Ik heb te weinig verstand van politiek om hier veel te zeggen.
Het enige wat ik jullie wil meegeven is een Bijbeltekst waaraan ik telkens moet denken.
2 Korinthe 6 vers 14.
En wat daarom heen staat.
Groet,
Houthakker.
2 Korinthe 6 en de verzuiling
Nee, natuurlijk niet. Maar dat zeg ik toch niet?Pim schreef:Geldt dit alleen voor politiek?Houthakker schreef:Ik heb te weinig verstand van politiek om hier veel te zeggen.
Het enige wat ik jullie wil meegeven is een Bijbeltekst waaraan ik telkens moet denken.
2 Korinthe 6 vers 14.
Groet,
Houthakker.
Als wedervraag zou ik kunnen stellen: Geldt dit alles behalve politiek?
Groet,
Houthakker.
Helemaal mee eens Houthakker! Velen vinden dit misschien te bekrompen en te bijbels, maar dat zij dan zo...Houthakker schreef:Ik heb te weinig verstand van politiek om hier veel te zeggen.
2 Korinthe 6 vers 14.
Groet,
Houthakker.
Zeg ik dat dit alles geldt behalve politiek? Ik vraag het je, omdat je het ongenuanceerd neerzet in de politieke context van deze topic.Houthakker schreef:Nee, natuurlijk niet. Maar dat zeg ik toch niet?Pim schreef:Geldt dit alleen voor politiek?Houthakker schreef:Ik heb te weinig verstand van politiek om hier veel te zeggen.
2 Korinthe 6 vers 14.
Groet,
Houthakker.
Groet,
Houthakker.
En dan is mijn vraag. Geldt het wel zo ongenuanceerd? Moeten we nu allemaal in een Christelijk bedrijf gaan werken?
Inderdaad... en alle studenten naar de CHE of de Driestar?Pim schreef:Zeg ik dat dit alles geldt behalve politiek? Ik vraag het je, omdat je het ongenuanceerd neerzet in de politieke context van deze topic.Houthakker schreef:Nee, natuurlijk niet. Maar dat zeg ik toch niet?Pim schreef:Geldt dit alleen voor politiek?Houthakker schreef:Ik heb te weinig verstand van politiek om hier veel te zeggen.
2 Korinthe 6 vers 14.
Groet,
Houthakker.
Groet,
Houthakker.
En dan is mijn vraag. Geldt het wel zo ongenuanceerd? Moeten we nu allemaal in een Christelijk bedrijf gaan werken?
Ik weet niet Pim, of dit wel de juiste vraag is.Moeten we nu allemaal in een Christelijk bedrijf gaan werken?
Eigenlijk heb ik er geen goed gevoel bij.
Ik zal een paar simpele vragen stellen, bij wijze van voorbeeld.
Stel dat er tien ziekenhuizen zijn waarvan twee Christelijke. Je bent arts en kunt bij alle tien solliciteren. Waarom zou je dan bij een van die acht gaan? En niet bij een van die twee?
Stel, je wil journalist worden. Je kunt colliciteren bij de kranten in Nederland. Waarom zou je solliciteren bij de Telegraaf en niet bij het N.D. of R.D.?
Waarom moet je een juk aangaan met de ongelovigen? Kun je niet als arts vanuit een Christelijk ziekenhuis strijden tegen abortus?
(Bij wijze van spreken)
Kan Spruyt alleen nog maar iets goeds bereiken door samen te werken met de Groep Wilders? Is er geen enkele plaats meer voor hem te vinden binnen de Christelijke partijen, van waaruit hij kan opereren?
Moet hij daarvoor perse een juk aangaan met een ongelovige?
Dat is wat ik niet begrijp.
En dat is dus iets wat ik echt niet begrijp.
Immers, het succes van een Christen hangt niet af van de plaats vanwaaruit hij handelt, maar van de zegen van Zijn God.
Groet,
Houthakker.
Je bent dus duidelijk een voorstander van de verzuiling. Een interessante discussie, alhoewel we die discussie niet in deze topic moeten voeren. Ik zal ff een en ander afsplitsen.Houthakker schreef:Ik weet niet Pim, of dit wel de juiste vraag is.Moeten we nu allemaal in een Christelijk bedrijf gaan werken?
Eigenlijk heb ik er geen goed gevoel bij.
Ik zal een paar simpele vragen stellen, bij wijze van voorbeeld.
Stel dat er tien ziekenhuizen zijn waarvan twee Christelijke. Je bent arts en kunt bij alle tien solliciteren. Waarom zou je dan bij een van die acht gaan? En niet bij een van die twee?
Stel, je wil journalist worden. Je kunt colliciteren bij de kranten in Nederland. Waarom zou je solliciteren bij de Telegraaf en niet bij het N.D. of R.D.?
Waarom moet je een juk aangaan met de ongelovigen? Kun je niet als arts vanuit een Christelijk ziekenhuis strijden tegen abortus?
(Bij wijze van spreken)
Kan Spruyt alleen nog maar iets goeds bereiken door samen te werken met de Groep Wilders? Is er geen enkele plaats meer voor hem te vinden binnen de Christelijke partijen, van waaruit hij kan opereren?
Moet hij daarvoor perse een juk aangaan met een ongelovige?
Dat is wat ik niet begrijp.
En dat is dus iets wat ik echt niet begrijp.
Immers, het succes van een Christen hangt niet af van de plaats vanwaaruit hij handelt, maar van de zegen van Zijn God.
Groet,
Houthakker.
In die 8 christelijke ziekenhuizen kan je naar de niet-gelovigen je geloof uitstralen, mensen over Hem vertellen.Ik zal een paar simpele vragen stellen, bij wijze van voorbeeld.
Waarom zou je bij een van die twee christelijke ziekenhuizen moeten gaan werken?
Wat zou Jezus doen?
Zij die gezond zijn hebben geen arts nodig, maar zij die ziek zijn.