Rekenen op de PABO
Rekenen op de PABO
Hoe goed ben jij?
http://www.ad.nl/quiz/?quizid=76
Geen rekenmachine gebruiken he :|
Op de PABO moet je voor de toets op een niveau van 80 uitkomen dus zeg maar een 8.
http://www.ad.nl/quiz/?quizid=76
Geen rekenmachine gebruiken he :|
Op de PABO moet je voor de toets op een niveau van 80 uitkomen dus zeg maar een 8.
Die vraag klopt niet. In geen van de reeksen is een combinatie te maken van 2 getallen die op 3000 uitkomen.5. In welke reeks staan geen getallen die samen 3000 zijn?
Het moet zijn;
5. In welke reeks staan geen getallen die samen >3000 zijn?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Ik vind nergens getallen die ik samen op 3000 uit kan laten komen.Shaul schreef:Dan moet je toch echt leren rekenen:
* 194 - 1913 - 2810 - 2019 - 232 - 1132 GOED
1613 - 1316 - 922 - 832 - 181 - 465
1758 - 2363 - 1432 - 547 - 637 - 1142
En dat wordt verondersteld
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
2363+637=3000 (derde regel)Gian schreef:Ik vind nergens getallen die ik samen op 3000 uit kan laten komen.Shaul schreef:Dan moet je toch echt leren rekenen:
* 194 - 1913 - 2810 - 2019 - 232 - 1132 GOED
1613 - 1316 - 922 - 832 - 181 - 465
1758 - 2363 - 1432 - 547 - 637 - 1142
En dat wordt verondersteld
1613+922+465=3000 (tweede regel)
Ik dacht hier dat je ook meer dan twee getallen mocht nemen, er wordt nergens gesproken over 2 en met z'n 3-en (bijv.) kun je ook samen zijn..Gian schreef:Die vraag klopt niet. In geen van de reeksen is een combinatie te maken van 2 getallen die op 3000 uitkomen.5. In welke reeks staan geen getallen die samen 3000 zijn?
Het moet zijn;
5. In welke reeks staan geen getallen die samen >3000 zijn?
Maar goed, ook ik mag toetreden tot het PABO-gilde 8)
Ik kan aan de ene kant de ophef begrijpen, maar ze kunnen toch beter de toets afnemen als de studenten klaar zijn met de PABO? Dan gaan ze toch pas echt voor de klas en moeten ze het weten.
Deze paar sommen van het AD stellen natuurlijk niets voor. De echte toets is veel groter. Ik denk dat er heel wat zullen zijn die, na jaren de rekenmachine gebruikt te hebben, of zelfs nauwelijks meer gerekend hebben, met de echte toets moeite zouden hebben.
Welke gemiddelde Nederlander komt na de lagere school nog breuken tegen als 2 3/8-1 5/7?. Na een paar jaar ben je dan toch wel het een en ander kwijt. Het zit misschien nog in je grote teen en dan moet het weer naar boven komen
:
Of is het de rekening die gepresenteerd wordt van het 'nieuwe leren'?
Deze paar sommen van het AD stellen natuurlijk niets voor. De echte toets is veel groter. Ik denk dat er heel wat zullen zijn die, na jaren de rekenmachine gebruikt te hebben, of zelfs nauwelijks meer gerekend hebben, met de echte toets moeite zouden hebben.
Welke gemiddelde Nederlander komt na de lagere school nog breuken tegen als 2 3/8-1 5/7?. Na een paar jaar ben je dan toch wel het een en ander kwijt. Het zit misschien nog in je grote teen en dan moet het weer naar boven komen

Of is het de rekening die gepresenteerd wordt van het 'nieuwe leren'?
@MBE, het is voor je stage wel lekker als je ook al de stof beheerst... Dus iets sneller snappen als na 4 jaar is wel fijn.
Het gaat hier puur om het feit goed te kunnen hoofdrekenen i.c.m. het weten/toepassen van strategieën. Dat kun je je gelukkig weer eigen maken op de PABO.
Ben trouwens evengoed benieuwd naar de resultaten van de instaptoets spelling en die van Godsdienst (pabo gouda)...
Het gaat hier puur om het feit goed te kunnen hoofdrekenen i.c.m. het weten/toepassen van strategieën. Dat kun je je gelukkig weer eigen maken op de PABO.
Ben trouwens evengoed benieuwd naar de resultaten van de instaptoets spelling en die van Godsdienst (pabo gouda)...