Partij van de Allochtonen

Billy

Partij van de Allochtonen

Bericht door Billy »

uit onderzoek is gebleken dat er veel meer allochtonen naar de stembus zijn geweest gistern dan ooit tevoren.

De PVDA heeft hier met name enorm van geprofiteerd.

Moeten we blij zijn dat deze allochtonen schijnbara zover zijn geintegreerd dat ze aan de Nederlandse verkiezingen mee gaan doien en op gevestigde partijen gaan stemmen ipv hun eigen portijen oprichten?

Ik ben er iig niet blij mee. Als er 1 partij is die zijn ogen dicht blijft houden voor allochtonenproblematiek is het de PVDA wel. Ook in de campagne hebben ze dat sterk naar de achtergrond gedrukt waardoor er 3/4 van de rotterdamse allochtonen die zijn gaan stemmen op de PVDA hebben gestemd.

Voor mij wordt/is het de Partij van/voor de Allochtonen

Bericht van http://www.elsevier.nl

woensdag 8 maart 2006 07:45

Allochtonen stemmen massaal op PvdA
De PvdA heeft zijn winst voor een deel te danken aan de massale steun van de allochtonen. De partij kreeg in vier steden 81 procent van de allochtone stemmen. Dat is nog meer dan vier jaar geleden.

Dat blijkt uit een peiling onder allochtone kiezers in Amsterdam, Rotterdam, Breda en Arnhem door het Instituut voor Migratie en Etnische Studies van de Universiteit van Amsterdam. Voor het onderzoek werden 3.332 allochtone kiezers naar hun stem gevraagd.

Massale steun allochtonen voor PvdA

De minste allochtone stemmen, slechts 1 procent, waren er voor de VVD. Het CDA kreeg de steun van 3 procent van de allochtonen, de SP kreeg 5 procent en GroenLinks 7 procent. Vooral Turken stemden massaal op de PvdA, gevolgd door de Marokkanen.

De PvdA is de grote winnaar van de verkiezingen. De partij is van 15,8 procent van de stemmen in 2002 naar 23,4 procent gegaan; van 1.317 zetels naar 1.988. In Amsterdam behaalde de PvdA 39,4 procent van de stemmen en gaat van 15 naar 20 zetels. Daarmee blijft de partij de grootste in Amsterdam (lees PvdA en SP grote winnaar verkiezingen).

Opkomst
De opkomst onder de allochtonen was traditiegetrouw laag: gemiddeld 37 procent in de vier steden. Onder Turken was de opkomst hoger. Zo ging in Amsterdam 44 procent van hen naar de stembus en in Rotterdam zelfs 55 procent. Van de Marokkanen die mochten stemmen nam 35 procent de moeite en van de Surinamers en Antillianen 24 procent.

De Turken waren ook verantwoordelijk voor maar liefst 84 procent van de allochtone steun van de PvdA. Ook CDA en GroenLinks kregen vooral stemmen van Turken. In Amsterdam stemden opvallend veel Marokkanen op GroenLinks, namelijk 12 procent.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Tja, rood hè!
Zou het CDA het beter doen?
Balkenende is toch ook zo multicultureel als wat?
Dat het CDA niet zo intrek is bij de Allochtonen komt door Rita.
Vind je het gek dat ze dan gaan stemmen op de PvdA?
Laatst gewijzigd door Matthijs op 08 mar 2006, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Billy

Bericht door Billy »

Matthijs schreef:Tja, rood hè!
Zou het CDA het beter doen?
Balkenende is toch ook zo multicultireel als wat?
Dat het CDA niet zo intrek is bij de Allochtonen komt door Rita.
Vind je het gek dat ze dan gaan stemmen op de PvdA?
Rita is van de VVD, en die is minder afgestraft als het CDA mar das een andere discussie.

