Greta Duisenberg en Van Agt Anti-semieten
Greta Duisenberg en Van Agt Anti-semieten
Greta ( en sinds kort tevens gesteund door Van Agt -!!!!!-) voeren anno 2005 een ware haatcampagne met grove uitlatingen tegen de Joden.
Valt dit ook onder de "vrijheid van meningsuiting"????
Overigens steunt van Agt ( met Geert Mak e.v.a.) ook openlijk de actie van http://www.eenroyaalgebaar.nl die Verdonk en Donner aan willen klagen voor dood door schuld n.a.v. de schipholbrand.
Van Agt valt door de mand ( diep triest) en Greta Duisenberg is een bruut die niet beseft wat ze zegt.
Ze heeft totaal geen onderbouwing om deze zaken te beweren van de Joodse gemeenschap in A'dam.
Dat ze pro-palestijnen is kan ze nog wel beargumenteren misschien ( ofschoon ik het met haar visie totaal niet eens ben) maar dit slaat echt alles.
donderdag 10 november 2005 09:29
Gretta Duisenberg: 'Joden annexeren Amsterdam'
Gretta Duisenberg is opnieuw in opspraak geraakt vanwege anti-semitische uitlatingen. In het tv-programma Het Zwarte Schaap, dat zaterdag wordt uitgezonden, klaagt ze over de joodse gemeenschap in Nederland. 'Ze moeten niet denken dat ze Amsterdam kunnen annexeren, net als de Westoever.'
Advocaat Bram Moszkowicz heeft tegen De Telegraaf bevestigd dat hij de mogelijkheid van een strafklacht tegen Duisenberg onderzoekt vanwege de discriminerende uitlatingen.
Duisenberg debatteert in het VARA-programma Het Zwarte Schaap met onder anderen de journalisten Hans Knoop en Max van Weezel over het conflict tussen Israël en de Palestijnen. Tijdens die discussie beklaagt Duisenberg zich over de joden waar zij in Amsterdam-Zuid tussen woont; ze zou regelmatig uitgescholden worden. Duisenberg is zelfverklaard aanhanger van de Palestijnse zaak in Israël.
Als ze in de discussie haar uitlatingen over de 'annexatie' van Amsterdam doet, wordt ze door Hans Knoop uitgemaakt voor 'anti-semiet', waarop Duisenberg vreselijk kwaad wordt, zo schrijft De Telegraaf. In het programma wordt Duisenberg bijgestaan door oud-premier Dries van Agt, die net als Duisenberg begrip toont voor Palestijnse zelfmoordaanslagen.
Opspraak
Gretta Duisenberg is al eerder in opspraak gekomen vanwege haar felle opstelling in het conflict in het Midden-Oosten. Zo had ze een paar jaar geleden een Palestijnse vlag over haar balkon hangen, wat haar veelal joodse buurtgenoten als een provocatie opvatten.
Vorig jaar tikte het Openbaar Ministerie haar op de vingers vanwege haar uitlatingen in een radio-interview. Op de vraag hoeveel handtekeningen ze hoopte op te halen voor een petitie tegen Israël antwoordde ze 'zes miljoen', om daarna in lachen uit te barsten.
Veel joodse organisaties waren geschokt, omdat Duisenberg overduidelijk verwees naar het aantal joodse nazi-slachtoffers tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Afgelopen zomer overleed Gretta's echtgenoot Wim Duisenberg, oud-president van de Nederlandsche Bank .
Publicatiedatum: 10 november 2005 Elsevier.nl
Valt dit ook onder de "vrijheid van meningsuiting"????
Overigens steunt van Agt ( met Geert Mak e.v.a.) ook openlijk de actie van http://www.eenroyaalgebaar.nl die Verdonk en Donner aan willen klagen voor dood door schuld n.a.v. de schipholbrand.
Van Agt valt door de mand ( diep triest) en Greta Duisenberg is een bruut die niet beseft wat ze zegt.
