Geert Wilders en Mohammed
Geert Wilders en Mohammed
Groep Wilders heeft de spotprenten van de moslimprofeet Mohammed op de site gezet.
Wat vinden jullie hiervan?
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Re: Geert Wilders en Mohammed
plebe schreef:Groep Wilders heeft de spotprenten van de moslimprofeet Mohammed op de site gezet.
stom, wat heeft dat nou voor zin.
Waarom moet je nou mensen beledigen. Is dat een toppunt van vrijheid van meningsuiting. Bah waarom moeten mensen zo met elkaar omgaan. Dat dient toch geen enkel doel. Je kan het met hardgrondig met alles en iedereen oneens zijn maar waarom moet je dan gaan kwetsen?
Re: Geert Wilders en Mohammed
Zeg Jacob, ga jij eens heel gauw in je huis werken!!!jacob schreef:plebe schreef:Groep Wilders heeft de spotprenten van de moslimprofeet Mohammed op de site gezet.
stom, wat heeft dat nou voor zin.
Waarom moet je nou mensen beledigen. Is dat een toppunt van vrijheid van meningsuiting. Bah waarom moeten mensen zo met elkaar omgaan. Dat dient toch geen enkel doel. Je kan het met hardgrondig met alles en iedereen oneens zijn maar waarom moet je dan gaan kwetsen?
Geert Wilders wil hiermee even bewijzen dat hij niet 'politiek correct' wil zijn. Daarbij wordt in de spotprenten alleen maar gespot met het extreem-moslim-gedachtengoed, wat ook in NL verboden is. Laten degenen die dit dus provocerend vinden, dus zichzelf eens afvragen waarom je niet mag spotten met iets wat door de wet verboden is? Gaan we extreme-moslims de handen boven het hoofd houden, omdat we zonodig tegen iedereen tolerant 'moeten' zijn?
nou, ik denk dat het nix te maken heeft met handen boven het hoofd houden. Tuurlijk, de reacties van de moslims zijn niet goed te keuren. Komt daarin misschien de aard van de Islam naar boven?memento schreef:Geert Wilders wil hiermee even bewijzen dat hij niet 'politiek correct' wil zijn. Daarbij wordt in de spotprenten alleen maar gespot met het extreem-moslim-gedachtengoed, wat ook in NL verboden is. Laten degenen die dit dus provocerend vinden, dus zichzelf eens afvragen waarom je niet mag spotten met iets wat door de wet verboden is? Gaan we extreme-moslims de handen boven het hoofd houden, omdat we zonodig tegen iedereen tolerant 'moeten' zijn?
maar..het (bewust) kwetsen van een bevolkinsgroep lijkt met niet acceptabel..
Wat heeft het voor nut het heilige van een ander te smaden? Je pakt hier niet alleen extreme moslims mee, maar de hele moslim wereld.memento schreef:Geert Wilders wil hiermee even bewijzen dat hij niet 'politiek correct' wil zijn. Daarbij wordt in de spotprenten alleen maar gespot met het extreem-moslim-gedachtengoed, wat ook in NL verboden is. Laten degenen die dit dus provocerend vinden, dus zichzelf eens afvragen waarom je niet mag spotten met iets wat door de wet verboden is? Gaan we extreme-moslims de handen boven het hoofd houden, omdat we zonodig tegen iedereen tolerant 'moeten' zijn?
Hoe zou jij het vinden als er een spotprent zou verschijnen waarop Petrus (of nog erger) bij de hemelpoort zou staan om Noord-Ierse terroristen te verwelkomen?memento schreef:Geert Wilders wil hiermee even bewijzen dat hij niet 'politiek correct' wil zijn. Daarbij wordt in de spotprenten alleen maar gespot met het extreem-moslim-gedachtengoed, wat ook in NL verboden is. Laten degenen die dit dus provocerend vinden, dus zichzelf eens afvragen waarom je niet mag spotten met iets wat door de wet verboden is? Gaan we extreme-moslims de handen boven het hoofd houden, omdat we zonodig tegen iedereen tolerant 'moeten' zijn?
Zou die in een SGP-staat in de krant komen?
Zou wel een goeie katholieke grap zijn.....Unionist schreef:Hoe zou jij het vinden als er een spotprent zou verschijnen waarop Petrus (of nog erger) bij de hemelpoort zou staan om Noord-Ierse terroristen te verwelkomen?memento schreef:Geert Wilders wil hiermee even bewijzen dat hij niet 'politiek correct' wil zijn. Daarbij wordt in de spotprenten alleen maar gespot met het extreem-moslim-gedachtengoed, wat ook in NL verboden is. Laten degenen die dit dus provocerend vinden, dus zichzelf eens afvragen waarom je niet mag spotten met iets wat door de wet verboden is? Gaan we extreme-moslims de handen boven het hoofd houden, omdat we zonodig tegen iedereen tolerant 'moeten' zijn?

Nee, voor mij hoeft het kwetsen van bevolkingsgroepen natuurlijk niet. Toch zie ik wel verschillen:
a.) Als een dergelijke spotprent in een Nederlands dagblad zou verschijnen, halen wij de schouders over op en laten op z'n minst het oordeel over aan God. Moslims menen daarentegen dat God een handje geholpen moet worden.
b.) Ik snap het probleem eigenlijk niet: Mohammed is geen god, gewoon mens en binnen de islam kennen ze geen heiligen. Verder is het een 'heiden' geweest die die tekeningen heeft gemaakt, dus ik snap werkelijk niet waarom er zo'n drukte wordt gemaakt
c.) Die tekeningen vind ik eigenlijk wel erg grappig. Ik kan ze niet eens grof vinden. Dan ken ik wel andere spotprenten die veel verder gaan. Maar goed, dat is mijn perceptie natuurlijk
2 dingen:Unionist schreef:Hoe zou jij het vinden als er een spotprent zou verschijnen waarop Petrus (of nog erger) bij de hemelpoort zou staan om Noord-Ierse terroristen te verwelkomen?memento schreef:Geert Wilders wil hiermee even bewijzen dat hij niet 'politiek correct' wil zijn. Daarbij wordt in de spotprenten alleen maar gespot met het extreem-moslim-gedachtengoed, wat ook in NL verboden is. Laten degenen die dit dus provocerend vinden, dus zichzelf eens afvragen waarom je niet mag spotten met iets wat door de wet verboden is? Gaan we extreme-moslims de handen boven het hoofd houden, omdat we zonodig tegen iedereen tolerant 'moeten' zijn?
