Nieuwe jongerenavond

schaap

Bericht door schaap »

refo schreef:Enne, gewetensvraagje: is er behoefte aan weer een avond of hebben de organisatoren behoefte om een avond te organiseren?
Een gewetensvraag?

Waarom? Met beide opties lijkt me niets mis!

Als je soms doelt op financieel gewin: wees niet bang, er zal geen winst gemaakt worden.

Leg je vraag uit, aub.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Geen alcohol is volgens mij een flinke aderlating.
De vraag is, of je de jeugd die niet zou komen als er geen alcohol geschonken word, er eigelijk wel bij wilt hebben (en zo ja, waarom?)
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Bericht door Grace »

schaap schreef:
wim schreef:
Pim schreef:[....]overmatig drankgebruik [...]voorkomen.
Nogal makkelijk: geen alcoholische dranken aanbieden. Lijkt me een inkopper. Of komt er dan niemand opdagen?
Alcohol moet toch wel kunnen?

Pand 33 in sliedrecht schenkt geen alcohol, maar het lijkt me wel een minpunt.
Ik denk dat het dan beter is dat je contact opneemt met Willeam de Snoo van jongerenavond.nl. Dat is echter niet echt een verantwoorde zaterdagavondbesteding. Waar ik het over had is een heel andere doelgroep.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23886
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

schaap schreef:
refo schreef:Enne, gewetensvraagje: is er behoefte aan weer een avond of hebben de organisatoren behoefte om een avond te organiseren?
Een gewetensvraag?

Waarom? Met beide opties lijkt me niets mis!

Als je soms doelt op financieel gewin: wees niet bang, er zal geen winst gemaakt worden.

Leg je vraag uit, aub.
Waarom ga je die avond organiseren?

a) We hebben marktonderzoek gedaan en hebben gemerkt dat er behoefte is aan een nieuwe avond.
b) We zien veel van deze avonden en zouden ook wel zo'n avond willen leiden. Wie er komt zien we wel. En wie weet komen we wel in de krant.
schaap

Bericht door schaap »

refo schreef:
schaap schreef:
refo schreef:Enne, gewetensvraagje: is er behoefte aan weer een avond of hebben de organisatoren behoefte om een avond te organiseren?
Een gewetensvraag?

Waarom? Met beide opties lijkt me niets mis!

Als je soms doelt op financieel gewin: wees niet bang, er zal geen winst gemaakt worden.

Leg je vraag uit, aub.
Waarom ga je die avond organiseren?

a) We hebben marktonderzoek gedaan en hebben gemerkt dat er behoefte is aan een nieuwe avond.
b) We zien veel van deze avonden en zouden ook wel zo'n avond willen leiden. Wie er komt zien we wel. En wie weet komen we wel in de krant.
C> Wij zien weinig van deze avonden (lokaal), via via hopen we mensen uit te nodigen. Krant? Nee niet boeiend.

Marktonderzoek? :lol:
SolaGratia
Berichten: 56
Lid geworden op: 08 jan 2002, 16:49
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

Bericht door SolaGratia »

T'lijkt me hoog tijd worden dat de kerken iets uitdagends gaan organiseren.
Ik hoorde van het weekend toevallig dat er in een kroeg in Alblasserdam(Abdij) door reformatorische ((oud) ger. gem. jeugd) glaasje gedraaid wordt.

Het wordt de hoogste tijd voor het te laat is!

dan maar met een biertje, maar wel controle!
schaap

Bericht door schaap »

SolaGratia schreef:T'lijkt me hoog tijd worden dat de kerken iets uitdagends gaan organiseren.
Ik hoorde van het weekend toevallig dat er in een kroeg in Alblasserdam(Abdij) door reformatorische ((oud) ger. gem. jeugd) glaasje gedraaid wordt.

Het wordt de hoogste tijd voor het te laat is!

dan maar met een biertje, maar wel controle!
Ja die ABDIJ is echt terrible! Refos van 14 lopen daar rond te struinen.
Maar wat is het alternatief, he?
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

memento schreef:
Geen alcohol is volgens mij een flinke aderlating.
De vraag is, of je de jeugd die niet zou komen als er geen alcohol geschonken word, er eigelijk wel bij wilt hebben (en zo ja, waarom?)
Omdat er genoeg mensen zijn die bier bijvoorbeeld erg lekker vinden maar wel hun grenzen kennen. Daarnaast... wil je die jeugd die die grenzen niet kent dan liever ergens in een kroeg hebben waar al helemaal geen sociale controle hebt? Lijkt me een gemiste kans... Beter af en toe wat problemen hebben en jongeren kunnen wijzen op hun verantwoordelijkheid dan de problemen fijn afstoten zodat er helemaal geen zicht op een oplossing is.

