kwesties / onderwerpen m.b.t. gezin

Plaats reactie
Gebruikersavatar
plebe
Berichten: 656
Lid geworden op: 11 aug 2005, 10:38

kwesties / onderwerpen m.b.t. gezin

Bericht door plebe »

Binnenkort wil ik mijn internetsite voor het christelijke gezin weer eens flink updaten.

Mijn vraag aan jou, refoforummer, is of je onderwerpen hebt die je graag op deze sitebehandeld zou hebben.
Gelooft het evangelie en bekeert u !
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Bericht door rekcor »

ik wil wel iets weten over de 'psychologische tik' (m.a.w. mag je kinderen een pak voor de broek geven, of zijn er betere methoden?)
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Ehm, dat heet niet een psychologische tik. Een psychologische tik deel je bijvoorbeeld in sporten uit daar met een resultaat je tegenstanders een "tik" uit te delen.

Ik neem aan dat je doelt op de pedagogische tik (ook wel corrigerende tik genoemd) :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Bericht door rekcor »

Eh thanx Marnix! Toen ik het opschreef d8 ik meteen: iets klopt er niet aan, maar wat? :wink:
Gebruikersavatar
plebe
Berichten: 656
Lid geworden op: 11 aug 2005, 10:38

Bericht door plebe »

Even weer naar boven gehaald.

Site heeft lang "geslapen". Ik zoek nog goede ideeën voor een doorstart!
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Lelie
Berichten: 140
Lid geworden op: 25 jan 2006, 10:26

Bericht door Lelie »

Misschien zou het onderwerp in hoeverre je een puber in de gezinssituatie de ruimte geeft en grenzen stelt iets zijn.
Praktisch bedoel ik dan: wat mag je verwachten van bv. het 'bijhouden' van de eigen slaapkamer. De tijden van thuis komen enz.

Missschien is het ook een idee om over de inspraak van ouders op school te denken?
Plaats reactie