PC - christelijke cultuur, wetenschap en techniek

Plaats reactie
ahuibers

PC - christelijke cultuur, wetenschap en techniek

Bericht door ahuibers »

Zouden we ook in een christelijke cultuur met christelijke wetenschap en techniek ook een computer hebben gehad?
Breekijzertje

Re: PC - christelijke cultuur, wetenschap en techniek

Bericht door Breekijzertje »

ahuibers schreef:Zouden we ook in een christelijke cultuur met christelijke wetenschap en techniek ook een computer hebben gehad?
Tegenvraag: Waarom denk jij van niet, want dat proef ik uit je vraag?
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

ahuibers schreef:Zouden we ook in een christelijke cultuur met christelijke wetenschap en techniek ook een computer hebben gehad?
Vervang "computer" nou eens door saxofoon, hogedrukspuit, electrische tandenborstel of magnetron.
Is het niet allemaal ijdelheid en kwelling des geestes om over zulke vragen te delibreren? :|
ahuibers

Bericht door ahuibers »

Ik denk dat we het wel zouden hebben gehad.
Wel dat het langer geduurt zou hebben.

Deze stelling is niet van mezelf maar heb ik uit een lezing gehaald.
Breekijzertje schreef:
Tegenvraag: Waarom denk jij van niet, want dat proef ik uit je vraag?
refo

Bericht door refo »

Misschien handig om te definieren wat 'christelijke' wetenschap is. Als de PC een typisch Amerikaanse vinding is en de meeste Amerikanen zijn Christelijk (zeggen ze) dan is het juist het christendom dat de pc heeft voortgebracht.
Marnix

Bericht door Marnix »

Christelijke cultuur is vrij breed he.... het ligt een beetje aan het type christelijke cultuur, in hoeverre men in die cultuur open staat voor veranderingen enzo....

Kijk maar naar de Amish.... dat is een christelijke op zichzelf staande cultuur, en ze hebben er geen auto's, computers etc. :) Het is dus een optie :D
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

In mijn opleiding heb ik de echte grond/basis van pc leren kennen. Het is puur elektrotechniek, wat in een supertempo is ontwikkeld. Maar wat is er mis mee. Misschien had het achteraf gezien niet zo snel moeten gaan. Nu zijn veel mensen hun baan kwijt geraakt.
Marnix

Bericht door Marnix »

marsm104 schreef:In mijn opleiding heb ik de echte grond/basis van pc leren kennen. Het is puur elektrotechniek, wat in een supertempo is ontwikkeld. Maar wat is er mis mee. Misschien had het achteraf gezien niet zo snel moeten gaan. Nu zijn veel mensen hun baan kwijt geraakt.
En hebben veel mensen een dikke baan gekregen :)
Plaats reactie