inenten van Kippen e.a.gevogelte

Plaats reactie
Eppie

inenten van Kippen e.a.gevogelte

Bericht door Eppie »

Afgelopen dagen met de vogelgriep in aantocht bekroop mij de vraag of principiële tegenstanders van inenten dit zelfde principe hanteren bij hun dieren. Nu gaat het over vogelgriep maar het zou bij alle dieren met hun onderhavige ziekten kunnen gelden. Kortom zal een kippenhoeder uit de Gelderse vallei die zelf niet is ingeënt zijn dieren wel inenten? Wie o wie kan mij wijzer maken.
Gian

Bericht door Gian »

Simpel, als de boer zijn kippen inent, is hij hypocriet, als hij het niet doet is hij standvastig, maar natuurlijk dom bezig.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Toeschouwer

Bericht door Toeschouwer »

Kunnen we ook onze hobbyduiven laten inenten?
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

De volgende vraag die je er bij kan stellen is: mag een boer die bezwaren heeft tegen inenten zijn kippen laten ruimen?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Kortom: laten we niet klein denken van Gods voorzienigheid.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Groot gelijk Tiberius, als niet kippenboer is het makkelijk om je mening te geven. Laten we niet te snel roepen dat iemand gelijk dom bezig is. Als iemand een andere menig heeft dan jou Gian is hij dan gelijk dom bezig?
Marnix

Bericht door Marnix »

Tiberius schreef:Ik realiseer me, dat het voor mij als niet-kippenboer makkelijk is om te reageren. Verder veronderstel ik zomaar dat ook Gian geen kippenboer is. Maar ik vind wel dat hij gelijk heeft.

Het is 1 van beiden: Of je accepteert inenting als een geoorloofd middel voor mens en dier OF je wijst inenting volledig af.

Kernteksten zijn dan:
- Mattheus 10v29: Worden niet twee musjes om een penningsken verkocht? En niet een van deze zal ter aarde vallen zonder uw Vader.
- Psalm 147v9 Die het vee zijn voeder geeft; aan de jonge raven, als zij roepen.
- Job 39, waar de Heere aan Job laat zien dat Hij de Almachtige is, DIe de hele natuur bestuurt.

Kortom: laten we niet klein denken van Gods voorzienigheid.
Het heeft gelukkig niks met klein denken over Gods voorzienigheid te maken. God is namelijk zo groot dat Hij allang heeft voorzien dat we tegenwoordig vaccins ontwikkeld zouden hebben, en als die boer zijn kippen laat inenten heeft Hij dat ook allang voorzien. Waarom doen mensen toch zo vaak alsof God wel de natuur bestuurt en in de hand houdt, maar net alsof de technische ontwikkelingen helemaal buiten Hem om gaan?
Eppie

Bericht door Eppie »

Ik heb het antwoord al gelezen in het RD van gisteren, de gewetensbezwaarde boer laat zijn dieren niet inenten. Terecht. Nog bedankt voor de antwoorden.
Plaats reactie