komen niet-reformatorisch sraks bij de Heere?
komen niet-reformatorisch sraks bij de Heere?
Beste mensen,
Evangelisch lijkt op dit forum soms een vloek. Het heeft me tot een poll verleidt.
Evangelisch lijkt op dit forum soms een vloek. Het heeft me tot een poll verleidt.
Gelooft het evangelie en bekeert u !
- Miscanthus
Re: komen niet-reformatorisch sraks bij de Heere?
alsjeblieft niet.plebe schreef:Beste mensen,
Je verleidt iedereen om op de stoel van God te gaan zitten......
Hoe kom je erbij? Het gaat erom of ik van Christus en Christus van mij is! Betekent overigens niet dat iedereen op zijn manier zalig wordt, want dat wordt nu wel een beetje gesuggereerd.plebe schreef:Beste mensen,
Laatst gewijzigd door Leonius op 16 feb 2006, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is in dit geval verleid, maar dat even terzijde.plebe schreef:Beste mensen,
Goede stelling plebe!
Het lijkt inderdaad een vreemde stelling. Soms, echter moet je rare vragen stellen om duidelijk te krijgen hoe men op een forum denkt.
De Heere kent Zijn schapen en Zijn schapen horen Zijn stem-daar gaat het inderdaad om- dat geeft ook ruimte om evangelische christenen niet steeds in het hoekje "fout" te zetten.
De Heere kent Zijn schapen en Zijn schapen horen Zijn stem-daar gaat het inderdaad om- dat geeft ook ruimte om evangelische christenen niet steeds in het hoekje "fout" te zetten.
- FlyingEagle
Anyway, dit is een REFO-forum. Daarmee is niet gezegd dat REFO alleen goed is of volmaakt zou zijn, maar dat hier de refo's onderling elkaar ontmoeten en bediscussieren.
Voor evangelische uitingen etc. is de EO denk ik stukken geschikter.
Nogmaals, een ieder kan behouden worden, evangelisch, refo, baptist. En wie er dwalen zullen wij maar niet over gaan oordelen.
Daar oordeelt Hij over, laten we ons bezighouden met zaken die ons WEL aangaan.
Voor evangelische uitingen etc. is de EO denk ik stukken geschikter.
Nogmaals, een ieder kan behouden worden, evangelisch, refo, baptist. En wie er dwalen zullen wij maar niet over gaan oordelen.
Daar oordeelt Hij over, laten we ons bezighouden met zaken die ons WEL aangaan.
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
mee eens. Naast een hyper-evangelische of roomse leer zijn er sinds de HC veel dwalingen (bijv. gnostiek, new age) bijgekomen. Daar hoor je veel te weinig over met als gevolg dat de boze deze zaken vandaag-de-dag volgaarne gebruikt om zielen te bedriegen.FlyingEagle schreef:Er wordt in onze kringen veel tegen de evangelischen en roomsen aangeschopt, enig zins begrijpelijk omdat men ons er voor behoeden wil maar soms ook niet helemaal doordacht. Als dominees bij elke catechismus preek een schop aan de roomsekerk geeft lijkt mij dat niet de juiste benadering.
By-the-way: ook ik weet me "reformatorisch" christen. Mijn "geloofshuis" heeft stevige reformatorische heipalen en een evangelisch dak!
Goede reden om hier op dit forum dan over deze "dwalingen" met elkaar in discussie te gaan bij voorkeur met evangelische broeders en zusters.memento schreef:Ook mensen die dwalen in de leer, zoals evangelischen naar mijn mening doen, kunnen behouden worden...
Btw, dwalingen komen ook voor in de reformatorische kerken.
De voorbeelden zien we hier elke dag voorbij komen op Refoforum.
"Spelen"?Pim schreef:Wat een onzin-stelling, alsof dit voort zou vloeien uit het Modereer-beleid.
Plebe, het speelveld op dit forum is duidelijk en er wordt m.i. zeer coulant met de regels omgegaan. Als je je hier niet thuis voelt moet je misschien overwegen ergens anders te gaan spelen?!
Beetje jammer deze opmerking Pim.
Pim heeft gelijk, of jullie dat nu leuk vinden of niet. In vergelijking met het oude OSW voeren we een enorm tolerant beleid (op OSW waren een aantal leden allang gebanned geweest). Dit tolerante beleid willen we graag voortzetten.
Echter, we zijn een forum voor een heel duidelijke doelgroep, namelijk reformatorische christenen (we heten tenslotte niet voor niets refoforum). Deze identiteit willen we ook bewaren. Er zijn genoeg fora te vinden op internet zónder een identiteit, als je moeite hebt met onze identiteitsbewaring, raad ik je aan dáár te gaan discussieren, ipv hier.
Echter, we zijn een forum voor een heel duidelijke doelgroep, namelijk reformatorische christenen (we heten tenslotte niet voor niets refoforum). Deze identiteit willen we ook bewaren. Er zijn genoeg fora te vinden op internet zónder een identiteit, als je moeite hebt met onze identiteitsbewaring, raad ik je aan dáár te gaan discussieren, ipv hier.
Beste Pim,Pim schreef:Wat een onzin-stelling, alsof dit voort zou vloeien uit het Modereer-beleid.
Plebe, het speelveld op dit forum is duidelijk en er wordt m.i. zeer coulant met de regels omgegaan. Als je je hier niet thuis voelt moet je misschien overwegen ergens anders te gaan spelen?!
Sinds het moment dat de Heere me tot zich trok/riep voel ik me nergens meer echt "thuis". Toch iis dit een aardig forum om met ellkaar vvan gedachten te wisselen. Omdat ik iedereen het heil in Christus gun zoek ik wellicht wel eens grenzen op. Ik hoop dat je me dat kunt vergeven........
Dit alles bedoel ik niet hoogmoedig of gearriveerd. Mijn leven ligt vast in Zijn doorboorde handen- Dat ervaar ik ook vaak-maar soms ook helemaal niet. Het is Zijn gave. Dat maakt bescheiden, klein-maar wèl gunnend!