Refo Campings

Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Josephus schreef:
wim schreef:Vakantie is voor mij: een andere omgeving met andere mensen. Ik heb dat opzoeken van eigen land-, plaats- of kerkgenoten nooit zo begrepen.
Dat is me uit het hart gegrepen. Sterker nog: dat soort dingen geven me meestal eigenlijk alleen maar een domper op de vakantievreugde.
Sluit ik me van harte bij aan. Heerlijk, om een paar weken per jaar geen land- plaats en kerkgenoten te (hoeven) zien...
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Bericht door albion »

Mister schreef:
Josephus schreef:
wim schreef:Vakantie is voor mij: een andere omgeving met andere mensen. Ik heb dat opzoeken van eigen land-, plaats- of kerkgenoten nooit zo begrepen.
Dat is me uit het hart gegrepen. Sterker nog: dat soort dingen geven me meestal eigenlijk alleen maar een domper op de vakantievreugde.
Sluit ik me van harte bij aan. Heerlijk, om een paar weken per jaar geen land- plaats en kerkgenoten te (hoeven) zien...
wat hebben jullie slechte ervaringen.... :mrgreen:
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Hoeft natuurlijk niet op ervaringen persé vast te zitten. Als je in hartje Biblebelt woont is het ook wel eens fijn om daar uit te zijn.

:mrgreen:
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: efo-campings

Bericht door henriët »

claus schreef:Er zitten aan iedere zaak vaak twee kanten. Enerzijds is het met name voor gezinnen een verantwoorde vakantiebesteding om op een refo-camping te kunnen staan. Anderzijds zeg ik met wijlen ds. Zijderveld dat men te veel gewin haalt uit het woord refo. Denk maar niet dat die campingbazen vrienden van Agur zijn. O nee, ze jagen in feite hun plaatselijke kerk vaak op hoge kosten doordat er forse uitbreidingen dienen te komen aan het kerkgebouw vanwege de zomerse toeloop. En...er zijn meer gevolgen te noemen. Maar goed: het is: òf - òf voor de mensen die naar de camping gaan. Maar de campinghouder verdient grof geld. Is dat altijd Bijbels en reformatorisch??? Graag jullie antwoord daarop!
Ook een campinghouder mag geld verdienen toch? Wanneer noem je het grof geld...
We hoeven in dat opzicht niet alleen naar campinghouders te denken, te denken valt aan hen die merkkleding verkopen etc etc, maar dan nog is het zo dat je zakelijk gezien toch gewoon mag zorgen voor winst,
Gebruikersavatar
jan03
Berichten: 542
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24

Re: efo-campings

Bericht door jan03 »

henriët schreef:
claus schreef:Er zitten aan iedere zaak vaak twee kanten. Enerzijds is het met name voor gezinnen een verantwoorde vakantiebesteding om op een refo-camping te kunnen staan. Anderzijds zeg ik met wijlen ds. Zijderveld dat men te veel gewin haalt uit het woord refo. Denk maar niet dat die campingbazen vrienden van Agur zijn. O nee, ze jagen in feite hun plaatselijke kerk vaak op hoge kosten doordat er forse uitbreidingen dienen te komen aan het kerkgebouw vanwege de zomerse toeloop. En...er zijn meer gevolgen te noemen. Maar goed: het is: òf - òf voor de mensen die naar de camping gaan. Maar de campinghouder verdient grof geld. Is dat altijd Bijbels en reformatorisch??? Graag jullie antwoord daarop!
Ook een campinghouder mag geld verdienen toch? Wanneer noem je het grof geld...
We hoeven in dat opzicht niet alleen naar campinghouders te denken, te denken valt aan hen die merkkleding verkopen etc etc, maar dan nog is het zo dat je zakelijk gezien toch gewoon mag zorgen voor winst,
Helemaal mee eens. Ik zou niet weten waarom een campinghouder er niet aan zou mogen verdienen.
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Bericht door albion »

Mister schreef:Hoeft natuurlijk niet op ervaringen persé vast te zitten. Als je in hartje Biblebelt woont is het ook wel eens fijn om daar uit te zijn.