1. Als christen geloof ik in de exclusiviteit van het christelijke geloof als enige ware geloof. Daarom vindt ik spotprenten over het christendom niet acceptabel, over alle andere (af)goden wel. Zie als voorbeeld Elia die Baäl bespottelijk maakt.
2. De God van terroristen (ook al dragen ze de naam van 'christelijke terroristen') is niet de God van het christendom. Daarom moeten we elke associatie in een spotprent niet interpreteren als een aanval op ons geloof, of onze God, maar zien als een bespottelijk maken van een ander geloof, die toevallig bijbelse elementen gebruiken.
Natuurlijk zijn er verschillen, en zo heel erg zijn ze ook weer niet, maar als er zo'n herrie over is geweest, ga je dat toch niet op deze wijze steunen?Leonius schreef: Nee, voor mij hoeft het kwetsen van bevolkingsgroepen natuurlijk niet. Toch zie ik wel verschillen:
a.) Als een dergelijke spotprent in een Nederlands dagblad zou verschijnen, halen wij de schouders over op en laten op z'n minst het oordeel over aan God. Moslims menen daarentegen dat God een handje geholpen moet worden.
b.) Ik snap het probleem eigenlijk niet: Mohammed is geen god, gewoon mens en binnen de islam kennen ze geen heiligen. Verder is het een 'heiden' geweest die die tekeningen heeft gemaakt, dus ik snap werkelijk niet waarom er zo'n drukte wordt gemaakt
c.) Die tekeningen vind ik eigenlijk wel erg grappig. Ik kan ze niet eens grof vinden. Dan ken ik wel andere spotprenten die veel verder gaan. Maar goed, dat is mijn perceptie natuurlijk

Het is een beetje de "tactiek" van Wilders; opschudding veroorzaken door extreme dingen en daarmee de aandacht krijgen. En als een ander een keer opschudding veroorzaakt kun je altijd proberen "mee te liften"Corydoras schreef:Natuurlijk zijn er verschillen, en zo heel erg zijn ze ook weer niet, maar als er zo'n herrie over is geweest, ga je dat toch niet op deze wijze steunen?Leonius schreef: Nee, voor mij hoeft het kwetsen van bevolkingsgroepen natuurlijk niet. Toch zie ik wel verschillen:
Dat lijkt mij in inderdaad meer zijn opzet.Ar-Jan schreef: Het is een beetje de "tactiek" van Wilders; opschudding veroorzaken door extreme dingen en daarmee de aandacht krijgen. En als een ander een keer opschudding veroorzaakt kun je altijd proberen "mee te liften"
En wat betreft het belachelijk maken van Mohammed.. sluit ik mij ook aan bij memento. Nergens lezen wij de oproep dat we respect moeten hebben voor valse godsdiensten, en als we zien op de geschiedenis van Elia dan hoeven we ons dat al helemaal niet meer af te vragen.
Rest alleen de vraag: zijn deze prenten geplaatst om de naaste te kwetsen of puur om Mohammed en consorten belachelijk te maken?
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Het gaat er niet zozeer om of ze terecht beledigd zijn. Het gaat erom hoe jouw daad overkomt. Een SGP-er zou spot over de koningin ook niet kunnen waarderen. Moet ik daar rekening mee houden of mag ik gewoon allerlei rare dingen over H.M. posten? Of over Ds. die-en-die?memento schreef:2 dingen:Unionist schreef:Hoe zou jij het vinden als er een spotprent zou verschijnen waarop Petrus (of nog erger) bij de hemelpoort zou staan om Noord-Ierse terroristen te verwelkomen?memento schreef:Geert Wilders wil hiermee even bewijzen dat hij niet 'politiek correct' wil zijn. Daarbij wordt in de spotprenten alleen maar gespot met het extreem-moslim-gedachtengoed, wat ook in NL verboden is. Laten degenen die dit dus provocerend vinden, dus zichzelf eens afvragen waarom je niet mag spotten met iets wat door de wet verboden is? Gaan we extreme-moslims de handen boven het hoofd houden, omdat we zonodig tegen iedereen tolerant 'moeten' zijn?
1. Als christen geloof ik in de exclusiviteit van het christelijke geloof als enige ware geloof. Daarom vindt ik spotprenten over het christendom niet acceptabel, over alle andere (af)goden wel. Zie als voorbeeld Elia die Baäl bespottelijk maakt.
2. De God van terroristen (ook al dragen ze de naam van 'christelijke terroristen') is niet de God van het christendom. Daarom moeten we elke associatie in een spotprent niet interpreteren als een aanval op ons geloof, of onze God, maar zien als een bespottelijk maken van een ander geloof, die toevallig bijbelse elementen gebruiken.
Is het bovendien nodig om tegen anderen aan te schoppen? De vergelijking met Elia vind ik niet helemaal terecht, dat kwam voort uit heilige toorn. Hij liep ook niet de hele dag "Baäl Boe Boe Boe!" te roepen in Samaria.