SGPJ Summerschool "Ethiek in de Politiek"

Plaats reactie
limosa

SGPJ Summerschool "Ethiek in de Politiek"

Bericht door limosa »

vandaag in de mail:

Beste student/jongere,

De SGP-jongeren hebben een unieke Summerschool georganiseerd! Deze Summerschool vindt plaats van 7 tot 11 augustus 2006 te Bennekom en heeft als thema ‘Ethiek in de Politiek’. De doelgroep vormen studerende en werkende jongeren op hbo/wo niveau. We bieden je een week lang verdieping en uitdaging met inbreng van wetenschappers, experts, partijprominenten en natuurlijk andere jongeren. En dat in een prachtige bosrijke omgeving.

De Summerschool bestaat uit een nationaal en een internationaal gedeelte. Op maandag en dinsdag zijn we met zo'n 40 Nederlandse deelnemers. Vanaf dinsdagavond vervolgen 20 studenten uit Roemenië en 20 Nederlandse deelnemers het programma. Vanaf dat moment is de voertaal Engels, een goede beheersing daarvan is dus vereist. We bieden de keuze tussen deelname van maandag tot en met dinsdag of deelname aan de hele Summerschool.

Lijkt het je leuk na afloop van het programma nog wat langer met de Roemeense studenten op te trekken? Dat kan door in het weekend gastgezin te zijn. Leuke gesprekken en blijvende contacten gegarandeerd!

De Summerschool heeft je veel te bieden en dat tegen een eigen bijdrage van €17,50 of €40,-. Goedkoper onderdak zul je niet kunnen vinden, en dat nog afgezien van zo'n boeiend programma.

Lees meer op http://www.sgpj-summerschool.nl, ook de opgave verloopt via deze site. Naast je persoonlijke gegevens, vragen we om een korte motivatie. De aanmeldingstermijn loopt tot en met 30 juni. Vragen kun je stellen via info@sgpj-summerschool.nl.

We nodigen je van harte uit aan deze Summerschool deel te nemen!

Met vriendelijke groet, namens de Summerschool-commisie,

Anton Rottier
goed bezig, die SGP jongeren !
Unionist

Bericht door Unionist »

Wanneer leren de SGP-jongeren noueens Nederlands? Na een debating society nu ook al een summer school.(overigens nog fout geschreven ook).

Gaan ze de volgende verkiezingen in met de leus: Vote for Vulnerable?

Of wanneer veranderen ze hun naam in SGP-Y?

Bah. Ik ga daar van de week Jan Kloosterman op aanspreken. Ofwel John the Monastery man.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Zoeffie

Bericht door Zoeffie »

Jammer dat ze alleen een bepaald niveau doen/ hebben! Alleen hbo/ wo- ers mogen reageren.....lijkt ook wel een vorm van hokjes en vakjes!
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Zoeffie schreef:Jammer dat ze alleen een bepaald niveau doen/ hebben! Alleen hbo/ wo- ers mogen reageren.....lijkt ook wel een vorm van hokjes en vakjes!
hbo/wo is alleen de buitenkant, andere geïnteresseerden zijn in ieder geval ook bij de sds welkom.
Billy

Bericht door Billy »

leuk initiatief! kan me alleen niet aan de indruk onttrekken dat het een kopie is van de zomerschool van de EBS die al aantal jaren een suc6 is.

bekend dat daar regelmatig studenten met SGP achtergrond aan meededen.

en nu houden we ons eigen zomerschooltje ...eeh "summer school" :roll: :roll: :roll:
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Unionist

Bericht door Unionist »

Jij bent toch een echte strijder voor Nederlandse waarden, Billy? Kun jij niet iets doen aan deze taalvervuiling?

Trouwens: EBS... Evangelische Bijbelschool?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

De sprong van de Tale Kanaans naar de Engelse taal is wel wat groot, ja. :wink:
Mogelijk invloed van SGP-ladies. :mrgreen:
Vincent

Bericht door Vincent »

Unionist schreef:Jij bent toch een echte strijder voor Nederlandse waarden, Billy? Kun jij niet iets doen aan deze taalvervuiling?

Trouwens: EBS... Evangelische Bijbelschool?
EBS=Edmund Burke Stichting, bekend van de onder ons soort mensen zo gewaardeerde dr. B.J. Spruyt. Overigens, hoezeer ook een interessant initiatief, het niveau van de SGP "summerschool" haalt het niet bij dat van de EBS, naar de programma's te oordelen. Maar op zich wel een goed initiatief naar mijn idee (en leuke locatie ghehe).
limosa

Bericht door limosa »

Billy schreef:leuk initiatief! kan me alleen niet aan de indruk onttrekken dat het een kopie is van de zomerschool van de EBS die al aantal jaren een suc6 is.

bekend dat daar regelmatig studenten met SGP achtergrond aan meededen.

en nu houden we ons eigen zomerschooltje ...eeh "summer school" :roll: :roll: :roll:
oh, die EBS-summerschool ken ik niet, deze van de SGPJ zat echter in m'n mailbox dus ik denk, posten maar hier . . .

Het kon nog wel eens zo zijn dat heel wat studenten met affiniteit met de SGP ook de EBS of in ieder geval BJS wel in de gaten houden. Lijkt me ook niks mis mee.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Unionist schreef:Wanneer leren de SGP-jongeren noueens Nederlands? Na een debating society nu ook al een summer school.(overigens nog fout geschreven ook).

Gaan ze de volgende verkiezingen in met de leus: Vote for Vulnerable?

Of wanneer veranderen ze hun naam in SGP-Y?

Bah. Ik ga daar van de week Jan Kloosterman op aanspreken. Ofwel John the Monastery man.
En, wat zei John? :wink:
Unionist

Bericht door Unionist »

John moest erg lachen en vroeg zich verbaasd af: "Jij bent toch leraar Engels geweest?" Ik heb hem een brief toegezegd en die wachten de SGP-Youth nou met schrik en beving af.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Unionist schreef:John moest erg lachen en vroeg zich verbaasd af: "Jij bent toch leraar Engels geweest?" Ik heb hem een brief toegezegd en die wachten de SGP-Youth nou met schrik en beving af.
with fear and tremble, zogezegd :mrgreen:
Plaats reactie