Mijn vakantie - Foto's

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23858
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Mijn vakantie - Foto's

Bericht door refo »

Een leuke foto, gemaakt in de vakantie. Een nest Alpengierzwaluwen onder een afdak bij een kerkje. (Psalm 84)

Afbeelding

Overzichtsfoto: (helemaal bovenin zit het nest)
Afbeelding
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Mijn vakantie - Foto's

Bericht door Marnix »

Kijk, daar ging onze preek gisteren onder andere over :) (over Psalm 84). We zongen de Psalmen voor Nu-berijming, wel mooi:

Een vogel is hier thuis
Heer van de Hemelse legers
Een zwaluw legt haar jongen neer
Bij U onder de pannen God.
Wonen bij u is een zegen,
Zo’n blijvende kans om te zingen voor u.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Mijn vakantie - Foto's

Bericht door albion »

Marnix schreef:Kijk, daar ging onze preek gisteren onder andere over :) (over Psalm 84). We zongen de Psalmen voor Nu-berijming, wel mooi:

Een vogel is hier thuis
Heer van de Hemelse legers
Een zwaluw legt haar jongen neer
Bij U onder de pannen God.
Wonen bij u is een zegen,
Zo’n blijvende kans om te zingen voor u.
Nou om eerlijk te zijn vind ik de oude psalm berijming toch wel mooier.

Vlgs mij moet er een , tussen pannen en God en ik kan het ook geen geheel vinden. Ik vind de zinnen als los zand aan elkaar hangen. (mijn mening dus :)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Mijn vakantie - Foto's

Bericht door Marnix »

Wat die komma betreft heb je gelijk, ik deed het even uit mijn hoofd.

En ja, over smaak valt te twisten... maar laten we dat maar niet gaan doen ;) Mijn mening is dat het geen los zand is, ik zie juist sterk verband tussen die vogel die in de tempel woont en de dichter die haast jaloers op lijkt te zijn, wonen bij Hem en daar zingen voor Hem, is een zegen :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Da Capo
Berichten: 444
Lid geworden op: 05 okt 2006, 09:56

Re: Mijn vakantie - Foto's

Bericht door Da Capo »

Marnix schreef:Nou, ff snel twee dan.... Heiligenblut met op de achtergrond de Grossglockner... en een Oehoe die recht op me af kwam vliegen en met wat geluk werd vastgelegd :D(...)
Afbeelding
Die Oehoe lijkt haast gefotoshopt, met die witte randen er omheen ;)
Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Mijn vakantie - Foto's

Bericht door Marnix »

Komt denk ik door de lichtval. Was overigens wel een lucky shot, had zo'n simpele digitale camera die eerst eens ff moet nadenken als je een foto wil maken.... dus ik klikte maar op goed geluk (die beesten vliegen best snel en dan moet je ook nog stil blijven zitten als hij recht op je af komt vliegen) maar hij stond er mooi op. Aan beide kanten had je zo'n "tribune" zoals je aan de overkant ziet en aan beide kanten stond iemand... en de oehoe vloog dan van de een naar de ander, de een liep dan weer 3 meter en zo vloog de uil een aantal keren over je heen :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18731
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Mijn vakantie - Foto's

Bericht door helma »

waar kan je het best een fotoboek bestellen van je vakantiefoto's??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16752
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Mijn vakantie - Foto's

Bericht door Hendrikus »

helma schreef:waar kan je het best een fotoboek bestellen van je vakantiefoto's??
De software waarmee je het boek indeelt varieert nogal per aanbieder. Vaak is er een mogelijkheid om het album automatisch te vullen, dan beslis jij welke foto's erin komen maar de software bepaalt hoe groot ze worden en hoe ze op de pagina's worden gezet. De een vindt dat ideaal, druk op de knop en klaar is kees. De ander houdt liever zelf wat meer een vinger in de pap als het gaat om de indeling en de opmaak. Wil je makkelijk en snel klaar zijn voor een scherpe prijs, dan is de software van Kruidvat prima. Houd je liever zelf wat grip op de indeling, dan voldoet de software van de Hema beter. Kwalitatief zijn de albums in beide gevallen uitstekend, het verschil zit 'm vooral in de mate waarin je zelf de indeling kunt beïnvloeden. OK, dat kan bij Kruidvat ook wel, maar daar is het bewerkelijker dan bij de Hema.
De software kun je gratis downloaden van http://foto.hema.nl/cmPhotoEnlargingOverview.do
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23858
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Mijn vakantie - Foto's