Ze heeft totaal geen onderbouwing om deze zaken te beweren van de Joodse gemeenschap in A'dam.
Dat ze pro-palestijnen is kan ze nog wel beargumenteren misschien ( ofschoon ik het met haar visie totaal niet eens ben) maar dit slaat echt alles.
donderdag 10 november 2005 09:29
Gretta Duisenberg: 'Joden annexeren Amsterdam'
Gretta Duisenberg is opnieuw in opspraak geraakt vanwege anti-semitische uitlatingen. In het tv-programma Het Zwarte Schaap, dat zaterdag wordt uitgezonden, klaagt ze over de joodse gemeenschap in Nederland. 'Ze moeten niet denken dat ze Amsterdam kunnen annexeren, net als de Westoever.'
Advocaat Bram Moszkowicz heeft tegen De Telegraaf bevestigd dat hij de mogelijkheid van een strafklacht tegen Duisenberg onderzoekt vanwege de discriminerende uitlatingen.
Duisenberg debatteert in het VARA-programma Het Zwarte Schaap met onder anderen de journalisten Hans Knoop en Max van Weezel over het conflict tussen Israël en de Palestijnen. Tijdens die discussie beklaagt Duisenberg zich over de joden waar zij in Amsterdam-Zuid tussen woont; ze zou regelmatig uitgescholden worden. Duisenberg is zelfverklaard aanhanger van de Palestijnse zaak in Israël.
Als ze in de discussie haar uitlatingen over de 'annexatie' van Amsterdam doet, wordt ze door Hans Knoop uitgemaakt voor 'anti-semiet', waarop Duisenberg vreselijk kwaad wordt, zo schrijft De Telegraaf. In het programma wordt Duisenberg bijgestaan door oud-premier Dries van Agt, die net als Duisenberg begrip toont voor Palestijnse zelfmoordaanslagen.
Opspraak
Gretta Duisenberg is al eerder in opspraak gekomen vanwege haar felle opstelling in het conflict in het Midden-Oosten. Zo had ze een paar jaar geleden een Palestijnse vlag over haar balkon hangen, wat haar veelal joodse buurtgenoten als een provocatie opvatten.
Vorig jaar tikte het Openbaar Ministerie haar op de vingers vanwege haar uitlatingen in een radio-interview. Op de vraag hoeveel handtekeningen ze hoopte op te halen voor een petitie tegen Israël antwoordde ze 'zes miljoen', om daarna in lachen uit te barsten.
Veel joodse organisaties waren geschokt, omdat Duisenberg overduidelijk verwees naar het aantal joodse nazi-slachtoffers tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Afgelopen zomer overleed Gretta's echtgenoot Wim Duisenberg, oud-president van de Nederlandsche Bank .
Publicatiedatum: 10 november 2005 Elsevier.nl
Laatst gewijzigd door Billy op 11 nov 2005, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
- FlyingEagle
ik wil niet veel zeggen maar http://www.royaalgebaar.nl is een één of ander Hotel
haha foutje moet zijn http://www.eenroyaalgebaar.nlFlyingEagle schreef:ik wil niet veel zeggen maar http://www.royaalgebaar.nl is een één of ander Hotel
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Ach het is een hotelketen de status van Mw Duistereberg en dhr. Veragt waard.FlyingEagle schreef:ik wil niet veel zeggen maar http://www.royaalgebaar.nl is een één of ander Hotel
Ik vind de uitlatingen van mevr. Duisenberg in en in triest, ik vind het echt om te huilen. Maar laten we ook nuchter zijn, mevr. Duisenberg is geen incidenteel geval. Heel de wereld valt over Israel heen. 30% van de resoluties van de VN is gericht tegen Israel. Het antisemitisme viert hoogtij, Nerland is al lang geen land meer dat achter Israel staat. Als ik al het nieuws zo volg denk ik: hoe lang zal het nog duren voordat Zacharia 12 vervult zal worden?
