Dode mus

Ar-Jan

Dode mus

Bericht door Ar-Jan »

LEEUWARDEN (ANP) - De mus die maandag zonder pardon werd doodgeschoten toen hij in het Frisian Expo Center (FEC) eigenhandig een wereldrecordpoging dominostenen omgooien begon, hield dinsdag nog zeker zeven instanties aan het werk. De man die de mus doodschoot, is inmiddels met de dood bedreigd.

Is het niet van de zotten?
Daphne

Bericht door Daphne »

Het is idd van de ZOTTEN dat zo'n rotvogeltje het ook maar in zn hoofdje haalt om te proberen alle steentjes om te gooien :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :shock: :x
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Grrr, waar maken ze zich druk om!
Laten ze alsjeblieft bezig houden met andere zaken.
Onderstaande vind ik zeker zo schokkender dan dit!

Overvallers hangen hondje op aan hek

Uitgegeven: 14 november 2005 19:17

SPIJKENISSE - Twee jongeren hebben maandag in Spijkenisse een 49-jarige gehandicapte vrouw mishandeld en haar hondje gedood. De overvallers hingen het beestje aan zijn riem op aan een hek toen bleek dat hun slachtoffer geen geld bij zich had, zo maakte de politie maandag bekend.

De vrouw liet in haar scootmobiel haar hondje uit aan de Papendijk in Spijkenisse, waar ze werd aangesproken door twee jongens op een scooter.

De twee wilden geld, maar dat had hun slachtoffer niet bij zich. Toen ze probeerde uit haar scootmobiel te komen, viel de vrouw. Ze belandde in een greppel en kreeg haar vervoermiddel gedeeltelijk over zich heen. Haar belagers maakten van deze gelegenheid gebruik om haar te schoppen en te slaan. Voordat ze zich, zonder buit, uit de voeten maakten, hingen ze het hondje van de vrouw op aan een hek.

Het slachtoffer is volgens de politie pas na geruime tijd door voorbijgangers gevonden en bevrijd uit haar benarde positie. In het ziekenhuis bleek dat ze onder meer gekneusde ribben had opgelopen.

De politie hoopt dat getuigen maandag tussen 10.00 en 12.30 uur de twee jongeren op de donkere scooter hebben gezien. Beide jongens hielden tijdens de beroving hun helm op.
Unionist

Bericht door Unionist »

Toch vind ik het discutabel om voor je lol een dier (schepsel van God) te doden.
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Unionist schreef:Toch vind ik het discutabel om voor je lol een dier (schepsel van God) te doden.
Noujah.. volgens mij was het niet echt voor de lol hoor.. Er stond een wereldrecord op het spel!
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Unionist schreef:Toch vind ik het discutabel om voor je lol een dier (schepsel van God) te doden.
Los van dat.
De ophef die er nu van gemaakt wordt is ronduit belachelijk!
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Ik citeer:
"Een medewerker aan Domino Day die struikelt en steentjes omgooit, wordt toch ook niet neergeschoten?” aldus de woordvoerder van dierenbescherming Leeuwarden."

Dit vind ik discutabel!!
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Ar-Jan schreef:Ik citeer:
"Een medewerker aan Domino Day die struikelt en steentjes omgooit, wordt toch ook niet neergeschoten?” aldus de woordvoerder van dierenbescherming Leeuwarden."

Dit vind ik discutabel!!
Euthanasie en Abortus mag wel, maar als er een musje dood geschoten dan staat de wereld op z'n kop.

Dat is discutabel!
Houthakker

Bericht door Houthakker »

Daar heb je groot gelijk in Matthijs. Daarmee hebben wij ook de grootste moeite. In de achterliggende dagen heeft er een levensgroot intervieuw met een abortusarts in het Reformatorisch Dagblad gestaan. Echt, we waren er helemaal ondersteboven van. Dat is wel even wat anders dan zo'n ophef over een vogeltje. Hoewel we zeker beseffen dat ook dit vogeltje een schepsel Gods was. We hoeven daarover ook op geen enkele wijze denigrerend te spreken.

