Rust op het forum

Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

memento schreef:Lieve mensen,

Wij (admins/mods) proberen hier op refoforum een zo gezellig mogelijke plek te bieden om een discussie te voeren, voor mensen in onze achterban. Daar offeren we vele uurtjes van onze vrije tijd aan op.

Wat me echter opvalt dat er af en toe op het forum dingen gezegd worden, die men fout vind gaan. Waarom stuur je niet even een PB'tje? We staan open voor feedback hoor...
Kijk! Dit vind ik nou positief hè! Wat een verschil met OSW.................
Ik wil ook ff benadrukken dat ik jullie als mods erg waardeer!
Applaus voor jullie!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oude-Waarheid schreef:
Breekijzertje schreef: - Hier mag je bijv. positief spreken over de EO. (Op OSW kreeg je als je geluk had een staffwarning en als je minder geluk had werd je direct geband door ene Jelle, een figuur die dacht dat hij zo'n beetje de wijsheid in pacht had).
De OSW was toch een forum voor de rechtse Gereformeerde gezinte toch? zo heb ik het altijd begrepen.
En daarom heb ik met de EO soms wel wat moeite.
De toon waarop je dit zegt is uitstekend
En dat vind ik nou zo leuk, dat beide dingen hier gewoon gezegd kunnen worden zonder dat we elkaar verketteren.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oude-Waarheid schreef:De OSW was toch een forum voor de rechtse Gereformeerde gezinte toch? zo heb ik het altijd begrepen.
En daarom heb ik met de EO soms wel wat moeite.
Ja, maar dat mag ook! Je mag wat mij betreft moeite hebben met de EO, zoals ik moeite heb met de leer in sommige rechtse kerkverbanden.
En daarom is dat juist een reden om er met elkaar over in discussie te gaan.
Maar dan wel in een goede sfeer en met respect voor elkaar.
Dat kon op OSW dus echt niet en dat werd vooral verpest door o.a. moderator Jelle.
Ik ben daar destijds ook om een kleinigheidje geband. Heel triest allemaal. En dat terwijl ik al jaren leuk mee deed...........
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Gevaar? Voor de Gergem bestaan geen gevaren.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Adrianus schreef: Dat is heel jammer en geeft niet ten onrechte verdere voeding aan de gedachte van bijvoorbeeld Ds Schot dat in het lezen van een forum als refoforum en je daarin laten meevoeren in discussies door critici (waarvan sommigen hun mening goed weten te verwoorden) een groot gevaar schuilt.
Ahum, laten degenen die er zó over denken zichzelf dan niet moedwillig in gevaar begeven, zou ik bijna gaan denken...... :roll:
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Persoonlijk vind ik het modereerbeleid (of gebrek daaraan?) hier stukken beter dan bij OSW. Bij OSW was er geen touw aan vast te knopen. Nu wordt terughoudend gemodereerd; en tot nog toe vind ik discussies niet volledig overheerst worden door grofheden.

Verder is er verschil tussen iemand persoonlijk aanvallen of iemands mening afbranden (ook al noem je iemand bij de naam). Dat laatste moet kunnen, vind ik. Dat heeft weinig met respect te maken.
Leonius

Bericht door Leonius »

wim schreef:Verder is er verschil tussen iemand persoonlijk aanvallen of iemands mening afbranden (ook al noem je iemand bij de naam). Dat laatste moet kunnen, vind ik. Dat heeft weinig met respect te maken.
Dit vind ik een mooi onderscheid!
Houthakker

Bericht door Houthakker »

Misschien kunnen we deze topic wat ombuigen en enige tips bedenken waardoor het allemaal nog beter kan gaan lopen.

Zal ik de spits afbijten?
(Natuurlijk sluit ik mezelf in)

Misschien is het een goed idee om, bij het lezen van iemands posting, niet meteen een conclusie te trekken over de bedoelingen van de persoon en die neer te schrijven, maar eens dieper door te vragen naar zijn of haar bedoeling achter het geschrevene.
Dat voorkomt verkeerde conclusies en irritatie.

Wie heeft een volgende/betere tip?

Groet,
Houthakker.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Misschien nog handiger om eenvoudig te posten zodat er geen tijd verloren gaat met het onderzoek naar de bedoeling achter de post.
:mrgreen:

Verder niet meteen als gestoken te reageren als je post verkeerd begrepen wordt of iemand het wel begrijpt maar apert oneens is.
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Iemand niet beschuldigen van een veronderstelde mening of houding......

oftewel: op de bal spelen en niet op de man.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

wim schreef:Persoonlijk vind ik het modereerbeleid (of gebrek daaraan?) hier stukken beter dan bij OSW. Bij OSW was er geen touw aan vast te knopen. Nu wordt terughoudend gemodereerd; en tot nog toe vind ik discussies niet volledig overheerst worden door grofheden.
Idd. Bij OSW was je overgeleverd aan de willekeur van de mods:
- Vandaag ben ik chagrijnig dus ik geef jou een waarschuwing.
- Jij komt mij met te goed onderbouwde kritiek op mijn posting dus ik stuur een u2u met een waarschuwing.
- enz.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Laten we nu maar weer stoppen met modder gooien naar OSW. We hebben er jarenlang fijn onderdak gehad.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Pim schreef:Laten we nu maar weer stoppen met modder gooien naar OSW. We hebben er jarenlang fijn onderdak gehad.
pcies. maar toch: kwas 't eigenlijk al bijna vergeten.
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Pim schreef:Laten we nu maar weer stoppen met modder gooien naar OSW. We hebben er jarenlang fijn onderdak gehad.
Nou ja.... fijn was het niet altijd..
Gaat er nu een forumregel komen die het verbiedt om respectloos te schrijven over niet meer bestaande fora?
Corydoras
Berichten: 965
Lid geworden op: 01 jun 2005, 13:59

Bericht door Corydoras »

wim schreef:
Pim schreef:Laten we nu maar weer stoppen met modder gooien naar OSW. We hebben er jarenlang fijn onderdak gehad.
Nou ja.... fijn was het niet altijd..
Gaat er nu een forumregel komen die het verbiedt om respectloos te schrijven over niet meer bestaande fora?
Niet zo zeuren hoor, Breekie's punt was toch wel duidelijk na 5 postings in diverse topics over dit onderwerp, of niet?
Afbeelding
Plaats reactie