Ik vind het ook geen goede zaak, maar aan de andere kant, het is ook omkeerbaar. Sommige mensen, en sommige regeringen hebben wat met Israel en bevoordelen de Israelieten.... Ook gezien de strategische ligging van Israel bijvoorbeeld.... Ideale uitvalbasis voor als er nog eens een oorlog in het Midden-Oosten komt. Israel doet een hoop fout in de oorlog met de Palestijnen.... het gedrag van de Israelieten is vaak net zo fout als dat van de Palestijnen, en dat willen de Israel-liefhebbers nog wel eens uit het oog verliezen... want we kijken met een westerse/christelijke visie tegen de zaak aan.... en dat is geen neutrale visie.
Als er een onterechte pro-Israel-visie is, moet je er ook niet raar van staat te kijken dat er een tegenbeweging komt, die overigens net zo slecht is..... maar het is wel een gevolg van nze eigen houding....
Als er een onterechte pro-Israel-visie is, moet je er ook niet raar van staat te kijken dat er een tegenbeweging komt, die overigens net zo slecht is..... maar het is wel een gevolg van nze eigen houding....
- ndonselaar
- Contacteer:
Amerika sowieso.... Maar ook europese regeringen neigen als westerse landen vaak naar de kant van Israel. Als je bijvoorbeeld kijkt welke standpunten men heeft ingenomen (eigenlijk al vanaf de jaren 60) kan je concluderen dat die wel een beetje pro-Israel zijn. Begrijpelijk, want Israel staat veel dichter tegen de westerse samenleving aan dan Palestina.
Beste Marnix,
Ten eerste staan de EU en Nederland absoluut al lang niet meer achter Israel, en word de mening van de westerse bevolking (ook christenen) hoe langer hoe meer door de pro-palestijnse propaganda via de media beinvloed. Ja je lees het goed, er worden ronduit leugens verkondigt via de media. Vergeet niet dat in het Palestijnse Natianaal Handvest staat dat het uiteindelijke doel is om Israel te vernietigen. Dacht je werkelijk dat als er een Palestijnse staat komt er ook vrede zal komen? Absoluut niet. Op Arabische kaarten komt Israel niet eens voor.
Je hebt het verder over Palestina. Ten eerste zijn de meeste "Palestijnen" gewoon arabieren die in het begin van de 20e eeuw zijn verhuisd naar Israel. Verder hebben de arabieren al de helft van het voormalige Britse mandaat (Jordanie). De eerste dag na de oprichting van de staat Israel werden ze al door 6 arabische staten aangevallen (nadat men de arabieren in Israel heeft opgeroepen het land te verlaten, dat zijn de "vluchtelingen" waar Israel nu de schuld van krijgt). Je kunt er gewoon niet omheen dat men de vernietiging van de staat Israel op het oog heeft. Let wel: De arabische staten kunnen een oorlog tegen Israel verliezen, maar Israel kan slechts 1 maal een oorlog verliezen tegen de arabieren. Dan is het afgelopen.
Als je als het eens van aan andere kant wil lezen dan wat je uit de media hoort moet je eens het volgende boek lezen: Om Sions wil niet zwijgen, auteur: drs. J. van Barneveld. En inderdaad, de steeds verder gaande haat tegen Israel in de gehele wereld zal toenemen. Daar spreekt de bijbel ook over. Lees Zacharia 12-14 maar eens na waar dit alles op uit gaat lopen...
Ten eerste staan de EU en Nederland absoluut al lang niet meer achter Israel, en word de mening van de westerse bevolking (ook christenen) hoe langer hoe meer door de pro-palestijnse propaganda via de media beinvloed. Ja je lees het goed, er worden ronduit leugens verkondigt via de media. Vergeet niet dat in het Palestijnse Natianaal Handvest staat dat het uiteindelijke doel is om Israel te vernietigen. Dacht je werkelijk dat als er een Palestijnse staat komt er ook vrede zal komen? Absoluut niet. Op Arabische kaarten komt Israel niet eens voor.
