Hebben jullie de nieuwste site ook al gezien van Stichting REO, Reformatorisch Evangelisch Ontwaken?
Zie www.reo.st
In het bestuur zitten bijv. ds. Hegger, Leen van Valen, Jan Baaijens. Feike ter Velde.
Eén van de vele sites, of hard nodig?
REO
- jakobmarin
REO
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Vaak is evangelie in een gereformeerde, of evangelische kerk iets wat niet iedereen aanspreekt. Veel mensen hebben zoiets van: daar hebben we een commissie voor, en daar blijft het bij. Natuurlijk heb ik het niet over iedereen, maar dit is wat ik in mijn omgeving merk.
Maar zeer zeker een goed initiatief!
Maar zeer zeker een goed initiatief!
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Aansprekend is het zeer zeker niet,en heeft ook weinig met evangelistatie te maken ten principale.
Het het verheerlijken van uittreden en schisma is al zo af te keuren.
ds Hegger in zo n bestuur is onbegrijpelijk,deze man wijs geworden in loop der jaren ,zou toch beter moeten weten .
[Aangepast op 26/11/04 door Adorote]
ds Hegger in zo n bestuur is onbegrijpelijk,deze man wijs geworden in loop der jaren ,zou toch beter moeten weten .
Waar lees je dan dat deze stichting uittreden en schisma verheerlijkt? Deze mensen bidden om een opwekking, vandaar ook het woord Ontwaken in de naam van de stichting. En - is dat ook niet hoog nodig, een opwekking? Ik weet zeker dat het niet de bedoeling van deze mensen is, scheuring te maken in de kerken.Oorspronkelijk gepost door Adorote
Aansprekend is het zeer zeker niet,en heeft ook weinig met evangelistatie te maken ten principale.
~~Soli Deo Gloria~~
Ik heb ook helemaal niets met ds. Hegger. Of eigenlijk dit: als hij gaat spreken dan ga ik heel erg kitisch luisteren. En wat dat schoppen betreft: Ik denk dat hij meer mis heeft geschopt met dat laatste boek, dan raak. Het eerste blameert hem meer, dan dat het goed doet aan de geref. gezindte.
De site, en het initiatief beschouw ik als één van de vele. Waarom nu weer dit? Er bestaat toch ook al een SRA? En ten tweede, volgens mji overstijg je de kerkmuren niet door de kerkmuren af te breken, en ze in een andere vorm weer op te bouwen. I.p.v. kerk tegen kerk krijg je nu een REO tegenover een 'Stichting tot behoud van de Gereformeerde Beginselen'.
De site, en het initiatief beschouw ik als één van de vele. Waarom nu weer dit? Er bestaat toch ook al een SRA? En ten tweede, volgens mji overstijg je de kerkmuren niet door de kerkmuren af te breken, en ze in een andere vorm weer op te bouwen. I.p.v. kerk tegen kerk krijg je nu een REO tegenover een 'Stichting tot behoud van de Gereformeerde Beginselen'.
Kom op mensen,
Lees nu eerst eens deze REO-website, en dan vooral de nieuwsbrieven. Het is niks nieuws, bestaat al jaren. Het heette alleen eerst ERO, en om begrijpelijke redenen hebben ze die naam veranderd.
Kijk bovendien ook eens op http://www.eenheid.org en lees dan met name Ronzendbrief 16. Daar legt Ds. Hegger uit waarom hij de toon gebruikt die hij hanteert. En.... je kunt met hem in discussie.
Lees nu eerst eens deze REO-website, en dan vooral de nieuwsbrieven. Het is niks nieuws, bestaat al jaren. Het heette alleen eerst ERO, en om begrijpelijke redenen hebben ze die naam veranderd.
Kijk bovendien ook eens op http://www.eenheid.org en lees dan met name Ronzendbrief 16. Daar legt Ds. Hegger uit waarom hij de toon gebruikt die hij hanteert. En.... je kunt met hem in discussie.
Ik denk idd. dat veel mensen die hier reageren ds. Hegger niet begrijpen. Voor de goede orde even dit: Ik wil ds. Hegger absoluut niet verdedigen, die man is daar zelf goed toe instaat ondanks dat velen in de ger.gez. hem afgeschreven hebben [na hem eerst omarmd te hebben]. Ik zal ook de laatste zijn om hem onfeilbaarheid toe te schrijven [en die laatste plaats deel ik w.s. met ds. Hegger zelf]. De reden van zijn reageren in het boek 'Vader ik klaag u aan' is dat ds. Hegger rooms katholieke elementen in de ger. gez. bespeurt en wie kan dat beter bespeuren dan een ex katholiek? Daar gaat hij tegen tekeer. Het is voor ons verstandig om eens goed naar hem te luisteren en eens aan zelfreflectie doen ipv. hem te stenigen. Nogmaals ik wil hem niet verdedigen en misschien heeft hij te scherp geschreven, maar de manier waarop wij reageren doet vermoeden dat hij wel eens tegen een scheen getrapt zou kunnen hebben die de verkeerde richting op dreigt te gaan.
