Er vandoor.

Houthakker

Er vandoor.

Bericht door Houthakker »

Ook ik ga er vandoor.

En om onnodig gevraag te voorkomen zeg ik de redenen erbij.

Het me echt thuisvoelen is niet gekomen.
Er zijn zoveel discussies waarin het gaat om zulke kleine en typisch reformatorische verschilletjes, dat ik daarin toch niet kan meekomen.
Je moet deze dingen wel letterlijk met de paplepel ingegoten hebben gekregen om het allemaal te doorgronden.
Veelal doorgronden wederzijds de echte doorgewinterde reformatorischen ons, die dit pas op latere leeftijd hebben leren kennen, weer niet.
Het is geen ramp, maar ook niet echt plezierig.

Ook vind ik dat er veel gepraat is en weinig wol. Daarmee doel ik op mezelf. Het is voor mij beter om het Christenzijn op een andere manier in de praktijk te brengen, dan schrijvend op een forum. Er gaat veel tijd in zitten, en ondertussen gaan mensen verloren. Of zitten ze eenzaam in een kamertje. Of zouden ze blij zijn met post.

Ik koester naar niemand ook maar de minste gevoelens van wrok. Van harte wens ik u allen het allerbeste toe en dat is de gemeenschap met Christus. Nu en direct. En straks weer. En morgen ook. En zo voorts tot Hij terugkomt op de wolken, of tot het einde van uw leven.

Hans Houthakker.
Gebruikersavatar
olfie
Berichten: 836
Lid geworden op: 26 jan 2006, 21:00
Locatie: Ergens in Zuid-Holland

Bericht door olfie »

Ik geef je groot gelijk Houthakker.
Het ga je goed, en ik wens je alles wat je mij / ons ook toewenst!

Gegroet

(Ook ik overweeg jouw keuze, dit forum heeft niet geboden wat ik er van verwachtte... integendeel. Het doet verdriet om sommige kreten, reacties en uitspraken te lezen op dit REFOforum)
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Bericht door Wilma van den Berg »

Houthakker,
Ik wens je al het nodige voor nu en de toekomst. Het ga je goed!
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Houthakker,
Ik vind het jammer dat je weggaat, maar respecteer je keuze. Ik las je postings meestal met instemming, jammer dat jouw geluid nu niet meer gehoord zal worden op dit forum.

Ik heb soms ook weleens moeite met de soms wel erg sarcastische manier waarop er "gediscusseerd" word, en sommige topics sla ik gewoon over vanwege het oeverloze gekibbel over bijzaken. Maar toch voel ik me er echt thuis vanwege de diepgang, die je op refoweb bijvoorbeeld veel minder heb.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Het beste!
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Bericht door Erasmiaan »

Het ga je goed! Ik was het niet altijd met je eens (altijd niet?), maar ik hoop dat het inderdaad maar marginale verschillen waren, zoals je aangeeft.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

Er gaat veel tijd in zitten, en ondertussen gaan mensen verloren. Of zitten ze eenzaam in een kamertje. Of zouden ze blij zijn met post.
Ik zie het verband niet, maar dat zal wel aan mij liggen.
Het ga je goed, Houthakker.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

olfie schreef:Ik geef je groot gelijk Houthakker.
Het ga je goed, en ik wens je alles wat je mij / ons ook toewenst!

Gegroet

(Ook ik overweeg jouw keuze, dit forum heeft niet geboden wat ik er van verwachtte... integendeel. Het doet verdriet om sommige kreten, reacties en uitspraken te lezen op dit REFOforum)
Als degenen die dat vinden, dit forum verlaten, wordt dat er niet beter op. Dus, Olfie...
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23886
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

olfie schreef:Ik geef je groot gelijk Houthakker.
Het ga je goed, en ik wens je alles wat je mij / ons ook toewenst!

Gegroet

(Ook ik overweeg jouw keuze, dit forum heeft niet geboden wat ik er van verwachtte... integendeel. Het doet verdriet om sommige kreten, reacties en uitspraken te lezen op dit REFOforum)
braaf...
Gebruikersavatar
olfie
Berichten: 836
Lid geworden op: 26 jan 2006, 21:00
Locatie: Ergens in Zuid-Holland

Bericht door olfie »

refo schreef:
olfie schreef:Ik geef je groot gelijk Houthakker.
Het ga je goed, en ik wens je alles wat je mij / ons ook toewenst!

Gegroet

(Ook ik overweeg jouw keuze, dit forum heeft niet geboden wat ik er van verwachtte... integendeel. Het doet verdriet om sommige kreten, reacties en uitspraken te lezen op dit REFOforum)
braaf...
Niet om kwaad te spreken, maar t zijn vaak weer dezelfde personen waarvan je weet dat ze wel wat aan te merken hebben. Laat staan er rouwig om zijn.
Mss ook wel een duidelijk aanwijsbare reden voor de ingezette leegloop...
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Gebruikersavatar
olfie
Berichten: 836
Lid geworden op: 26 jan 2006, 21:00
Locatie: Ergens in Zuid-Holland

Bericht door olfie »

Afgewezen schreef:
olfie schreef:Ik geef je groot gelijk Houthakker.
Het ga je goed, en ik wens je alles wat je mij / ons ook toewenst!

Gegroet

(Ook ik overweeg jouw keuze, dit forum heeft niet geboden wat ik er van verwachtte... integendeel. Het doet verdriet om sommige kreten, reacties en uitspraken te lezen op dit REFOforum)
Als degenen die dat vinden, dit forum verlaten, wordt dat er niet beter op. Dus, Olfie...
Ach ja.. als het zelde slag mensen overblijft dan valt er ook niet de discussieren... toch? Dan bloed het vanzelf dood.
Er is mi een flink verschil tussen meningvormend discussieren en meningopdringend discussieren.
Het laatste kom je naar mijn gevoel vrij veel tegen hier. En steeds dezelfde groepjes tegen elkaar, uitzonderingen daargelaten.
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Dag Houthakker,

Ik moet je iets bekennen.
telkens als ik jouw naam typ maakte ik een fout. Ik typte de k in plaats van de tweede h. Toch heb ik hem telkens op tijd gecorrigeerd.... :)
Ik wens je de vrede van God en tot ziens.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

Jawel, maar je leert er ook wel van.
En in een discussie probeer je elkaar te overtuigen. Op zichzelf is daar niks mis mee, al krijg ik ook wel eens neiging om sommigen mensen bij hun kraag door mijn scherm heen te trekken...
(is altijd maar hééél eventjes, hoor).
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Holdhakker. Hat hoaln en nat hoaln.
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Bericht door Andre »

Houthakker,

goedgaan.
Plaats reactie