Curatorium CGK
Curatorium CGK
Weet iemaand waneer het curatoriuim van de CGK vergadert? Ik hoorde dat er donderdag iemand aangenomen was, maar ik heb nog niks in de pers gelezen.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Curatorium Apeldoorn laat drie studenten toe
APELDOORN - Het curatorium van de Theologische Universiteit van de Christelijke Gereformeerde Kerken in Apeldoorn heeft drie studenten via het admissie-examen toegelaten tot de opleiding voor predikant.
Het zijn H. Carlier te Hilversum, D. J. Th. Hoogenboom te Hei- en Boeicop en A. Th. van Olst te Apeldoorn.
De admissie-examens werden eind vorige week en gisteren gehouden.
Het curatorium stelde student drs. C. H. Legemate uit Apeldoorn beroepbaar.
APELDOORN - Het curatorium van de Theologische Universiteit van de Christelijke Gereformeerde Kerken in Apeldoorn heeft drie studenten via het admissie-examen toegelaten tot de opleiding voor predikant.
Het zijn H. Carlier te Hilversum, D. J. Th. Hoogenboom te Hei- en Boeicop en A. Th. van Olst te Apeldoorn.
De admissie-examens werden eind vorige week en gisteren gehouden.
Het curatorium stelde student drs. C. H. Legemate uit Apeldoorn beroepbaar.
- Oude-Waarheid
ja hoor:Oude-Waarheid schreef:Zijn er eigenlijk in de CGK de laatste jaren nog bewaar het panders
bij gekomen?
A.C. Uitslag
C.P. den Boer
A. den Boer
A. Huijgen
En Van Olst geeft les op een refoschool, dus zit in ieder geval ook in die hoek. Ik had hem graag als GG-predikant gezien, maar ja...
Klopt. Er zijn er dus nog genoeg. BhP heeft altijd een volwaardige plaats in de CGK behouden. Nog onlangs werd Dr. A. Baars tot hoogleraar aan de TUA benoemd.freek schreef:Ds. Kempeneers is, dacht ik, ook van de 'lichting' van ds CP de Boer, en Bewaar het Pand
Ik weet niet of hij nu al weggaat. Kand. Huijgen heeft ook tijdens zijn predikantsopleiding een aantal lessen gegeven.Hendrikus schreef:Geen idee :mrgreen:Unionist schreef:Anne van Olst is docent aan de Fruytier in Rijssen (waar hebben we dat meer gehoord?)
Maarre - voor de school wel jammer dat deze enthousiaste docent, die ook bij de leerlingen heel geliefd is, het onderwijs gaat verlaten!
Hmm, in dat geval moet ik mijn BwP begrip aanpassen.Unionist schreef:ja hoor:Oude-Waarheid schreef:Zijn er eigenlijk in de CGK de laatste jaren nog bewaar het panders
bij gekomen?
A.C. Uitslag
C.P. den Boer
A. den Boer
A. Huijgen
M.A. Kempeneers

Vooralsnog heeft alleen Kempeneers op een bwp-dag gesproken, de rest spreekt niet voor bwp en schrijft er niet voor ook.
Mag je het toch weer bij stellen, ds. A. den Boer en ds. A.C. Uitslag hebben een aantal keren een artikel geschreven. Daarnaast zal het wel even duren dat kand. Huijgen op een ontmoetingsdag gaat spreken of voor BWP schrijven aangezien hij nog een kandidaat is en er altijd mensen zijn die dan opeens een kandidaat de les moeten gaan lezen. Helaas is dat de praktijk.Herman schreef:Hmm, in dat geval moet ik mijn BwP begrip aanpassen.Unionist schreef:ja hoor:Oude-Waarheid schreef:Zijn er eigenlijk in de CGK de laatste jaren nog bewaar het panders
bij gekomen?
A.C. Uitslag
C.P. den Boer
A. den Boer
A. Huijgen
M.A. Kempeneers![]()
Vooralsnog heeft alleen Kempeneers op een bwp-dag gesproken, de rest spreekt niet voor bwp en schrijft er niet voor ook.
Maar op dit moment is kand. Hoekman beroepbaar dus die mag ook nog bij het lijstje.