Nieuwe jongerenavond

limosa

Bericht door limosa »

schaap schreef:
limosa schreef:Het is opmerkelijk. Hier op Refoforum worden hele topics volge . . . -schreven over de treurigheid die er is over de verdeeldheid van de gereformeerde gezindte. Vooral onder jongeren speelt dit onderwerp nogal blijkens de postings. En als het dan gaat over de zaterdagavond speelt de verdeeldheid niet meer. Dan lijkt het meer op "hoe meer tenten hoe beter". Ik zou op geen enkele wijze de uitgaansgelegenheden willen vergelijken met de kerk maar apart is wel dat velen zeggen te treuren over de verdeeldheid van de kerk en dat jongeren zelf (daar zou de onderlinge samenwerking en toenadering toch in de eerste plaats verwachten) bljikbaar geen moeite hebben met nóg een uitgaansgelegenheid erbij.
Sorry Limosa, maar ik snap niet wat je bedoelt:
helaas blijkt dat ook het vervolg van je antwoord
schaap schreef:Met uitgaan is toch niets mis? De kerk heeft er op zich weinig mee te maken. Natuurlijk zouden kerken ook iets kunnen organiseren, dat is prima. Dan heb je wat meer keus. Jongeren genoeg zou ik zeggen.
En een uitrgaansgelegenheid (op verantwoorde manier) bevordert transrefomatorische integratie.
:mrgreen: (Leuke term he)
Ow volgens mij snap ik het. Dat het dus wijst op het gebrek van de kerken om samen te werken? Ja mee eens.
Of met uitgaan niks mis is weet ik niet. Vaak niet, maar als je het zo algemeen stelt zou ik wat voorzichtig willen zijn. En natuurlijk heeft de kerk er op zich niks mee te maken. Ik verbaas me er slechts over dat velen (waaronder veel jongeren) treuren om de kerkelijke verdeeldheid en dat tegelijk de jongeren (van wie je dus anders zou verwachten) zelf onderling niet minder verdeeld zijn op de zaterdagavond.
schaap

Bericht door schaap »

limosa schreef:
schaap schreef:
limosa schreef:Het is opmerkelijk. Hier op Refoforum worden hele topics volge . . . -schreven over de treurigheid die er is over de verdeeldheid van de gereformeerde gezindte. Vooral onder jongeren speelt dit onderwerp nogal blijkens de postings. En als het dan gaat over de zaterdagavond speelt de verdeeldheid niet meer. Dan lijkt het meer op "hoe meer tenten hoe beter". Ik zou op geen enkele wijze de uitgaansgelegenheden willen vergelijken met de kerk maar apart is wel dat velen zeggen te treuren over de verdeeldheid van de kerk en dat jongeren zelf (daar zou de onderlinge samenwerking en toenadering toch in de eerste plaats verwachten) bljikbaar geen moeite hebben met nóg een uitgaansgelegenheid erbij.
Sorry Limosa, maar ik snap niet wat je bedoelt:
helaas blijkt dat ook het vervolg van je antwoord
schaap schreef:Met uitgaan is toch niets mis? De kerk heeft er op zich weinig mee te maken. Natuurlijk zouden kerken ook iets kunnen organiseren, dat is prima. Dan heb je wat meer keus. Jongeren genoeg zou ik zeggen.
En een uitrgaansgelegenheid (op verantwoorde manier) bevordert transrefomatorische integratie.
:mrgreen: (Leuke term he)
Ow volgens mij snap ik het. Dat het dus wijst op het gebrek van de kerken om samen te werken? Ja mee eens.
Of met uitgaan niks mis is weet ik niet. Vaak niet, maar als je het zo algemeen stelt zou ik wat voorzichtig willen zijn. En natuurlijk heeft de kerk er op zich niks mee te maken. Ik verbaas me er slechts over dat velen (waaronder veel jongeren) treuren om de kerkelijke verdeeldheid en dat tegelijk de jongeren (van wie je dus anders zou verwachten) zelf onderling niet minder verdeeld zijn op de zaterdagavond.
En toch snap ik niet wat het probleem is. Op zaterdag avond zijn er gewoon niet veel opties. Wat is er verdeeld aan op de zaterdagavond?

Het doel is simpel: gewoon een gezellige club oprichten die niets met kerken te maken heeft maar wel verantwoord is. En met name voor de jongeren die niet naar het cafe willen/mogen, en ook niet zoveel trek hebben in een vleesmarkt zoals Hotel Gorinchem. What's the problem?
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

En toch snap ik niet wat het probleem is. Op zaterdag avond zijn er gewoon niet veel opties. Wat is er verdeeld aan op de zaterdagavond?