Jaja Balkenende is multiculti ingesteld mar ik heb 10000 keer liever met Balkenende te doen als met die populistische arrogante Bos, waar half vrouwelijk Nederland achteraanloopt.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

memento

Bericht door memento »

Natuurlijk is PVDA in trek bij de allochtonen. Ze roepen dingen als tolerantie, gedogen, etc. Dingen die allochtonen graag willen horen.

Slechts de wat hoger opgeleiden zullen een Leefbaar-partij of andere rechtse partij stemmen. Die zien in dat het niet gaat om gedogen, maar om intergreren. Die zien in dat alleen intergreren (desnoods verplicht) de achterstand die de allochtonen vaak hebben, wegneemt.
Billy

Bericht door Billy »

memento schreef:Natuurlijk is PVDA in trek bij de allochtonen. Ze roepen dingen als tolerantie, gedogen, etc. Dingen die allochtonen graag willen horen.

Slechts de wat hoger opgeleiden zullen een Leefbaar-partij of andere rechtse partij stemmen. Die zien in dat het niet gaat om gedogen, maar om intergreren. Die zien in dat alleen intergreren (desnoods verplicht) de achterstand die de allochtonen vaak hebben, wegneemt.
Ik zie het helaas niet anders als dat erg veel

-domme, achtergestelde en a-politieke allochtonen op PVDA stemmen

- -bijna- niet ontwikkelde gedesinteresseerde , niet- eigen verantwoording willen dragende en nemende burgers die 1 x per 4 jaar hun gal mogen spuwen

op de PVDA hebben gestemd.

De domme kudde liep 4 jaar geleden Pim achter de broek en nu weer ( zoals vanouds) de PVDA.

Om met Wiegel te zeggen: Waar zij de Joop de Uijlen in de PVDA ( en om Drees ook maar te noemen). mensen die ergens voor stonden! en ergen s voor gingen! Ook al was/ben je het niet met hun eens.

De denkers en historie-waarderende politici raken sterk ondervertegenwoordigt op de 150 stoelen in Den Haag en de honderden zetels in de raden.

Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Billy schreef:
memento schreef:Natuurlijk is PVDA in trek bij de allochtonen. Ze roepen dingen als tolerantie, gedogen, etc. Dingen die allochtonen graag willen horen.

- -bijna- niet ontwikkelde gedesinteresseerde , niet- eigen verantwoording willen dragende en nemende burgers die 1 x per 4 jaar hun gal mogen spuwen

De domme kudde liep 4 jaar geleden Pim achter de broek en nu weer ( zoals vanouds) de PVDA.

Om met Wiegel te zeggen: Waar zij de Joop de Uijlen in de PVDA ( en om Drees ook maar te noemen). mensen die ergens voor stonden! en ergen s voor gingen! Ook al was/ben je het niet met hun eens.

De denkers en historie-waarderende politici raken sterk ondervertegenwoordigt op de 150 stoelen in Den Haag en de honderden zetels in de raden.
In grote lijnen heb je hier natuurlijk wel gelijk. Maar de belangrijkste vraag is dan; doen de andere partijen het zo slecht of doet de PvdA het goed? En wat doet de PvdA goed? Is het Bos? Is er meer?
Unionist

Bericht door Unionist »

Wat is dat eigenlijk: integreren?
memento

Bericht door memento »

Unionist schreef:Wat is dat eigenlijk: integreren?
Ik ken 2 wijzen om intergreren te omschrijven:
1. De omschrijving volgens de huidige politiek:
a. De taal van het land (Nederlands) redelijk kunnen spreken en lezen
b. Meedoen aan het sociale verkeer

2. Mn eigen omschrijving is:
a. De taal van het land (Nederlands) vloeien spreken en lezen en schrijven
b. De cultuur van het land overnemen
c. Meedoen met het sociale verkeer

-----------
We zien nu dat een groot gedeelte van de allochtonen het Nederlands niet vloeiend spreekt. We zien dat het (helaas op veel te grote schaal) voorkomt dat allochtone vrouwen haast het huis niet uitkomen, en onderdrukt worden. We zien nu dat allochtone jongeren vaak overlast bezorgen. Kortom, intergreren is nodig, en gebeurt veel te weinig!
parsifal

