Van der Vlies toch weer op één
Van der Vlies toch weer op één
Van der Vlies weer lijsttrekker SGP
HILVERSUM (ANP) – SGP–fractievoorzitter Van der Vlies stelt zich weer beschikbaar als lijsttrekker voor de partij bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2007. De onrust in de partij rond het vrouwenstandpunt is voor hem de belangrijkste reden om de kar opnieuw te willen trekken.
Dat kondigt het langstzittende Kamerlid (sinds 1981) dinsdag aan in het televisieprogramma Netwerk. „Ik denk dat er een zekere rust nodig is bij alle moeiten die er zijn", zegt Van der Vlies (63), SGP–fractievoorzitter sinds 1986. „Ik hoop de partij in rustiger vaarwater te kunnen meemaken. Je kunt pas overstappen als de golven gestild zijn".
De rechtbank in Den Haag oordeelde vorig jaar dat de SGP geen overheidssubsidie mag krijgen zolang de partij weigert vrouwen toe te laten als volwaardig lid. Minister Remkes (Binnenlandse Zaken) heeft hoger beroep aangetekend, maar in afwachting van de uitslag daarvan heeft hij per 1 januari de jaarlijkse subsidie van 800.000 euro beëindigd.
Eind vorig jaar ontstond rumoer in de partij over het afwijzende standpunt van het bestuur over gecombineerde kandidatenlijsten met de ChristenUnie voor de gemeenteraadsverkiezingen als daar namens die partij vrouwen op staan. Het partijbestuur draaide dat besluit vervolgens terug.
HILVERSUM (ANP) – SGP–fractievoorzitter Van der Vlies stelt zich weer beschikbaar als lijsttrekker voor de partij bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2007. De onrust in de partij rond het vrouwenstandpunt is voor hem de belangrijkste reden om de kar opnieuw te willen trekken.
Dat kondigt het langstzittende Kamerlid (sinds 1981) dinsdag aan in het televisieprogramma Netwerk. „Ik denk dat er een zekere rust nodig is bij alle moeiten die er zijn", zegt Van der Vlies (63), SGP–fractievoorzitter sinds 1986. „Ik hoop de partij in rustiger vaarwater te kunnen meemaken. Je kunt pas overstappen als de golven gestild zijn".
De rechtbank in Den Haag oordeelde vorig jaar dat de SGP geen overheidssubsidie mag krijgen zolang de partij weigert vrouwen toe te laten als volwaardig lid. Minister Remkes (Binnenlandse Zaken) heeft hoger beroep aangetekend, maar in afwachting van de uitslag daarvan heeft hij per 1 januari de jaarlijkse subsidie van 800.000 euro beëindigd.
Eind vorig jaar ontstond rumoer in de partij over het afwijzende standpunt van het bestuur over gecombineerde kandidatenlijsten met de ChristenUnie voor de gemeenteraadsverkiezingen als daar namens die partij vrouwen op staan. Het partijbestuur draaide dat besluit vervolgens terug.
Re: Van der Vlies toch weer op één
Allemaal Netwerk kijken dus, vanavond! :roll:Unionist schreef:Van der Vlies weer lijsttrekker SGP
- Oude-Waarheid
Gelukkig maar dat je die keuze gemaakt hebt zo'n kijkkast brengtUnionist schreef:Gelukkig wil ik dat niet. Pfoe, had ik bijna zo'n ding in huis gehad!Pim schreef:Ja blijkbaar. Als je een beetje op de hoogte wil blijven van het reilen en zeilen in de partij zal je toch een TV aan moeten schaffen denk ik.
:|
vaak alleen maar onrust in huis.
Vooral met kinderen tja en die knop dat weten we wel ons hart
is nieuwsgierig en als het hek van de dam is!!!!!
Dat Vd Vlies zich beschikbaar stelt is wel begrijpelijk, maar ik ben benieuwd wat Vd Staaij daar nou van vindt. Het lijkt mij toch niet fijn als je er op rekent de kar te mogen trekken en dan krijg je de boodschap: speel nog maar even 4 jaar (in principe) 2e viool.
Overigens vind ik de vraag (Vd Vlies is gevraagd door het hoofdbestuur) van het hoofdbestuur ook vreemd. Omdat er intern (in de SGP) problemen zijn, waar het hoofdbestuur m.i. een discutabele rol in speelt, moet er in de Tweede Kamer-fractie rust komen? Daar lag het probleem toch helemaal niet? Het hoofdbestuur kan zich beter beraden over haar eigen positie.
Overigens vind ik de vraag (Vd Vlies is gevraagd door het hoofdbestuur) van het hoofdbestuur ook vreemd. Omdat er intern (in de SGP) problemen zijn, waar het hoofdbestuur m.i. een discutabele rol in speelt, moet er in de Tweede Kamer-fractie rust komen? Daar lag het probleem toch helemaal niet? Het hoofdbestuur kan zich beter beraden over haar eigen positie.
Inderdaad.Oude-Waarheid schreef: Gelukkig maar dat je die keuze gemaakt hebt zo'n kijkkast brengt
vaak alleen maar onrust in huis.
Vooral met kinderen tja en die knop dat weten we wel ons hart
is nieuwsgierig en als het hek van de dam is!!!!!
Doe mij maar een PC....
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Dat is op zichzelf electoraal al heel slim, mensen die SGP stemmen omdat ze vdV een toffe peer vinden (en die heb je), blijven zo i.i.g. nog deze keer gebonden. Na een jaar is vdV weg en kunnen ze 3 jaar aan vdS wennen.limosa schreef:Lijstttrekker zijn bij de verkiezingen is wat anders dan 4 jaar blijven.
Straks als de theologen uitleggen hoe het vrouwenstandpunt in elkaar zit en de storm gaat liggen en alle SGP-ers zijn weer tevreden met hun partij kan VdV opstappen. Dat lees ik in het stukje.
Aan de andere kant, heel veel jongelui vindt van de VLies een ouwe niet meer actuele man en ziet meer heil in van der staaij.
Als v/d Staaij dan lijsttrekker zou zijn, zou je misschien weer wat meer jeugd erbij trekken...
wie de jeugd heeft heeft de toekomst.....
Als v/d Staaij dan lijsttrekker zou zijn, zou je misschien weer wat meer jeugd erbij trekken...
wie de jeugd heeft heeft de toekomst.....

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.