En als je dat nou mooi in de doelstellingen verwerkt, dat je "probleemjongeren" niet wil weigeren of weg laten door geen alcohol te schenken maar ze liever hier hebt dan in de kroeg, en als organisatie probeert hen ook wat bij te brengen over alcoholgebruik, zijn er weinig dominees die daar over kunnen klagen... doen ze dat toch, of over andere zaken als muziek enzo, laat ze dan maar praten.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
olfie
Berichten: 836
Lid geworden op: 26 jan 2006, 21:00
Locatie: Ergens in Zuid-Holland

Bericht door olfie »

memento schreef:
Geen alcohol is volgens mij een flinke aderlating.
Hoe diep kunnen we gaan als je er echt even over deze stelling nadenkt?

'aderlating', 'minpunt'...

Overigens verder een mooi initiatief hoor! Denk alleen wel dat er strenge regels moeten zijn, alhthans... strikte regels, en geen toegevertjes, maar anderzijds ook weer niet te hoogdrempelig.
Het vereist wel grondige voorbereiding en handhavingsplannen denk ik. En moet je zeker uitkijken voor een negatief imago.
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Marnix schreef:
memento schreef:
Geen alcohol is volgens mij een flinke aderlating.
De vraag is, of je de jeugd die niet zou komen als er geen alcohol geschonken word, er eigelijk wel bij wilt hebben (en zo ja, waarom?)
Omdat er genoeg mensen zijn die bier bijvoorbeeld erg lekker vinden maar wel hun grenzen kennen. Daarnaast... wil je die jeugd die die grenzen niet kent dan liever ergens in een kroeg hebben waar al helemaal geen sociale controle hebt? Lijkt me een gemiste kans... Beter af en toe wat problemen hebben en jongeren kunnen wijzen op hun verantwoordelijkheid dan de problemen fijn afstoten zodat er helemaal geen zicht op een oplossing is.

En als je dat nou mooi in de doelstellingen verwerkt, dat je "probleemjongeren" niet wil weigeren of weg laten door geen alcohol te schenken maar ze liever hier hebt dan in de kroeg, en als organisatie probeert hen ook wat bij te brengen over alcoholgebruik, zijn er weinig dominees die daar over kunnen klagen... doen ze dat toch, of over andere zaken als muziek enzo, laat ze dan maar praten.
1. Denk je echt dat je jeugd, die normaal naar een kroeg gaat, kan trekken naar zoiets? Zeker als er van ze verwacht wordt dat, hoewel ze mogen drinken, drinken in matigheid?
2. Als je je richt op die "probleemjongeren", dan is de kans groot dat je een andere groep, serieuzere jeugd, 'wegjaagd'.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

memento schreef:
Marnix schreef:
memento schreef:
Geen alcohol is volgens mij een flinke aderlating.
De vraag is, of je de jeugd die niet zou komen als er geen alcohol geschonken word, er eigelijk wel bij wilt hebben (en zo ja, waarom?)
Omdat er genoeg mensen zijn die bier bijvoorbeeld erg lekker vinden maar wel hun grenzen kennen. Daarnaast... wil je die jeugd die die grenzen niet kent dan liever ergens in een kroeg hebben waar al helemaal geen sociale controle hebt? Lijkt me een gemiste kans... Beter af en toe wat problemen hebben en jongeren kunnen wijzen op hun verantwoordelijkheid dan de problemen fijn afstoten zodat er helemaal geen zicht op een oplossing is.

En als je dat nou mooi in de doelstellingen verwerkt, dat je "probleemjongeren" niet wil weigeren of weg laten door geen alcohol te schenken maar ze liever hier hebt dan in de kroeg, en als organisatie probeert hen ook wat bij te brengen over alcoholgebruik, zijn er weinig dominees die daar over kunnen klagen... doen ze dat toch, of over andere zaken als muziek enzo, laat ze dan maar praten.
1. Denk je echt dat je jeugd, die normaal naar een kroeg gaat, kan trekken naar zoiets? Zeker als er van ze verwacht wordt dat, hoewel ze mogen drinken, drinken in matigheid?
2. Als je je richt op die "probleemjongeren", dan is de kans groot dat je een andere groep, serieuzere jeugd, 'wegjaagd'.
Wat punt 1 betreft, er zullen er vast wel zijn die wel komen, en ook genoeg zijn die niet komen. Komen ze niet, dan is alcohol geen probleem... komen ze wel, dan is er tenminste nog sociale controle. Wat punt 2 betreft, natuurlijk richt je je niet specifiek op probleemjongeren, je richt je op refojongeren in de hele breedte...
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
schaap

