De Rita Jugend ! ( column)
De Rita Jugend ! ( column)
Onderstaande column hoef ik niets aan toe te voegen
:!: :!:
DE RITA JUGEND
een column van Lucas Hartong, op 7 november 2005
bron: openorthodoxie.nl
Vijf Marokkaanse fundi’s en een flink aantal ultralinkse actievoerders hebben het voor elkaar gekregen om weer eens de knuppel in het hoenderhok te gooien. Uiteraard niet op positieve, maar negatieve toon zoals we van dit soort randfiguren gewend zijn. Gisteren stonden zij op de stoep van Paradiso te demonstreren tegen minister Verdonk. Op zich een democratisch recht, maar het blijkt dat je dat recht kunt verkrachten. Er werd namelijk een spandoek ontrold met daarop de tekst ‘Rita Jugend’, daarmee refererend aan een uiterst donkere tijd en gebeurtenissen. Het wordt een beetje erg ziekelijk, dit soort actievoeren. Achterhaald, belachelijk en idioot zijn nog gematigde steekwoorden. Het doet me denken aan dezelfde tactiek die door Thom de Graaff werd gebruikt om Pim Fortuyn weg te zetten; ook zijn opzet faalde compleet. Vanochtend waren reeds reacties te lezen in het AD als ‘Waar kan ik mij aanmelden voor deze Rita Jugend?’ en dergelijke.
Wat dit soort tuig –want dat is het- over het hoofd ziet is het feit dat de brand is aangestoken door een gedetineerde Libiër, die de dag na de brand op de nominatie stond om uitgezet te worden. Het is dus deze man die de dood van 11 medegedetineerden op zijn geweten heeft en niet de minister. Deze man heeft bewust het risico genomen om de aansteker bij brandbaar spul te houden en zo zijn vrijlating af te dwingen. De gevolgen zijn bekend.
Het is niet voor niets dat specifieke mensen ons land dienen te verlaten, omdat zij een gevaar vormen voor de veiligheid, openbare orde of gewoonweg omdat zij geen goed verhaal hebben om hier binnengelaten te worden in verband met een misdadige achtergrond. Waartoe dat soort mensen in staat is, moge blijken uit de acties van een Samir A. In een recente videoboodschap aan zijn familie zei Samir dat hij ’wordt gestuurd uit vrees voor Allah’. Daarbij verklaart hij de Nederlandse regering tot vijand: „Ik zeg jullie dat er tussen ons en jullie alleen de taal van het zwaard zal gelden tot jullie moslims met rust laten en de weg van de vrede kiezen.” Wie heeft het hier nu over ‘hullie en zullie’? En u ziet, vrees is een slechte leermeester, vooral in combinatie met het woord ‘vrede’.
Samir vervolgt zijn boodschap richting geloofsgenoten: “Wat mijn boodschap aan de moslims betreft, aan hen die net als wij geloven dat er geen God is dan Allah, aan hen die de Taghoet verwerpen en in Allah geloven. Ik zweer op Allah dat dit niet meer dan twee woorden zijn: Verover of je wordt veroverd.” Tenslotte richt hij zich tot u en mij: ”Jullie worden als strijders beschouwd omdat jullie deze regering hebben gekozen. Jullie vermogens en jullie bloed zijn voor ons legitiem. Wij willen hier jullie bloed verspillen zoals jullie de rijkdommen van de moslims in Israël hebben gestolen en zoals jullie, jullie bazen de Amerikanen hebben geëvenaard gaan we jullie vermogens hier toe-eigenen.”
Ondertussen brandt Parijs. De rellen aldaar worden aangeblazen door allochtone groepen jongeren, die niets anders willen dan de verstoring van de openbare orde. Als u gedacht had dat de betrokkenen hun excuses zouden aanbieden kunt u lang wachten. Erger nog: men eist respect! Waar heb ik dat eerder gehoord? Het hoofd van de Parijse moskee, Boubakeur, wil namelijk ‘woorden van vrede’ horen van de Franse premier. Daar hebt u dat woord weer! Ik weet niet hoe het bij u is gesteld, maar ik geef toch een essentieel andere invulling aan ‘vrede’. Kan iemand uitleggen hoe je van ‘vrede’ kunt spreken als radicalen een oude, gehandicapte vrouw in brand steken met een molotovcocktail, nacht na nacht bezittingen van anderen in brand steken en schieten op de politie? Zij zijn namelijk zelf verantwoordelijk voor wat zij van hun leven maken; niet de staat. Ieder mens is in de positie om iets van het leven te maken, hoe moeilijk de omstandigheden ook en is daarbij verantwoordelijk voor de eigen daden. Verantwoordelijk gedrag is echter het enige woord dat dit soort mensen niet kent.
De Amsterdamse politie greep niet in tijdens de demonstratie. Natuurlijk niet, met Job Cohen als korpschef. Als straks Amsterdam brandt zal hij evenmin iets doen. De betrokken fundi’s en ultralinkse rakkers mochten namelijk eens radicaliseren door het herstel van de openbare orde! Daarbij vergeet hij dat deze Jugend het geheel verpest voor al die goedwillende allochtonen die een normaal leven in ons land willen opbouwen. Die zijn er namelijk ook nog.