Je hebt het verder over Palestina. Ten eerste zijn de meeste "Palestijnen" gewoon arabieren die in het begin van de 20e eeuw zijn verhuisd naar Israel. Verder hebben de arabieren al de helft van het voormalige Britse mandaat (Jordanie). De eerste dag na de oprichting van de staat Israel werden ze al door 6 arabische staten aangevallen (nadat men de arabieren in Israel heeft opgeroepen het land te verlaten, dat zijn de "vluchtelingen" waar Israel nu de schuld van krijgt). Je kunt er gewoon niet omheen dat men de vernietiging van de staat Israel op het oog heeft. Let wel: De arabische staten kunnen een oorlog tegen Israel verliezen, maar Israel kan slechts 1 maal een oorlog verliezen tegen de arabieren. Dan is het afgelopen.
Als je als het eens van aan andere kant wil lezen dan wat je uit de media hoort moet je eens het volgende boek lezen: Om Sions wil niet zwijgen, auteur: drs. J. van Barneveld. En inderdaad, de steeds verder gaande haat tegen Israel in de gehele wereld zal toenemen. Daar spreekt de bijbel ook over. Lees Zacharia 12-14 maar eens na waar dit alles op uit gaat lopen...

Je hebt gedeeltelijk gelijk.
Ik wou dan ook niet hier de palestijnen gaan verdedigen en zeggen dat die het allemaal zo goed doen. Het enige wat ik heb willen zeggen is, dat we dingen vaak wel erg ongenuanceerd bekijken, en nog steeds teveel vanuit westers perspectief, pro-israel dus. Sowieso is de oorlog de schuld van beiden, en niet alleen van de palestijnen. Dat zien veel mensen al niet in... daarnaast zijn er in het verleden ook een hoop fouten door Israel gemaakt en hebben ze op de weg naar de vrede zelf ook allerlei hindernissen opgeworpen... Nogmaals, ik ben niet zo Palestina... of pro-Israel... ik wil alleen maar aangeven dat de westerse visie soms te pro-israel is.. en die van christenen al helemaal.
Nou wanneer men(de palestijnen) voor de vernietiging van Israel is; dan is het onoplosbare zaak. ik wil niet zeggen dat Israel geen fouten heeft gemaakt, maar wanneer men een eigen staat uitroept en vervolgens wordt je door 6 landen aangevallen... euh.. dan is Israel idd net zo schuldig als de rest!?!?!?! ik denk dat Israel een positievere instelling heeft dan de rest daar. Over het algemeen handels Israel only uit zelfverdediging of vergelding!! en de aanslagen van de palestijen zijn vaak om Israel schade toe te brengen omdat Israel, zoals eerder genoemd, niet op de Arabische landkaart staat.Marnix schreef:
Ik wou dan ook niet hier de palestijnen gaan verdedigen en zeggen dat die het allemaal zo goed doen. Het enige wat ik heb willen zeggen is, dat we dingen vaak wel erg ongenuanceerd bekijken, en nog steeds teveel vanuit westers perspectief, pro-israel dus. Sowieso is de oorlog de schuld van beiden, en niet alleen van de palestijnen. Dat zien veel mensen al niet in... daarnaast zijn er in het verleden ook een hoop fouten door Israel gemaakt en hebben ze op de weg naar de vrede zelf ook allerlei hindernissen opgeworpen... Nogmaals, ik ben niet zo Palestina... of pro-Israel... ik wil alleen maar aangeven dat de westerse visie soms te pro-israel is.. en die van christenen al helemaal.
ps: Wat is verkeerd aan dat wij als Christenen pro-Israel zijn??? Het gaat uiteindelijk wel om het bondsvolk!
M.v.Grt, AJ
Je kunt denken over de Palestijnen en Israél wat je wilt, maar uitspraken als "joden annexeren Amsterdam" en een verwijzing naar het getal zes miljoen zijn beneden alle peil.
Logisch dat je dan door je joodse buren uitgescholden wordt.
