Hirsi Ali weg uit de politiek.
Hirsi Ali weg uit de politiek.
Maar weer eens een serieuze poll en wel mbt. Hirsi Ali, wat vinden jullie van haar vertrek. Plant je stip en geef je mening. Mochten er nog wat keuze mogelijkheden ontbreken maak een poll deel 2.
Dat ze uit Nederland vertrekt is niet inbegrepen dus verstokte pollers pak je kans
Dat ze uit Nederland vertrekt is niet inbegrepen dus verstokte pollers pak je kans
Ten eerste: het is een vrouw, en die komt een politieke functie niet toe.
Ten tweede: het is een gruwelijke onruststookster
Ten derde: Als zou blijken, onomstotelijk, dat ze idd heeft gelogen over de gronden voor haar verblijf in Nederland, ook dan is het net als zovele anderen: weg hier. O ja, en geen verdere vergoedingen of vertrekpremie. Die heeft zij al helemaal niet nodig.
Ten vierde: artikel 23 is éven in de ijskast gezet, tot de volgende VVD'er zich weer wil profileren als scherpslijper.
Aya......het ga je goed in die (Christelijke) denktank in amerika......het zal je nog genoeg problemen gaan opleveren, gelet op het feit dat het een christelijke organisatie is (hoezo artikel 23 opheffen??)
Nederland is van één probleem af, maar wat zal de toekomst voor nog meer liberaal onheil gaan brengen???
Ten tweede: het is een gruwelijke onruststookster
Ten derde: Als zou blijken, onomstotelijk, dat ze idd heeft gelogen over de gronden voor haar verblijf in Nederland, ook dan is het net als zovele anderen: weg hier. O ja, en geen verdere vergoedingen of vertrekpremie. Die heeft zij al helemaal niet nodig.
Ten vierde: artikel 23 is éven in de ijskast gezet, tot de volgende VVD'er zich weer wil profileren als scherpslijper.
Aya......het ga je goed in die (Christelijke) denktank in amerika......het zal je nog genoeg problemen gaan opleveren, gelet op het feit dat het een christelijke organisatie is (hoezo artikel 23 opheffen??)
Nederland is van één probleem af, maar wat zal de toekomst voor nog meer liberaal onheil gaan brengen???
toch is het wel bizar.
Ze moet in augustus haar huis huis. Omdat de buren het allemaal niet zo gezellig vonden. Ik vond de reactie in de politiek mager, of ik moet het gemist hebben. Dat is toch wel treurig eigenlijk.......
Nu wordt haar waarschijnlijk het nederlanderschap af genomen. En is ze dan wrs statenloos? Of wordt ze dan weer somalisch?
Het kan wel verkeren in het leven. Sommige mensen vallen van grote hoogte. Als mens heb ik wel een beetje met haar te doen. Haar ideeen waren niet de mijne. Maar als je op deze manier nederland wordt uitgewerkt. Tja, tis toch wel bizar.
Ze moet in augustus haar huis huis. Omdat de buren het allemaal niet zo gezellig vonden. Ik vond de reactie in de politiek mager, of ik moet het gemist hebben. Dat is toch wel treurig eigenlijk.......
Nu wordt haar waarschijnlijk het nederlanderschap af genomen. En is ze dan wrs statenloos? Of wordt ze dan weer somalisch?
Het kan wel verkeren in het leven. Sommige mensen vallen van grote hoogte. Als mens heb ik wel een beetje met haar te doen. Haar ideeen waren niet de mijne. Maar als je op deze manier nederland wordt uitgewerkt. Tja, tis toch wel bizar.
Verdonk en die gast van de LPF vanochtend op de radio (radio 1), zijn dat de enigen die heel voorzichtig durven zeggen dat mevrouw Ayaan hier niet hoort, geen Nederlandse is, en dus weg moet wezen? Waar is de politiek die haar per direct met een demonstratieve schop op t vliegtuig zet, om haar burgers duidelijk te maken dat beleidsvorming- en -handhaving geen kwestie is van Haagse vriendjespolitiek, maar dat wetten voor iedereen gelden, of je nu minister bent, of vrouw, of (ex-)moslim...