:mrgreen:
nounou... ik heb er gewoond en nu niet meer maar ook daaraan zitten veel nadelen... wees maar blij dat je daar woont want hier is het ook niet alles... vooral als je kinderen op moet voeden.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
claus
Berichten: 718
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

capinghouders

Bericht door claus »

Met grof geld bedoel ik ongeveer wat de Heidelberger zegt in die zondag waar de passage in voorkomt: el, maat, gewicht en nou komt het: woeker. Werkelijk, ik weet dit van zeer nabij: er worden woekerwinsten gemaakt onder de naam refo. Inderdaad, één van jullie schreef over kledingzaken: ook daarvan kan je alleen maar als vrouw zijnde in VERwarring raken. Bij werledse zaken betaal je voor dezelfde kwaliteit soms bijna de helft minder. Uibuiten wordt zoiets ook wel eens genoemd...
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5402
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Bericht door pierre27 »

foutje
Laatst gewijzigd door pierre27 op 12 jan 2008, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5402
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Bericht door pierre27 »

Mister schreef:Hoeft natuurlijk niet op ervaringen persé vast te zitten. Als je in hartje Biblebelt woont is het ook wel eens fijn om daar uit te zijn.

:mrgreen:
..woon je in Lunteren..? :wink:
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: capinghouders

Bericht door Rens »

claus schreef:Met grof geld bedoel ik ongeveer wat de Heidelberger zegt in die zondag waar de passage in voorkomt: el, maat, gewicht en nou komt het: woeker. Werkelijk, ik weet dit van zeer nabij: er worden woekerwinsten gemaakt onder de naam refo. Inderdaad, één van jullie schreef over kledingzaken: ook daarvan kan je alleen maar als vrouw zijnde in VERwarring raken. Bij werledse zaken betaal je voor dezelfde kwaliteit soms bijna de helft minder. Uibuiten wordt zoiets ook wel eens genoemd...
ik verbaas én erger me ook al heel lang aan dat soort "oplichting", want iets anders zou ik het niet kunnen noemen. voor eenzelfde kwaliteit 50 tot 90% méér vragen, alleen omdat het een "refo-zaak" is....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

albion schreef:
Mister schreef:Hoeft natuurlijk niet op ervaringen persé vast te zitten. Als je in hartje Biblebelt woont is het ook wel eens fijn om daar uit te zijn.

:mrgreen:
nounou... ik heb er gewoond en nu niet meer maar ook daaraan zitten veel nadelen... wees maar blij dat je daar woont want hier is het ook niet alles... vooral als je kinderen op moet voeden.
Ik woon in een stukkie Biblebelt en ik vind het prima zo!!!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: capinghouders

Bericht door henriët »

claus schreef:Met grof geld bedoel ik ongeveer wat de Heidelberger zegt in die zondag waar de passage in voorkomt: el, maat, gewicht en nou komt het: woeker. Werkelijk, ik weet dit van zeer nabij: er worden woekerwinsten gemaakt onder de naam refo. Inderdaad, één van jullie schreef over kledingzaken: ook daarvan kan je alleen maar als vrouw zijnde in VERwarring raken. Bij werledse zaken betaal je voor dezelfde kwaliteit soms bijna de helft minder. Uibuiten wordt zoiets ook wel eens genoemd...
dit is niet helemaal terecht Claus. bij 'wereldse'zaken waar dezelfde merken of merken met kwalitatief (betere) stoffen worden verkocht betaal je evenveel. Die hebben nl richtprijzen waar men zich aan houden moet. Dus als je nou iets van laten we zeggen mc gregor bij 'college'of 'rosedale'of een zaak midden in de stad, met een 'wereldse'eigenaar dan betaal je hetzelfde.
Over het algemeen is er wat onbegrip voor de wat duurdere kleding die ook door 'refobazen'worden verkocht. Vergeet niet dat de stoffen die ingekocht worden over het algemeen van duurzamere kwaliteit zijn. Daarbij komt de modellering en de 'snit'van de kleding... ja dat heeft nou eenmaal een prijskaartje.
wat betreft dat uitbuiten, zo kun je er over denken, maar zal niet altijd terecht zijn. Helaas zal woeker ook onder refo s plaatsvinden,
maar we mogen mensen met goede handelsgeest die winst maken niet als woekeraars of uitbuiters bestempelen.
Daarbij komt ook nog, wat doet men met de winst? Mag het personeel meedelen, wordt er door de 'baas'ook aan minderbedeelden gedacht....
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

JolandaOudshoorn schreef:
albion schreef:
Mister schreef:Hoeft natuurlijk niet op ervaringen persé vast te zitten. Als je in hartje Biblebelt woont is het ook wel eens fijn om daar uit te zijn.

:mrgreen:
nounou... ik heb er gewoond en nu niet meer maar ook daaraan zitten veel nadelen... wees maar blij dat je daar woont want hier is het ook niet alles... vooral als je kinderen op moet voeden.
Ik woon in een stukkie Biblebelt en ik vind het prima zo!!!
Goed lezen mensen: ik schrijf dat het ook wel eens fijn is om eruit te zijn. Verder heb ik het er dus prima naar m'n zin... meestal... :lol:
Plaats reactie