Je moet je eens voorstellen dat je hele familie uitgeroeid is door de nazi's en dan hoor je zo iemand brallen.
Als je dan toch naar de holocaust wilt verwijzen, weet ik er ook nog wel eentje: "Wir sind wieder da"
Logisch dat je dan door je joodse buren uitgescholden wordt.
Je moet je eens voorstellen dat je hele familie uitgeroeid is door de nazi's en dan hoor je zo iemand brallen.
Als je dan toch naar de holocaust wilt verwijzen, weet ik er ook nog wel eentje: "Wir sind wieder da"
Tja... je gaat er vanuit dat de Palestijnen Israel willen uitroeien en Israel niet op de arabische landkaart staat. Dat is al een totaal verkeerd beeld. Je schetst hier het beeld van een kleine groep fundamentalisten en extremisten.... Niet de visie van de palestijnen en de (overige) arabieren. En wat vergeldingsacties betreft, een plaestijns vluchtelingenkamp aanvallen als vergelding lijkt me ook niet echt bijbels.Ar-Jan schreef:Nou wanneer men(de palestijnen) voor de vernietiging van Israel is; dan is het onoplosbare zaak. ik wil niet zeggen dat Israel geen fouten heeft gemaakt, maar wanneer men een eigen staat uitroept en vervolgens wordt je door 6 landen aangevallen... euh.. dan is Israel idd net zo schuldig als de rest!?!?!?! ik denk dat Israel een positievere instelling heeft dan de rest daar. Over het algemeen handels Israel only uit zelfverdediging of vergelding!! en de aanslagen van de palestijen zijn vaak om Israel schade toe te brengen omdat Israel, zoals eerder genoemd, niet op de Arabische landkaart staat.Marnix schreef:
ps: Wat is verkeerd aan dat wij als Christenen pro-Israel zijn??? Het gaat uiteindelijk wel om het bondsvolk!
M.v.Grt, AJ
Voor het behoud van Israel zijn is goed.... voor het gedrag van Israel zijn niet, als ze zich niet goed gedragen...
Tja.. en die volgense jou kleine groep extremisten pleegt toch iedere keer aanslagen. ik zei: "ik zeg niet dat Israel alles goed doet" Prompt kom je met een voorbeeld waarin Israel het fout doet. Anderzijds.. laat nu net die vluchtelingenkampen het broeinest zijn van terroristische activiteiten!!Marnix schreef:
Tja... je gaat er vanuit dat de Palestijnen Israel willen uitroeien en Israel niet op de arabische landkaart staat. Dat is al een totaal verkeerd beeld. Je schetst hier het beeld van een kleine groep fundamentalisten en extremisten.... Niet de visie van de palestijnen en de (overige) arabieren. En wat vergeldingsacties betreft, een plaestijns vluchtelingenkamp aanvallen als vergelding lijkt me ook niet echt bijbels.
Voor het behoud van Israel zijn is goed.... voor het gedrag van Israel zijn niet, als ze zich niet goed gedragen...
ps: of het over kleine groepen gaat als je over extremisten praat valt nog te betwijfelen!
Waarom is westers perspectief pro Israel?Marnix schreef:
Over welke oorlog heb je het, Israel heeft er verschillende gevoerd, en is nog steeds in oorlog met de Palestijnen.
Daarbij volgens mij heeft Israel genoeg initiatief genomen om vrede te krijgen met de Palestijnen, als die dat dan niet accepteren, (denk aan Camp David) dan kun je Israel daar toch niet de schuld van geven? Mijn ervaring is juist niet dat christenen over het algemeen pro Israel zijn, persoonlijk kom ik jammer genoeg maar weinig mensen tegen die echt betrokken zijn op Israel.
Daarbij is achter Israel staan helemaal niet verkeerd.
Het is een algemeen doel van de Arabieren om Israel van de kaart te vegen. de staat Israel is een doorn in het oog van hen. denk maar aan recente uitspraken van Iran. lees ns het handvest van de Hamas.