Nu is op een of andere manier wel te zeggen dat ze "buitengewone verdienste" heeft. Niet iedereen schopt het tot tweede kamerlid, tot filmmaker en zo'n invloedrijke opiniemaker. Voor zover ik weet is dat genoeg om je het Nederlands staatsburgerschap te geven. Je voegt wat toe aan de Nederlandse samenleving.
Over het geheel ben ik het echter niet met haar eens en vind ik haar mening zelfs verwerpelijk. Daarom kan ik ook niet erg zitten met deze zaak.
Over het geheel ben ik het echter niet met haar eens en vind ik haar mening zelfs verwerpelijk. Daarom kan ik ook niet erg zitten met deze zaak.
punt 2 viond ik verwerpelijk. Iedereen moet weg waar ik het niet mee eens ben? Daar kunnen we wellicht nog iets van King Kim leren.
Tuurlijk is het leuker als iemand opstapt waar je het politiek mee oneens bent dan dat je eigen fractievoorzitter politiek het loodje legt. Maar dat zijn onderbuikgevoelens en die horen in het politieke denken niet thuis.
Hirsi Magan is in mijn ogen een griezel in de politiek en ik betreur haar vertrek niet. Dat is echter niet relevant. Principieel vind ik dat onder dit kabinetsbeleid ze gewoon weg moet. Ik zie daarin weinig verschil met Taida Pasic.
Ik vroeg me alleen af: willen ze haar in Amerika wel hebben? Daar houden ze ook niet zo van jokkende immigranten. Als je tenminsite kijkt wat je daar moet invullen als je alleen maar van vanuit Canada een uurtje de brug over wilt om de Niagara watervallen van de andere kant te bekijken...
Tuurlijk is het leuker als iemand opstapt waar je het politiek mee oneens bent dan dat je eigen fractievoorzitter politiek het loodje legt. Maar dat zijn onderbuikgevoelens en die horen in het politieke denken niet thuis.
Hirsi Magan is in mijn ogen een griezel in de politiek en ik betreur haar vertrek niet. Dat is echter niet relevant. Principieel vind ik dat onder dit kabinetsbeleid ze gewoon weg moet. Ik zie daarin weinig verschil met Taida Pasic.
Ik vroeg me alleen af: willen ze haar in Amerika wel hebben? Daar houden ze ook niet zo van jokkende immigranten. Als je tenminsite kijkt wat je daar moet invullen als je alleen maar van vanuit Canada een uurtje de brug over wilt om de Niagara watervallen van de andere kant te bekijken...
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Dat jokken vind ik niet zo heel erg. In sommige culturen wordt daar toch anders tegenaan gekeken. We doen nu net of alle mensen in Nederland goudeerlijke types zijn. Ik kan me voorstellen dat je van alles verzint om NL in te mogen.
Wat ik nooit begrepen heb is dat ze bij de VVD meteen op de kandidatenlijst voor de 2e kamer kwam. Ze was al met ruzie weg uit een andere partij (PvdA geloof ik). Meteen werd ze de VVD ingehaal en op een verkiesbare plaats gezet. Anderen moeten daar jaren voor lobbyen. En zij is alleen maar zwart en vrouw en heeft een grote mond en hupla in de kamer. Volgens mij heeft ze daar alleen maar gezeten en niets zinnigs gedaan.
Wat ik nooit begrepen heb is dat ze bij de VVD meteen op de kandidatenlijst voor de 2e kamer kwam. Ze was al met ruzie weg uit een andere partij (PvdA geloof ik). Meteen werd ze de VVD ingehaal en op een verkiesbare plaats gezet. Anderen moeten daar jaren voor lobbyen. En zij is alleen maar zwart en vrouw en heeft een grote mond en hupla in de kamer. Volgens mij heeft ze daar alleen maar gezeten en niets zinnigs gedaan.
'Christelijk' kan in de VS iets heel anders betekenen dan hier, bijv.: conservatief.Petrus schreef:Aya......het ga je goed in die (Christelijke) denktank in amerika......het zal je nog genoeg problemen gaan opleveren, gelet op het feit dat het een christelijke organisatie is (hoezo artikel 23 opheffen??)
