Bid ik even veel als ik schrijf over de GG?

Plaats reactie

Hoeveel bidden wij?

Ik bid even veel als ik schrijf over de GG
7
32%
Ik schrijf maar bid helemaal niet voor de GG
1
5%
Ik schrijf er niet over maar bid wel voor de GG
6
27%
Ik schrijf maar bid niet even veel voor de GG
8
36%

Totaal aantal stemmen: 22

kridje
Contacteer:

Bid ik even veel als ik schrijf over de GG?

Bericht door kridje »

Hoeveel bidden wij voor de GG? Laten we het bidden en schrijven op dit forum even gaan vergelijken!
Gian

Bericht door Gian »

Ik bid om eenheid, of Hij zijn Kerk wil bouwen en bewaren. Ik bid voor zijn knechten, en in het bijzonder de dominee die we hopen te horen.
Ik bid voor de mensen in de kerk en soms voor de mensen buiten de kerk, van welke hoedanigheid ook. Dit alles bijvoorbaat veel te weinig.

Ik bid niet voor de gergem. Ger gem betekend kerkverband wat afscheiding betekend en wat dus zonde is. Ik bid er nog eerder tegen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Gian schreef:Ik bid om eenheid, of Hij zijn Kerk wil bouwen en bewaren. Ik bid voor zijn knechten, en in het bijzonder de dominee die we hopen te horen.
Ik bid voor de mensen in de kerk en soms voor de mensen buiten de kerk, van welke hoedanigheid ook. Dit alles bijvoorbaat veel te weinig.

Ik bid niet voor de gergem. Ger gem betekend kerkverband wat afscheiding betekend en wat dus zonde is. Ik bid er nog eerder tegen.
Beetje vage redenering: "ik bid er nog eerder tegen". Misschien dat je dit even toe wilt lichten?
Gian

Bericht door Gian »

Ar-Jan schreef:
Gian schreef:Ik bid om eenheid, of Hij zijn Kerk wil bouwen en bewaren. Ik bid voor zijn knechten, en in het bijzonder de dominee die we hopen te horen.

Beetje vage redenering: "ik bid er nog eerder tegen". Misschien dat je dit even toe wilt lichten?
Wat begijp je er niet aan? Ik zou best alle kerkmuren weg willen hebben.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Gian schreef:
Ar-Jan schreef:

Wat begijp je er niet aan? Ik zou best alle kerkmuren weg willen hebben.
Owke, Je bedoelt het dus in algemene zin, niet specifiek. Deze topic ging specifiek over de GG dus vandaar mijn vraag :)
Marnix

Bericht door Marnix »

Ik bid ook niet veel voor de GG, omdat ik in een heel ander kerkgenootschap zit... maar ik vind het wel een goed aandachtspunt, ik denk dat de GG zeker gebed hard nodig heeft... zoals zoveel kerken, de mijne inclusief.

Ik zal het meer gaan doen!
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Ik mis een optie in de poll:

Ik schrijf wel en ik bid ook.

Waarom dat veel en weinig er nou bij moet weet ik niet. Elia bad 1 gebed en het regende niet.....
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Miscanthus schreef:Ik mis een optie in de poll:

Waarom dat veel en weinig er nou bij moet weet ik niet. Elia bad 1 gebed en het regende niet.....
Sommige personen 'spugen vuur' over de GG op dit forum. Op een manier die niet gepast is.
Ik ben heel benieuwd of dat die personen ook bidden. Veel praten heeft geen nut, we kunnen beter bidden. We weten dat volgens Gods Woord bidden meer nut heeft, dus als iemand veel schrijft dan zal zo iemand ook wel veel bidden voor de GG.

Waarom wel erover schrijven maar er niet voor bidden? Dan is de huidige situatie geen echte nood.

Vandaar mijn toevoeging 'veel'
Gian

Bericht door Gian »

kridje schreef: Sommige personen 'spugen vuur' over de GG op dit forum.
Ik geloof dat het redelijk meevalt hier. Moet je Refoweb eens lezen....
Er is hier en daar zeker verontwaardiging of ongenoegen. Dat mag toch best ge-uit worden?
Marnix

Bericht door Marnix »

Lijkt me inderdaad wel Gian. Ongenoegen en (opbouwende?)kritiek hier censureren lijkt me geen oplossing.
kridje schreef:

Sommige personen 'spugen vuur' over de GG op dit forum. Op een manier die niet gepast is.
Ik ben heel benieuwd of dat die personen ook bidden. Veel praten heeft geen nut, we kunnen beter bidden. We weten dat volgens Gods Woord bidden meer nut heeft, dus als iemand veel schrijft dan zal zo iemand ook wel veel bidden voor de GG.

Waarom wel erover schrijven maar er niet voor bidden? Dan is de huidige situatie geen echte nood.

Praten en bidden is beiden belangrijk. Wel bidden maar niet praten is volgens mij net zo verkeerd als wel praten maar niet bidden. Bidden is krachtig, maar God wil ook mensen gebruiken. Onze dominee zei laatst: We moeten niet bidden om vrede en zelf met de handen over elkaar gaan zitten, want God wil van ons vredestichters maken. We moeten niet vragen om bekering van mensen en zelf niets naar ze uitstralen en ze over God vertellen, want God wil ons brengers van de goede boodschap maken. Luther ging niet bidden en vervolgens afwachten, maar hij spijkerde ook de 95 stellingen op de deur van de kapel. Wij mogen bidden voor de GG... maar ook de handen uit de mouwen steken... het kan niet zonder elkaar.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Marnix schreef:Lijkt me inderdaad wel Gian. Ongenoegen en (opbouwende?)kritiek hier censureren lijkt me geen oplossing.
kridje schreef:

Praten en bidden is beiden belangrijk. Wel bidden maar niet praten is volgens mij net zo verkeerd als wel praten maar niet bidden. Bidden is krachtig, maar God wil ook mensen gebruiken. Onze dominee zei laatst: We moeten niet bidden om vrede en zelf met de handen over elkaar gaan zitten, want God wil van ons vredestichters maken. We moeten niet vragen om bekering van mensen en zelf niets naar ze uitstralen en ze over God vertellen, want God wil ons brengers van de goede boodschap maken. Luther ging niet bidden en vervolgens afwachten, maar hij spijkerde ook de 95 stellingen op de deur van de kapel. Wij mogen bidden voor de GG... maar ook de handen uit de mouwen steken... het kan niet zonder elkaar.
Mooie toevoeging.
Petrus

Bericht door Petrus »

Hoewel behorende tot de invloedssfeer van de HHK, bid ik zeker voor de GG.

Waarom niet eigenlijk?

Petrus
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Marnix schreef:Praten en bidden is beiden belangrijk. Wel bidden maar niet praten is volgens mij net zo verkeerd als wel praten maar niet bidden. Bidden is krachtig, maar God wil ook mensen gebruiken. Onze dominee zei laatst: We moeten niet bidden om vrede en zelf met de handen over elkaar gaan zitten, want God wil van ons vredestichters maken. We moeten niet vragen om bekering van mensen en zelf niets naar ze uitstralen en ze over God vertellen, want God wil ons brengers van de goede boodschap maken. Luther ging niet bidden en vervolgens afwachten, maar hij spijkerde ook de 95 stellingen op de deur van de kapel. Wij mogen bidden voor de GG... maar ook de handen uit de mouwen steken... het kan niet zonder elkaar.
ora et labora :)
Marnix

Bericht door Marnix »

Precies :)
Plaats reactie