Bidders gezocht
Bidders gezocht
Ik weet niet precies hoe ik het moet brengen, maar ik heb contact met een forumgenote van 15 jaar die nogal in de put zit. Ze wordt niet alleen geplaagt door depressiviteit en de daarmee gepaart gaande eenzaamheidsgevoelens, minderwaardigheidsgevoelens, slaapzucht of juist slapeloosheid, steeds veranderend eetgedrag, huilbuien op ongelegen momenten, pesterijen op school en het gevoel dat er geen toekomst voor haar is, maar ik heb ook sterk het idee dat het ook een geestelijke strijd is. Ze hunkert letterlijk en figuurlijk om geborgen te zijn in het bloed van Jezus Christus, maar ze vind niet de ruimte en de kracht en het geloof om daar deel aan te hebben. Daarnaast wordt ze (bijna?) elke nacht geplaagt door dromen dat ze in de hel is en daar wordt verkracht en vermoord. Ik geloof dat dit niet meer enkel een ziekte is, maar dat ze (en het werk dat God in haar begonnen is) fel wordt bestreden door de duivel. Zou iedereen voor haar willen bidden?
- Miscanthus
Ik zal er ook voor bidden.
en een professionele hulpverlener zou denk ik inderdaad heel goed zijn... alleen heb ik als ik dit zo lees het idee dat ze dat zelf niet zo ziet zitten?
en een professionele hulpverlener zou denk ik inderdaad heel goed zijn... alleen heb ik als ik dit zo lees het idee dat ze dat zelf niet zo ziet zitten?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ichthusgroep of Eleos lijkt inderdaad een goede optieichthusgroepEleosLassie schreef:klopt, daar zat ik ook al te denken.Marnix schreef:Ik zal er ook voor bidden.
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Idd goed om voor mensen te bidden. Afgelopen zondag hadden wij contact met een jongen, die los aan het komen is van satanische hardrock. Echt bijzonder, want mn vrouw had hem 2 jaar geleden nog gesproken en toen moest hij helemaal niets van het christendom hebben. Nu ziet hij in dat zijn muziek echt slecht is (hij vertelde dat hij tot 2x toe erge buikkrampen en hoofdpijn kreeg toen hij cd's weggooide) en dat hij zo niet voor God kan verschijnen. Hij vindt het echter nog wel moeilijk om zichzelf christen te noemen en echt voor Jezus te kiezen. Daarnaast draait hij nog wel veel - in zijn ogen neutrale - hardrock. Ik heb hem een boekje gegeven over de duivelse achtergronden van dergelijke muziek + een paar goede christelijke cd's.
Het is mijn gebed dat de Heere deze middelen wil gebruiken en deze jongen niet los wil laten.
Het is mijn gebed dat de Heere deze middelen wil gebruiken en deze jongen niet los wil laten.
Op de site van naarhouse staan ook wat boeiende artikelen over muziek en de (geestelijke) gevaren en verslaving. Het gaat hier wel meer om dancemuziek, maar er wordt ook gesproken over DMX en SnoopDogg bijvoorbeeld.rekcor schreef:Idd goed om voor mensen te bidden. Afgelopen zondag hadden wij contact met een jongen, die los aan het komen is van satanische hardrock. Echt bijzonder, want mn vrouw had hem 2 jaar geleden nog gesproken en toen moest hij helemaal niets van het christendom hebben. Nu ziet hij in dat zijn muziek echt slecht is (hij vertelde dat hij tot 2x toe erge buikkrampen en hoofdpijn kreeg toen hij cd's weggooide) en dat hij zo niet voor God kan verschijnen. Hij vindt het echter nog wel moeilijk om zichzelf christen te noemen en echt voor Jezus te kiezen. Daarnaast draait hij nog wel veel - in zijn ogen neutrale - hardrock. Ik heb hem een boekje gegeven over de duivelse achtergronden van dergelijke muziek + een paar goede christelijke cd's.
Misschien dat daar ook nog wat interessante informatie te vinden is voor die jongen.
NaarHouse
(ps. in firefox is de site niet geheel en goed leesbaar edit: op sommige resolties dan, want op mn laptop werkt ie prima onder firefox)
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- Miscanthus