Ervaringen CGO E-cursus

Plaats reactie
Jean le Fontain
Contacteer:

Ervaringen CGO E-cursus

Bericht door Jean le Fontain »

[font=Verdana] [/font]Ik ben op zoek naar informatie over de CGO E-cursus. Op het internet is hierover bitter weinig te vinden. Het gaat mij om info over opzet, studiebelasting, inhoud van de vakken etc.
geledu

Re: Ervaringen CGO E-cursus

Bericht door geledu »

...
Laatst gewijzigd door geledu op 25 aug 2010, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Geka

Bericht door Geka »

Beste Jean,

Zelf heb ik de CGO HBO gedaan en ik kan de opleiding echt van harte aanbevelen. Ik heb er veel geleerd, vooral de hoofdvakken zijn qua kennisniveau heel goed met goede docenten.

Wel is de opleiding bezig met een hercertificeringstraject, zodat je behoorlijk veel stage e.d. moet doen.

Qua studielast gelijk aan een 'gewone' HBO opleiding. Hoe lang je nodig hebt voor voorbereiding ligt sterk aan jouw capaciteiten en studeervermogen.

Er is ook website van, ik weet niet of je die al kent: http://www.cgo-hbo.nl

Daar vindt je het mailadres van J. van Mourik, die als studieleider je alles kan vertellen.

Succes.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Ik zou er niet aan beginnen wanneer je een drukke baan hebt ('s morgens vroeg beginnen, 's avonds laat thuis) en een gezin hebt.
Je haakt geheid af, want je moet gewoon minstens 3 uur per dag (of een volle vrije dag) thuis bezig zijn wil je goede resultaten behalen. Het wordt anders wanneer je al kennis beschikt over bepaalde vakken, dan wordt een vak dogmatiek of ethiek al een stuk makkelijker.

Als je een stel hersenen hebt die goed iets kunnen vasthouden, zeg maar een fotografisch geheugen, dan alleen zal het je makkelijk af gaan.
Voor een HBO opleiding mag je ook zeker wel wat verwachten.
Toch is er wel verschil tussen theologie HBO opleidingen. De gereformeerde hogeschool is bij bevinding minder zwaar dan de CGO. Qua gereformeerde leer ben je op de CGO gewoon beter af.
De kwaliteit van de CGO vind ik goed. Goede docenten. Kortom een prima opleiding. Echt een aanrader wanneer je interesse uitgaat naar theologie. Je kennis zal vermeerderd worden, maar daar staat wel uren studeren tegenover.
Bij een druk leven is de CGO gewoon niet te doen en raad ik je het ook gewoon af. Je moet voldoende tijd hebben, 100% gemotiveerd zijn en er 200% voor gaan.
Dat is mijn ervaring.

Matthijs
Plaats reactie