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Lees het dik gedrukte nog eens goed over Adrianus en zeg nou een sanders wat je hier bedoelt. Ik lees er nl. iets wat minder leuk is en wat wij als christenen zeker niet mogen wensen [of ik lees niet goed en dat hoop ik maar]. :tOorspronkelijk gepost door AdrianusNee, maar deze man - met alle respect - heeft voor mij geen enkele betekenis. Zo'n toon aanslaan zonder kennis van de feiten is voor mij de limit. Hopelijk wordt dat gefulmineer vanuit zijn clubjes ook wat minder als hij niet meer in staat is zich zelf in discussies te mengen.Oorspronkelijk gepost door Unionist
Een reden te meer, lijkt mij, om de discussie met hem niet uit de weg te gaan.
Heb je de nieuwsbrief al gelezen?
Aan diuscussie met hem heb ik geen enkele behoefte. Als hij bereid en in staat is te begrijpen wat bijvoorbeeld Ds Visscher (toch een heel gematigde figuur) in zijn genuanceerde recensie schreef en toch niet terugkomt op z'n onzin, houdt alles op. Moedwillig de leugen vasthouden. Heel erg triest.
[Aangepast op 27/11/04 door Adrianus]
Met vriendelijke groet, Egbert.
Dit zegt heel veel over Adrianus en heel weinig over Ds. Hegger.Nee, maar deze man (...) heeft voor mij geen enkele betekenis.
Hier gaat het fout. Want dit is tegen het grote Gebod.
Dan heb jij nu een taak. En die taak is hem uit te leggen waar het dan allemaal wel om gaat.Dat heb je misschien als ex-roomse die nog nooit echt begrepen heeft waar het in de schriftuurlijk-bevindelijke rpediking om gaat.
Dat zou beter zijn dan op deze manier over hem te schrijven. Terwijl je nog nooit naar hem toe bent gegaan om het bescheidenlijker uit te leggen. Dat deden Aprilla en Priscilla wel.
De Ger Gezindte heeft wel degelijk Roomse trekjes gekregen.
Zo stelde de Reformatie Sola Fide tegen het geloof als een ingestorte substantie, aangevuld met goede werken. Tegenwoordig leert o.a. de GG een ingestorte wedergeboorte in engere zin, waarna door allerlei toestanden het 'geloven' gestalte gaat krijgen.
Zo stelt de Reformatie Sola Scriptura tegen over de Schrift én de traditie van de Roomse Kerk. In de GG wordt niet meer met de Schrift verdedigd, maar met Comrie, Kersten en 1931.
Zo stelt de Reformatie Sola Gratia tegenover de noodzakelijke goede werken. Nu is er een 'bevinding'. Dat werkt wel niet als de goede werken, nee veel subtieler. Als er niet dit of dat is, dan is twijfel aan de staat van die mens. We zijn te beleefd in de GG om dat ronduit te zeggen ('we zijn geen hartenkenners'), maar toch.
Wat Ds Hegger signaleert zijn gewoon feiten. Het is alleen jammer dat hij het af en toe niet helemaal goed proeft, als buitenstaander. Het is ook allemaal wat absurd. ALs je het hebt, heb je het niet. Heb je het niet, dan heb je het. Het is voornamelijk het gebruik van het juiste jargon geworden. Het kinderlijk geloof wordt niet eens herkend.
Zo stelde de Reformatie Sola Fide tegen het geloof als een ingestorte substantie, aangevuld met goede werken. Tegenwoordig leert o.a. de GG een ingestorte wedergeboorte in engere zin, waarna door allerlei toestanden het 'geloven' gestalte gaat krijgen.
Zo stelt de Reformatie Sola Scriptura tegen over de Schrift én de traditie van de Roomse Kerk. In de GG wordt niet meer met de Schrift verdedigd, maar met Comrie, Kersten en 1931.
Zo stelt de Reformatie Sola Gratia tegenover de noodzakelijke goede werken. Nu is er een 'bevinding'. Dat werkt wel niet als de goede werken, nee veel subtieler. Als er niet dit of dat is, dan is twijfel aan de staat van die mens. We zijn te beleefd in de GG om dat ronduit te zeggen ('we zijn geen hartenkenners'), maar toch.
Wat Ds Hegger signaleert zijn gewoon feiten. Het is alleen jammer dat hij het af en toe niet helemaal goed proeft, als buitenstaander. Het is ook allemaal wat absurd. ALs je het hebt, heb je het niet. Heb je het niet, dan heb je het. Het is voornamelijk het gebruik van het juiste jargon geworden. Het kinderlijk geloof wordt niet eens herkend.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.