Bericht door schaap »

memento schreef:
Marnix schreef:
memento schreef:
Geen alcohol is volgens mij een flinke aderlating.
De vraag is, of je de jeugd die niet zou komen als er geen alcohol geschonken word, er eigelijk wel bij wilt hebben (en zo ja, waarom?)
Omdat er genoeg mensen zijn die bier bijvoorbeeld erg lekker vinden maar wel hun grenzen kennen. Daarnaast... wil je die jeugd die die grenzen niet kent dan liever ergens in een kroeg hebben waar al helemaal geen sociale controle hebt? Lijkt me een gemiste kans... Beter af en toe wat problemen hebben en jongeren kunnen wijzen op hun verantwoordelijkheid dan de problemen fijn afstoten zodat er helemaal geen zicht op een oplossing is.

En als je dat nou mooi in de doelstellingen verwerkt, dat je "probleemjongeren" niet wil weigeren of weg laten door geen alcohol te schenken maar ze liever hier hebt dan in de kroeg, en als organisatie probeert hen ook wat bij te brengen over alcoholgebruik, zijn er weinig dominees die daar over kunnen klagen... doen ze dat toch, of over andere zaken als muziek enzo, laat ze dan maar praten.
1. Denk je echt dat je jeugd, die normaal naar een kroeg gaat, kan trekken naar zoiets? Zeker als er van ze verwacht wordt dat, hoewel ze mogen drinken, drinken in matigheid?
2. Als je je richt op die "probleemjongeren", dan is de kans groot dat je een andere groep, serieuzere jeugd, 'wegjaagd'.
Het is de boedoeling dat het gewoon gezellig wordt waar ook gewoon een biertje of wijntje gedronken kan worden. Verder onderscheidt het zich van een cafe door geen verkeerde muziek te draaien en het publiek zal voor 99% refo zijn, wat ook zal schelen denk ik. Het onderscheidt zich weer van Gorinchem door niet commercieel te zijn en ook door allerlei activiteiten.

Ik snap eigenlijk niet die hele heisa om drank. Als er jongeren zijn die komen om zich vol te zuipen dan sturen we hen gewoon door naar een kroeg in de buurt :wink:
Dat is verder hun verantwoording hoor, we zijn niet van de kinderoppas.
limosa

Bericht door limosa »

Het is opmerkelijk. Hier op Refoforum worden hele topics volge . . . -schreven over de treurigheid die er is over de verdeeldheid van de gereformeerde gezindte. Vooral onder jongeren speelt dit onderwerp nogal blijkens de postings. En als het dan gaat over de zaterdagavond speelt de verdeeldheid niet meer. Dan lijkt het meer op "hoe meer tenten hoe beter". Ik zou op geen enkele wijze de uitgaansgelegenheden willen vergelijken met de kerk maar apart is wel dat velen zeggen te treuren over de verdeeldheid van de kerk en dat jongeren zelf (daar zou de onderlinge samenwerking en toenadering toch in de eerste plaats verwachten) bljikbaar geen moeite hebben met nóg een uitgaansgelegenheid erbij.
schaap

Bericht door schaap »

limosa schreef:Het is opmerkelijk. Hier op Refoforum worden hele topics volge . . . -schreven over de treurigheid die er is over de verdeeldheid van de gereformeerde gezindte. Vooral onder jongeren speelt dit onderwerp nogal blijkens de postings. En als het dan gaat over de zaterdagavond speelt de verdeeldheid niet meer. Dan lijkt het meer op "hoe meer tenten hoe beter". Ik zou op geen enkele wijze de uitgaansgelegenheden willen vergelijken met de kerk maar apart is wel dat velen zeggen te treuren over de verdeeldheid van de kerk en dat jongeren zelf (daar zou de onderlinge samenwerking en toenadering toch in de eerste plaats verwachten) bljikbaar geen moeite hebben met nóg een uitgaansgelegenheid erbij.
Sorry Limosa, maar ik snap niet wat je bedoelt:
Met uitgaan is toch niets mis? De kerk heeft er op zich weinig mee te maken. Natuurlijk zouden kerken ook iets kunnen organiseren, dat is prima. Dan heb je wat meer keus. Jongeren genoeg zou ik zeggen.
En een uitrgaansgelegenheid (op verantwoorde manier) bevordert transrefomatorische integratie.
:mrgreen: (Leuke term he)
Ow volgens mij snap ik het. Dat het dus wijst op het gebrek van de kerken om samen te werken? Ja mee eens.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Ik onderschrijf wat Limosa zegt. Er word helemaal niet samengewerkt, en de suggestie van samenwerken wordt niet serieus genomen. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het doel minder belangrijk is dan de mensen...
Plaats reactie