Bericht door refo »

Ik heb een fotoboek via Pixum besteld. Dat is al mijn favoriete fotoafdruk-service.
Het blijkt dat de fototboeken van CeWe komen. Maar de kwaliteit van het eerste boek was geweldig. (Maar de foto's waren natuurlijk ook erg goed )

De software is heel goed. Je selecteert je foto's. En geeft aam hoeveel ongeveer gemiddeld per pagina. Zelf sorteren ze ze op moment van opname. Als je dus binnen een halfuur een aantal foto's hebt gemaakt dan komen die bij elkaar. Heb je een gemiddelde van 3 opgegeven en in 3 dagen maar 6 foto's (geselecteerd) dan komen die ook bij elkaar.
Je kunt dus met een gerust hart tegen de software zeggen: doe maar een voorstel!
Daarna kun je nog van alles: foto's toevoegen, verwijderen, groter, kleiner, draaien, verplaatsen, helderder maken, doorzichtig maken, naar de achtergrond verschuiven, knippen pagina;s invoegen, pagina;s verplaatsen, pagina's verwijderen, teksten toevoegen.
Er komen waarschuwingen als de resolutie te laag is voor het formaat van afdrukken.
Kortom: je maakt het boek helemaal zelf.

Ik kan het echt aanraden. Ik heb een boek onderweg. Ik zal mijn tevredenheid al of niet hier melden.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18731
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Mijn vakantie - Foto's

Bericht door helma »

ik keek even bij pixem toen jij dat van de week poste, maar de reacties zijn niet allemaal even positief
voor de rest klinkt het wel aantrekkelijk.

ik ben eerst even aan t selecteren welke foto's er in moeten (we hadden 4 mensen met een toestel :jongle )
en dat is op zich al een hele klus
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16752
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Mijn vakantie - Foto's

Bericht door Hendrikus »

helma schreef:ik ben eerst even aan t selecteren welke foto's er in moeten (we hadden 4 mensen met een toestel :jongle )
en dat is op zich al een hele klus
Het is ook wel een leuk werk om zo'n boek samen te stellen, te experimenteren met de opmaak, leuke teksten erbij te schrijven enzovoort. Maar het kost wel tijd..
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Mijn vakantie - Foto's

Bericht door henriët »

Hendrikus schreef:
helma schreef:ik ben eerst even aan t selecteren welke foto's er in moeten (we hadden 4 mensen met een toestel :jongle )
en dat is op zich al een hele klus
Het is ook wel een leuk werk om zo'n boek samen te stellen, te experimenteren met de opmaak, leuke teksten erbij te schrijven enzovoort. Maar het kost wel tijd..
laat ik nu juist op zoek zijn naar een baantje....
:slurp

k ga t is bekijken..
jammer dat al die manden met foto s die ik nog heb staan geen digitale documenten zijn
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Mijn vakantie - Foto's

Bericht door Marnix »

Weet iemand heel toevallig ook zo'n site waar de software ook mac-compatible is? Ik weet dat het bij Apple zelf kan maar vroeg me af of er ook nog alternatieven zijn.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23858
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Mijn vakantie - Foto's

Bericht door refo »

Bij pixum kun je kiezen uit Windows, Mac en Linux.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Ichtus
Berichten: 2162
Lid geworden op: 26 jul 2007, 22:37

Re: Mijn vakantie - Foto's

Bericht door Ichtus »

Hendrikus schreef:
helma schreef:ik ben eerst even aan t selecteren welke foto's er in moeten (we hadden 4 mensen met een toestel :jongle )
en dat is op zich al een hele klus
Het is ook wel een leuk werk om zo'n boek samen te stellen, te experimenteren met de opmaak, leuke teksten erbij te schrijven enzovoort. Maar het kost wel tijd..
Inderdaad.
Ben ook nog steeds bezig met een digi fotoalbum van vorig jaar, maar er komt steeds niet van om het af te maken :nonnon
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Plaats reactie