen wil invoeren....
Dat is het paard achter de wagen spannen.
Het kerkelijk bureau heeft al die gegevens ongetwijfeld digitaal beschikbaar. Het zou mooi zijn als ze die beschikbaar stellen.

Ik neem trouwens zomaar aan, dat geld geen rol speelt...
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Tiberius schreef:Ik neem trouwens zomaar aan, dat geld geen rol speelt...
nee, internet mag niet.
En je kunt toch zomaar niet die drukker teleurstellen met een lagere oplage van het kerkelijk jaarboek.
En internet is wel erg open en toegankelijk voor iedereen.
Gebruikersavatar
jan03
Berichten: 542
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24

Bericht door jan03 »

Miscanthus schreef:
nee, internet mag niet.
Voor zakelijk gebruik wel. Dus nu nog even nagaan in hoeverre het kerkelijk jaarboek als zakelijk te beschouwen is....
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Het kerkelijk bureau heeft al die gegevens ongetwijfeld digitaal beschikbaar.
Ik heb dit een keer nagevraagd bij het kerkelijk bureau van de GG, voor mijn zoek-een-kerk-met-je-postcode website, maar ze hadden die gegevens niet digitaal....
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Lijkt me niet verstandig als het kerkelijk jaarboek op internet komt. De GerGem gaat immers terughoudend om met internet. Bovendien zal een flink deel van de lezers geen internet hebben dus zul je toch die mutaties van het jaarboek in de Saambinder moeten publiceren.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Kislev schreef:Lijkt me niet verstandig als het kerkelijk jaarboek op internet komt. De GerGem gaat immers terughoudend om met internet. Bovendien zal een flink deel van de lezers geen internet hebben dus zul je toch die mutaties van het jaarboek in de Saambinder moeten publiceren.
Misschien als particulier iniatief... Als er mensen zijn die het kerkelijk jaarboek willen overtikken, en de wijzigingen overnemen uit de SB...
Gesloten