-
Poeh poeh wat een ferme taal.memento schreef:Verdonk en die gast van de LPF vanochtend op de radio (radio 1), zijn dat de enigen die heel voorzichtig durven zeggen dat mevrouw Ayaan hier niet hoort, geen Nederlandse is, en dus weg moet wezen? Waar is de politiek die haar per direct met een demonstratieve schop op t vliegtuig zet, om haar burgers duidelijk te maken dat beleidsvorming- en -handhaving geen kwestie is van Haagse vriendjespolitiek, maar dat wetten voor iedereen gelden, of je nu minister bent, of vrouw, of (ex-)moslim...
Riekt enigszins naar "eigen volk eerst"enzo.
Een update van Nu.nl
Hirsi Ali dinsdag uit Tweede Kamer
Uitgegeven: 16 mei 2006 08:29
Laatst gewijzigd: 16 mei 2006 08:50
DEN HAAG - Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali (VVD) legt dinsdag (vandaag) haar Kamerlidmaatschap neer. Hiertoe is maandagvond besloten tijdens een spoedoverleg tussen haar en de VVD-top, zo bevestigen ingewijden dinsdag.
Het overleg volgde op een mededeling van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) aan de Tweede Kamer dat Hirsi Ali waarschijnlijk geen Nederlandse is. Ze heeft tijdens haar naturalisatie in de jaren '90 niet de waarheid heeft gesproken.
Geschokt
Hirsi Ali heeft geschokt gereageerd op het nieuws dat ze mogelijk het Nederlanderschap verliest. "Ik ben sprakeloos", vertelde ze de Amerikaanse krant The New York Times nadat minister Rita Verdonk haar maandagavond telefonisch had verteld dat ze mogelijk geen Nederlandse is.
Hirsi Ali noemde de maatregel van Verdonk volgens het dagblad een poging om haar tot zwijgen te brengen. "Ik ben volledig toegewijd geweest aan mijn werk in het parlement en ik heb veel risico's genomen. Anderen zullen zich hierdoor wel twee keer bedenken voordat ze zich uitspreken."
Ondraaglijk
Het idee dat ze haar Nederlanderschap verliest, lijkt haar ondraaglijk. "Als het nodig is kan ik de doodsbedreigingen, de uitzetting, de vele aanvallen op mijn persoon dragen", aldus Hirsi Ali tegen de verslaggeefster van The New York Times. "Maar ik kan niet omgaan met het idee dat ik mijn Nederlandse nationaliteit verlies."
De geboren Somalische vertelde de krant dat ze bij aankomst in Nederland haar ware identiteit had verborgen "voor het geval mijn vader of mijn broer of mijn echtgenoot met kwade bedoelingen naar mij op zoek zou zijn". Nu wordt zij er naar eigen zeggen "uitgepikt wegens liegen, maar ik heb dit al jaren toegegeven".
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Natuurlijk eigen volk eerst! Iedereen die hier wordt toegelaten kost ons/jou/mij geld. Daarom hebben we wetten, die bepalen wanneer iemand wel en niet toegelaten mag worden. Wetten die heel redelijk zijn, die zeggen: Je bent hier welkom, als het echt nodig is. Om de grenzen voor iedereen open te zetten, dat kost nu eenmaal teveel geld. Maargoed, die toelatingswetten zijn er, en er moet op toegezien worden dat die eerlijk toegepast worden, zodat iedereen met gelijke omstandigheden gelijke kansen heeft.Poeh poeh wat een ferme taal.
Riekt enigszins naar "eigen volk eerst"enzo.
Duidelijk voorbeeld van 'Rooms gedachtengoed... ik heb mn goede werken gedaan dus...'Ayaan schreef: "Ik ben volledig toegewijd geweest aan mijn werk in het parlement en ik heb veel risico's genomen. Anderen zullen zich hierdoor wel twee keer bedenken voordat ze zich uitspreken."
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Ehm... is dat niet meer in de lijn van Paulus? "ik heb de goede strijd gestreden"
Overigens valt het me ook wel op dat heel wat mensen blindelings achter Verdonk aanlopen zonder dat er al vaststaat dat ze gelijk heeft.
Overigens valt het me ook wel op dat heel wat mensen blindelings achter Verdonk aanlopen zonder dat er al vaststaat dat ze gelijk heeft.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."