Dit is humor!!...?

Dit is humor

ja!!
5
13%
nee, dit is walgelijk
23
59%
nee, want...
11
28%

Totaal aantal stemmen: 39

Unionist

Dit is humor!!...?

Bericht door Unionist »

Afbeelding

Uit het RD:
’Nazihelm’ voor Oranjesupporters
SCHIJNDEL (ANP) - Tijdens het WK voetbal keert in Nederland de ’nazihelm’ in het straatbeeld terug. Niet in legergroen, maar in oranje. Voetbalbond KNVB keurt de actie af.

Het bedrijf Free Time Products biedt de plastic hoofddeksels aan via internet en heeft in een kleine twee weken al 15.000 stuks afgezet.

Helmpje, zoals het product heet, is voorzien van teksten als Jetzt Geht Losssss, Aanvalluuuh en Hup Holland Hup.

Bedenker Weno Geerts ziet het als een grap. Hij vindt niet dat hij op een verkeerde wijze de nadruk legt op de Tweede Wereldoorlog, nu het WK in Duitsland wordt gehouden.

Op de website van het bedrijf staat dat het erom gaat „onze jongens te steunen en de Duitsers te plagen.” Geerts zegt dat uit het verkleinwoord helmpje al blijkt dat het slechts de bedoeling is de spot drijven.

De geestelijk vader van de helm zegt tot nu toe slechts enkele negatieve reacties te hebben gekregen. De onderneming heeft 30.000 helmen in voorraad en verwacht er mede via gewone winkels honderdduizenden af te zetten. Ze kosten 4,95 euro.

De KNVB vindt de actie van Geerts niet getuigen van goede smaak. „Wij vinden dit niet kunnen”, zegt woordvoerder Frank Huizinga. De voetbalbond kan juridisch echter niets ondernemen, omdat op de helm geen beschermde logo’s staan.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Ik kan er wel om lachen.
maar uit respect voor mensen die er beslist niet om kunnen lachen ,vind ik het niet kunnen.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Miscanthus schreef:Ik kan er wel om lachen.
maar uit respect voor mensen die er beslist niet om kunnen lachen ,vind ik het niet kunnen.
Jepz, beetje ver gezocht
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Ik vindt dit meer humor:

Barbecueënde brandweer steekt eigen kazerne in de fik

Uitgegeven: 10 januari 2006 07:29

TOKYO - Barbecueënde brandweerlieden hebben in de kleine Japanse stad Shimohetsugi per ongeluk hun eigen brandweerkazerne in de fik gestoken. Dat gebeurde tijdens een feestje, waarmee de succesvolle afsluiting van een brandpreventiecampagne werd gevierd.
Het houten gebouw werd zwaar beschadigd. Er deden zich geen persoonlijke ongelukken voor. Een brandweerwoordvoerder noemde het incident dinsdag "zeer pijnlijk".
parsifal

Re: Dit is humor!!...?

Bericht door parsifal »

Unionist schreef:Afbeelding

Uit het RD:
’Nazihelm’ voor Oranjesupporters
SCHIJNDEL (ANP) - Tijdens het WK voetbal keert in Nederland de ’nazihelm’ in het straatbeeld terug. Niet in legergroen, maar in oranje. Voetbalbond KNVB keurt de actie af.

Het bedrijf Free Time Products biedt de plastic hoofddeksels aan via internet en heeft in een kleine twee weken al 15.000 stuks afgezet.

Helmpje, zoals het product heet, is voorzien van teksten als Jetzt Geht Losssss, Aanvalluuuh en Hup Holland Hup.

Bedenker Weno Geerts ziet het als een grap. Hij vindt niet dat hij op een verkeerde wijze de nadruk legt op de Tweede Wereldoorlog, nu het WK in Duitsland wordt gehouden.

Op de website van het bedrijf staat dat het erom gaat „onze jongens te steunen en de Duitsers te plagen.” Geerts zegt dat uit het verkleinwoord helmpje al blijkt dat het slechts de bedoeling is de spot drijven.

De geestelijk vader van de helm zegt tot nu toe slechts enkele negatieve reacties te hebben gekregen. De onderneming heeft 30.000 helmen in voorraad en verwacht er mede via gewone winkels honderdduizenden af te zetten. Ze kosten 4,95 euro.

De KNVB vindt de actie van Geerts niet getuigen van goede smaak. „Wij vinden dit niet kunnen”, zegt woordvoerder Frank Huizinga. De voetbalbond kan juridisch echter niets ondernemen, omdat op de helm geen beschermde logo’s staan.
Ik vind deze flauw. Al kunnen verwijzingen naar het verleden wel leuk zijn Tijdens het EK 1988 was er een spandoek met de tekst "Opa, we hebben je fiets gevonden".
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Miscanthus schreef:Ik kan er wel om lachen.
Marnix

Bericht door Marnix »

Het is humor... of het ook zo wordt opgevat is een tweede. Persoonlijk vind ik het kunnen... maar ja, ik heb de oorlog niet meegemaakt... ik kan me goed voorstellen dat mensen er wel problemen mee hebben.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Kan iets eigenlijk wel humor zijn? Of moet je iets humor vinden om er om te kunnen lachen?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ik vind het voor mijzelf een teken van verwerking. We hebben de geschiedenis niet vergeten, maar het is wel vergeven. We kunnen er nu om lachen. Komm leute, lassen wir toll machen im Imbiss und bradwurst essen und bier trinken. Ich habe ein nazihelm. Toll he?

:|
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Over de Tweede Wereldoorlog kunnen we niet praten in termen van 'vergeven en vergeten'. Dat ligt toch wel iets gecompliceerder.

Wel is het totaal onpasselijk om zoiets als de Tweede Wereldoorlog en humor te combineren. Een oorlog die het leven heeft gekost aan miljoenen mensen breng je niet in verband met sportverdwazing.
memento

Bericht door memento »

Opzich kan ik de humor er wel van inzien. Maar ik keur het af, omdat het voor velen een emotionele waarde heeft, die het voor mij (als lid van een veel latere generatie) niet heeft
refo

Bericht door refo »

..
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

refo schreef:..
Refo overdenkt de oorlog en neemt nog maar eens een minuut stilte in acht.
vlinder

Bericht door vlinder »

Ik ben het met niek eens dat je niet kunt spreken van vergeten en vergeten, maar de jongens die nu spelen, hebben de oorlog niet meegemaakt net zo min als onze jongens...

Duitsland kan het wel aanvoelen als nog steeds een steek onder water.
Ik vind dat het eigenlijk niet kan. Er zullen ongetwijfelt mensen op de tribune zitten die de oorlog wel hebben meegemaakt, en dat kan erg pijn doen...
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Hummel

Bericht door Hummel »

Als je echt goed beseft wat een ellende die helmen hebben gebracht (die helmen zelf natuurlijk niet, maar de personen die eronder zaten) laat je het wel uit je hoofd om daar geintjes over te maken (denk ik).
Plaats reactie