PC - christelijke cultuur, wetenschap en techniek
PC - christelijke cultuur, wetenschap en techniek
Zouden we ook in een christelijke cultuur met christelijke wetenschap en techniek ook een computer hebben gehad?
Re: PC - christelijke cultuur, wetenschap en techniek
Tegenvraag: Waarom denk jij van niet, want dat proef ik uit je vraag?ahuibers schreef:Zouden we ook in een christelijke cultuur met christelijke wetenschap en techniek ook een computer hebben gehad?
Vervang "computer" nou eens door saxofoon, hogedrukspuit, electrische tandenborstel of magnetron.ahuibers schreef:Zouden we ook in een christelijke cultuur met christelijke wetenschap en techniek ook een computer hebben gehad?
Is het niet allemaal ijdelheid en kwelling des geestes om over zulke vragen te delibreren? :|
Ik denk dat we het wel zouden hebben gehad.
Wel dat het langer geduurt zou hebben.
Deze stelling is niet van mezelf maar heb ik uit een lezing gehaald.
Wel dat het langer geduurt zou hebben.
Deze stelling is niet van mezelf maar heb ik uit een lezing gehaald.
Breekijzertje schreef:Tegenvraag: Waarom denk jij van niet, want dat proef ik uit je vraag?ahuibers schreef:Zouden we ook in een christelijke cultuur met christelijke wetenschap en techniek ook een computer hebben gehad?
Christelijke cultuur is vrij breed he.... het ligt een beetje aan het type christelijke cultuur, in hoeverre men in die cultuur open staat voor veranderingen enzo....ahuibers schreef:Zouden we ook in een christelijke cultuur met christelijke wetenschap en techniek ook een computer hebben gehad?
Kijk maar naar de Amish.... dat is een christelijke op zichzelf staande cultuur, en ze hebben er geen auto's, computers etc.

En hebben veel mensen een dikke baan gekregenmarsm104 schreef:In mijn opleiding heb ik de echte grond/basis van pc leren kennen. Het is puur elektrotechniek, wat in een supertempo is ontwikkeld. Maar wat is er mis mee. Misschien had het achteraf gezien niet zo snel moeten gaan. Nu zijn veel mensen hun baan kwijt geraakt.