Bericht door parsifal »

memento schreef:
Unionist schreef:Wat is dat eigenlijk: integreren?
Ik ken 2 wijzen om intergreren te omschrijven:
1. De omschrijving volgens de huidige politiek:
a. De taal van het land (Nederlands) redelijk kunnen spreken en lezen
b. Meedoen aan het sociale verkeer

2. Mn eigen omschrijving is:
a. De taal van het land (Nederlands) vloeien spreken en lezen en schrijven
b. De cultuur van het land overnemen
c. Meedoen met het sociale verkeer
Dan integreer ik niet graag in Nederland.
Verder zie ik het probleem niet dat allochtonen gaan stemmen. Het zijn in ieder geval niet de gevaarlijke gasten die gaan stemmen, want die zullen niet mee willen doen aan een democratisch proces in Nederland.

Verder is het was suggestief om het over domme allochtonen te hebben. Ik geloof dat het gros van mijn collegas qua opleiding bij de top 1% procent van hoog-opgeleide Nederlanders zit (Dr. titel in de wiskunde of binnen enkele jaren zo'n titel) toch is ook van hen het grootste deel links stemmend (en ja ook allochtoon). Ik zou niet gelukkig worden van een links kabinet met de huidige linkse partijen, maar CU-achtig links staat me wel aan.

Wat ik op zich wel idioot vind, is dat mensen de gemeenteraden op de landelijke politiek afrekenen (en vervolgens conclusies over de landelijke politiek trekken, maar dat is weer minder dom, gezien de eerste fout). Het gaat om iets anders toch?
Unionist

Bericht door Unionist »

De taal van het land (Nederlands) vloeien spreken en lezen en schrijven
:mrgreen:

Volgens mij schrijf jij het niet zo vloeien
memento

Bericht door memento »

Unionist schreef:
De taal van het land (Nederlands) vloeien spreken en lezen en schrijven
:mrgreen:

Volgens mij schrijf jij het niet zo vloeien
Ikke ook niet test gehaald voor Nederlands immigratie. Maar toen zijn de PVDA regeringpartij, dus ik toch blijven mocht.
olfie

Bericht door olfie »

Kom op, niet zo flauw...
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
David J

Bericht door David J »

Volgens onderzoek heeft de PvdA gisteren onder alle inkomensgroepen het best gescoord. Onder de hogere inkomens is het verschil met andere partijen weliswaar kleiner maar toch.

@Billy: De allochtonen doen het ook nooit goed he? Laten ze een keer hun Nederlanderschap blijken door net als wij te gaan stemmen, doen ze dat op de verkeerde partij! Dom dom dom....

De suggestie dat het het intelligentere deel van de kiezers zou zijn die op Leefbaar stemt, lijkt mij zeer aanvechtbaar. In Den Haag kwamen vier jaar geleden vier ex-psychiatrische patienten zonder enige ervaring of coherentie van ideeen in de raad als Leefbaar Den Haag. Die stemmers hebben duidelijk geen seconde de moeite genomen om zich te informeren over de standpunten van de partij waarop ze gestemd hebben.
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik vind het een goed idee dat allochtonen meedoen met de verkiezingen. Ze zouden daar ook best wat actiever in mogen zijn. Hoeveel Marokkanen zitten er in de raad van Gouda, Billy?

jammer dat het de ChristenUnie blijkbaar onvoldoende gelukt is de christen-allochtonen in o.a. Amsterdam en Schiedam te mobiliseren. Dat had een mooi voorbeeld kunnen zijn voor het land.

Vroeger was het trouwens zo dat veel Molukkers (beslist niet geïntegreerd) SGP en GPV stemden vanwege hun visie op de Molukkenkwestie. Volgens mij is dat echter niet meer zo. Jammer.
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Billy schreef:

Bejaat, domme allochtonen. Ze kunnen niet veel goed doen bij jou he?
Plaats reactie