Groet,
Houthakker.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Van een mus een olifant maken :)
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Vergeet ook niet die irritante mug die vanacht rond je hoofd zat te zoemen en die je doodgemept hebt.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Houthakker schreef:Daar heb je groot gelijk in Matthijs. Daarmee hebben wij ook de grootste moeite. In de achterliggende dagen heeft er een levensgroot intervieuw met een abortusarts in het Reformatorisch Dagblad gestaan. Echt, we waren er helemaal ondersteboven van. Dat is wel even wat anders dan zo'n ophef over een vogeltje. Hoewel we zeker beseffen dat ook dit vogeltje een schepsel Gods was. We hoeven daarover ook op geen enkele wijze denigrerend te spreken.

Groet,
Houthakker.
Ja heb ik ook gelezen. Walgelijke vent!

Zeker is een musje een schepsel Gods. Ik vind ook dat men een andere manier had moeten bedenken om die mus daar weg te krijgen. Maar ik kan ook begrijpen dat men er van baalde dat die mus daar vloog.
De ophef over een doodgeschoten musje is gewoon van de zotte. Het is geen kernbom ofzo.

Moeten we ook zo'n ophef maken over die mug die ik dood sla? En over die wespennest die bij mij in de schuur zit en die laat verwijderen, waarbij wespen doodgaan? En over die bomen die gekapt worden omdat ik mijn schuur daar wil hebben staan? En over die haring die ik eet op de markt bij de visboer? En moeten we dan de vlaamse gaaien, eksters etc. ook maar verbannen omdat het een bedreiging is voor andere vogels?

Ik vind het allemaal een beetje te ver gaan.
Laten ze zich maar over andere dingen druk maken.
Over die walvissen die door aziatische vissers gevangen en gedood worden met een harpoen. Over het importeren van tropische vogels. Over de bomenkap in Brazilië en in Indonesië.
Dat is iets om je meer druk over te maken.

Ik zou liever gezien hebben dat ze die mus op een andere wijze verwijderd hadden, maar toe maar, het is gebeurd en ik ga me er absoluut niet druk over maken. Zou ik me er wel druk over moeten maken omdat het een schepsel is, dan zou ik mij over zoveel meer dingen druk moeten maken.
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Pim schreef:Vergeet ook niet die irritante mug die vanacht rond je hoofd zat te zoemen en die je doodgemept hebt.
Als je van de dierenbescherming bent, moet je ze vangen en naar buiten brengen!! :D :mrgreen:
Houthakker

Bericht door Houthakker »

Pim schreef:Vergeet ook niet die irritante mug die vanacht rond je hoofd zat te zoemen en die je doodgemept hebt.
Mijn voorkeur gaat er naar uit om muggen, vliegen, wespen en dergelijke, zo mogelijk gewoon weer naar buiten te jagen.
Overdreven? Ja, zou kunnen, maar nadat ik het boekje 'Floere het Fluwijn' heb gelezen, is dit zo.

Groet,
Houthakker.
Unionist

Bericht door Unionist »

Het is een beetje flauw om dit te vergelijken met abortus en euthanasie. Dan weet ik er nog wel een paar.

waarom maken wij ons druk om één Klaas van der Zwaag, terwijl in Noord-Korea...

Wat is de uitstoot van fijnstof in verhouding met de holocaust....

Wij maken ons druk om spaarloon of levensloop, teriwjl in Congo...

Waarom schrijven de kerkbladen hele pagina's vol over gefilterd internet, terwijl in Amsterdam...

Goed, goed, het is hypocriet om je om een mus druk te maken en niet om een comapatiënt. Maar wat ik vind: een christen maakt zich druk om beide.

Er valt niet één mus van het dak zonder dat de Vader Zich daarmee bemoeit, maar wij christenen vinden het "maar een mus".

Waarom dan wel een mug? Muggen, wespen e.d. zijn ongedierte. Maar mep jij ook iedere vlinder dood die in je tuin fladdert?

Waarom wel een harinkie happen? Omdat God Zelf ons het eten van dieren heeft toegestaan.

Maar bedenk eens of het écht de moeite waard is om zoiets moois als een vogel kapot te maken omdat wij het leuk vinden om 80 miljoen blokjes op een rijtje te zetten zonder dat ze omvallen.

Nee, je zult mij niet met een poster voor mijn raam zien met MUSSENMOORDENAARS erop. Maar ik vind wel dat wij iets te snel BELACHELIJK roepen als mensen hun stem verheffen tegen dit zinloze geweld.

Wat is belangrijker: een dier of een rij steentjes?
Plaats reactie