Het doel is simpel: gewoon een gezellige club oprichten die niets met kerken te maken heeft maar wel verantwoord is. En met name voor de jongeren die niet naar het cafe willen/mogen, en ook niet zoveel trek hebben in een vleesmarkt zoals Hotel Gorinchem. What's the problem?
1. Heb je een marktonderzoek gedaan naar wat je doelgroep is
2. Heb je een marktonderzoek gedaan, naar eventuele alternatieven in de buurt
3. Heb je een duidelijk ander doel, dan de alternatieven, zo ja, wat rechtvaardig dat afwijkende doel?
4. Waarom zoek je geen samenwerking met andere, al bestaande, avonden?
schaap

Bericht door schaap »

memento schreef:
En toch snap ik niet wat het probleem is. Op zaterdag avond zijn er gewoon niet veel opties. Wat is er verdeeld aan op de zaterdagavond?

Het doel is simpel: gewoon een gezellige club oprichten die niets met kerken te maken heeft maar wel verantwoord is. En met name voor de jongeren die niet naar het cafe willen/mogen, en ook niet zoveel trek hebben in een vleesmarkt zoals Hotel Gorinchem. What's the problem?
1. Heb je een marktonderzoek gedaan naar wat je doelgroep is
2. Heb je een marktonderzoek gedaan, naar eventuele alternatieven in de buurt
3. Heb je een duidelijk ander doel, dan de alternatieven, zo ja, wat rechtvaardig dat afwijkende doel?
4. Waarom zoek je geen samenwerking met andere, al bestaande, avonden?
1. Even dit: het woord marktonderzoek klinkt mij niet prettig in de oren, maar wij zij inderdaad wel aan het kijken wie er allemaal enthousiast worden van onze ideeen, en waar mensen behoefte aan hebben en wijzelf hebben ook zo onze dromen.
2. alternatieven zijn er zowieso veels te weinig! En de altenatieven zijn vaak kroegen. Of evt. bezinningsavonden.
3. We hoeven niets te rechtvaardigen. Het is wel de bedoeling om iets anders te bieden dan de meeste andere opties. Hoe en wat zijn we nog aan het brainstormen en daarom willen we zoveel mogelijk info van jongeren.
4. Waarom samenwerken? Locaties ziiten zowiezo ver van elkaar. als ze dichtbioj zouden ziiten dan kan je inderdaad samen dingen organiseren etc. Als het maar niet commercieel is.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

. Waarom samenwerken? Locaties ziiten zowiezo ver van elkaar. als ze dichtbioj zouden ziiten dan kan je inderdaad samen dingen organiseren etc. Als het maar niet commercieel is.
Waarom? Om kennis en ervaring te delen. Maar het belangrijkste: Om samen een helder en duidelijk doel te definieren, inclusief controlepunten, waarmee je je 'uitgaansgelegenheid' een identiteit geeft. Anders kan je verwachten dat kerken, en veel ouders, erg sceptisch en wantrouwend zullen zijn, en geen vertrouwen hebben in het verantwoorde karakter van je uitgaansgelegenheid.
schaap

Bericht door schaap »

memento schreef:
. Waarom samenwerken? Locaties ziiten zowiezo ver van elkaar. als ze dichtbioj zouden ziiten dan kan je inderdaad samen dingen organiseren etc. Als het maar niet commercieel is.
Waarom? Om kennis en ervaring te delen. Maar het belangrijkste: Om samen een helder en duidelijk doel te definieren, inclusief controlepunten, waarmee je je 'uitgaansgelegenheid' een identiteit geeft. Anders kan je verwachten dat kerken, en veel ouders, erg sceptisch en wantrouwend zullen zijn, en geen vertrouwen hebben in het verantwoorde karakter van je uitgaansgelegenheid.
Ja ok dat kan. Maar wij willen iets bieden en het is je eigen verantwoording om deel te nemen. Ze mogen sceptisch zijn. Wij hebben geen verantwoording af te leggen aan hen. De jongeren gaan nu ook al naar het cafe etc.
Maar i.i.g. bedankt voor tips etc.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

schaap schreef:"Verder onderscheidt het zich van een cafe door geen verkeerde muziek te draaien (...)"
Als je de brede doelgroep waar je je op richt een beetje kent weet je dat alleen dit zinnetje je al enorm veel moeite kan kosten. Of heb jij een lijst met goede muziek?

Als je niet snapt wat ik bedoel verwijs ik je onder andere naar het "Ritmisch of niet"-topic.. :wink:
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Jongere schreef:
schaap schreef:"Verder onderscheidt het zich van een cafe door geen verkeerde muziek te draaien (...)"
Als je de brede doelgroep waar je je op richt een beetje kent weet je dat alleen dit zinnetje je al enorm veel moeite kan kosten. Of heb jij een lijst met goede muziek?

Als je niet snapt wat ik bedoel verwijs ik je onder andere naar het "Ritmisch of niet"-topic.. :wink:
men o men... :roll:
raak niet, smaak niet, roer-niet-aan
Wat een kramp weer.....
De één gelooft wel dat men alles draaien mag, maar de ander die luistert Marjolein de Wit (of zo?)
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11426
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Zet maar op je lijstje: 'voor kerktijd' van Pieter Heykoop.
Zeer toepasselijk... :wink:
schaap

Bericht door schaap »

Jongere schreef:
schaap schreef:"Verder onderscheidt het zich van een cafe door geen verkeerde muziek te draaien (...)"
Als je de brede doelgroep waar je je op richt een beetje kent weet je dat alleen dit zinnetje je al enorm veel moeite kan kosten. Of heb jij een lijst met goede muziek?

Als je niet snapt wat ik bedoel verwijs ik je onder andere naar het "Ritmisch of niet"-topic.. :wink:
Ja joh, ik zeg het zo, maar natuurlijk zal je moeten nadenken over wat wel en wat niet, maar muziek zou niet eens hoeven van mijn part...
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

maar muziek zou niet eens hoeven van mijn part...
Je moet niet vergeten dat je die avonden niet voor jezelf organiseerd, maar voor anderen. Zoals bij alles: een marktonderzoek (ff praktisch: vraag 100 jongeren wat hun een goede invulling vinden van een avond, en probeer te bieden wat de meerderheid heeft aangegeven). Tenzij je natuurlijk de avonden belegd voor jezelf en je vrienden...
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Wat het bier betreft, je kan bepaalde tijden instellen. Bijvoorbeeld anderhalf uur voor sluitingstijd bier verkopen. Stel dat je vrijdagavond doorgaat tot 12 uur, begin je om half 11 met het schenken van alchol.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
schaap

Bericht door schaap »

memento schreef:
maar muziek zou niet eens hoeven van mijn part...
Je moet niet vergeten dat je die avonden niet voor jezelf organiseerd, maar voor anderen. Zoals bij alles: een marktonderzoek (ff praktisch: vraag 100 jongeren wat hun een goede invulling vinden van een avond, en probeer te bieden wat de meerderheid heeft aangegeven). Tenzij je natuurlijk de avonden belegd voor jezelf en je vrienden...
Hmm, je hamert wel erg op het 'voor jezelf regelen". De initiatiefnemers, waaronder ik, zijn toch ook een deel van deze jongeren. En natuurlijk zijn we nu niet voor niets o.a. hier op het forum aan het vragen. Het is de bedoeling dat iedereen mee kan denken. Voor jongeren, door jongeren. We zullen zeker 50 jongeren om hun mening vragen. En kijken of je draagvlak hebt. Het is allemaal net in ontwikkeling.

En ik heb ook mijn eigen mening, misschien dat jij kan zeggen wat jijzelf prettig vindt?
Gebruikersavatar
olfie
Berichten: 836
Lid geworden op: 26 jan 2006, 21:00
Locatie: Ergens in Zuid-Holland

Bericht door olfie »

Gian schreef:Wat het bier betreft, je kan bepaalde tijden instellen. Bijvoorbeeld anderhalf uur voor sluitingstijd bier verkopen. Stel dat je vrijdagavond doorgaat tot 12 uur, begin je om half 11 met het schenken van alchol.
Ik zou dan iig geen tegenstander zijn om bijvoorbeeld om half twaalf ECHT TE SLUITEN dus mss officieel al wat eerder, en voor hen die willen afsluiten met iets bezinnends, want wat is tenslotte zoals Memento al enigszins aankaart "verantwoordt uitgaan"?. Ook vinden jullie het misschien overdreven om voor 12en thuis te zijn, maar ik vindt het wel zo netjes, al is het maar om scheve gezichten en negatieve klanken te voorkomen.
Je hoeft niet de hele avond in dat teken te zetten, maar het lijkt me wel goed daar tijd of ruimte voor te maken.

Ik ben alleen benieuwd of er echt zo'n vraag naar is. Ik neig naar het idee dat de jeugd die liever 'stoer gaat zuipen' daar zelf een weg voor zoekt, en dan is de kroeg stoerder dan een 'refokeet'. En dan is er vast ook wel een deel die aan de doelgroep voldoet, maar ik zou dan denken dat er meer gezocht wordt door een 'serieuzer' deel naar bezinning etc. wat eigenlijk ook niet zonder goede (bege)leiding van iemand kan gaan die flink wat kennis bezit, en ook waakt voor de grenzen.

Tot zover mijn inbreng en mening.

Ik ben benieuwd, maar doe inderdaad grondig onderzoek van te voren want het lijkt mij zeer moeijlijk om een doelgroep te creeeren die de gehele 'jeugd', omvat.

Succes
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
limosa

Bericht door limosa »

gaan we hier nou serieus nadenken over hoe laat de bierpomp open gaat ?

ik zie nog steeds niet in welk opzicht dit idee nou afwijkt van een gewone kroeg, behalve dan misschien dat je selectief reclame maakt, het lijkt me dat je er toch nog wat aan toe moet voegen . . .

in plaats van zelf het wiel uit te vinden zou ik als ik jou was m'n licht eens opsteken waar iets soortgelijks al eens opgezet is, de boeg ofzo lijkt volgens mij vrij veel op wat jij van plan ben, en
Plaats reactie