:!: :!:
DE RITA JUGEND
een column van Lucas Hartong, op 7 november 2005
bron: openorthodoxie.nl
Vijf Marokkaanse fundi’s en een flink aantal ultralinkse actievoerders hebben het voor elkaar gekregen om weer eens de knuppel in het hoenderhok te gooien. Uiteraard niet op positieve, maar negatieve toon zoals we van dit soort randfiguren gewend zijn. Gisteren stonden zij op de stoep van Paradiso te demonstreren tegen minister Verdonk. Op zich een democratisch recht, maar het blijkt dat je dat recht kunt verkrachten. Er werd namelijk een spandoek ontrold met daarop de tekst ‘Rita Jugend’, daarmee refererend aan een uiterst donkere tijd en gebeurtenissen. Het wordt een beetje erg ziekelijk, dit soort actievoeren. Achterhaald, belachelijk en idioot zijn nog gematigde steekwoorden. Het doet me denken aan dezelfde tactiek die door Thom de Graaff werd gebruikt om Pim Fortuyn weg te zetten; ook zijn opzet faalde compleet. Vanochtend waren reeds reacties te lezen in het AD als ‘Waar kan ik mij aanmelden voor deze Rita Jugend?’ en dergelijke.
Wat dit soort tuig –want dat is het- over het hoofd ziet is het feit dat de brand is aangestoken door een gedetineerde Libiër, die de dag na de brand op de nominatie stond om uitgezet te worden. Het is dus deze man die de dood van 11 medegedetineerden op zijn geweten heeft en niet de minister. Deze man heeft bewust het risico genomen om de aansteker bij brandbaar spul te houden en zo zijn vrijlating af te dwingen. De gevolgen zijn bekend.
Het is niet voor niets dat specifieke mensen ons land dienen te verlaten, omdat zij een gevaar vormen voor de veiligheid, openbare orde of gewoonweg omdat zij geen goed verhaal hebben om hier binnengelaten te worden in verband met een misdadige achtergrond. Waartoe dat soort mensen in staat is, moge blijken uit de acties van een Samir A. In een recente videoboodschap aan zijn familie zei Samir dat hij ’wordt gestuurd uit vrees voor Allah’. Daarbij verklaart hij de Nederlandse regering tot vijand: „Ik zeg jullie dat er tussen ons en jullie alleen de taal van het zwaard zal gelden tot jullie moslims met rust laten en de weg van de vrede kiezen.” Wie heeft het hier nu over ‘hullie en zullie’? En u ziet, vrees is een slechte leermeester, vooral in combinatie met het woord ‘vrede’.
Samir vervolgt zijn boodschap richting geloofsgenoten: “Wat mijn boodschap aan de moslims betreft, aan hen die net als wij geloven dat er geen God is dan Allah, aan hen die de Taghoet verwerpen en in Allah geloven. Ik zweer op Allah dat dit niet meer dan twee woorden zijn: Verover of je wordt veroverd.” Tenslotte richt hij zich tot u en mij: ”Jullie worden als strijders beschouwd omdat jullie deze regering hebben gekozen. Jullie vermogens en jullie bloed zijn voor ons legitiem. Wij willen hier jullie bloed verspillen zoals jullie de rijkdommen van de moslims in Israël hebben gestolen en zoals jullie, jullie bazen de Amerikanen hebben geëvenaard gaan we jullie vermogens hier toe-eigenen.”
Ondertussen brandt Parijs. De rellen aldaar worden aangeblazen door allochtone groepen jongeren, die niets anders willen dan de verstoring van de openbare orde. Als u gedacht had dat de betrokkenen hun excuses zouden aanbieden kunt u lang wachten. Erger nog: men eist respect! Waar heb ik dat eerder gehoord? Het hoofd van de Parijse moskee, Boubakeur, wil namelijk ‘woorden van vrede’ horen van de Franse premier. Daar hebt u dat woord weer! Ik weet niet hoe het bij u is gesteld, maar ik geef toch een essentieel andere invulling aan ‘vrede’. Kan iemand uitleggen hoe je van ‘vrede’ kunt spreken als radicalen een oude, gehandicapte vrouw in brand steken met een molotovcocktail, nacht na nacht bezittingen van anderen in brand steken en schieten op de politie? Zij zijn namelijk zelf verantwoordelijk voor wat zij van hun leven maken; niet de staat. Ieder mens is in de positie om iets van het leven te maken, hoe moeilijk de omstandigheden ook en is daarbij verantwoordelijk voor de eigen daden. Verantwoordelijk gedrag is echter het enige woord dat dit soort mensen niet kent.
De Amsterdamse politie greep niet in tijdens de demonstratie. Natuurlijk niet, met Job Cohen als korpschef. Als straks Amsterdam brandt zal hij evenmin iets doen. De betrokken fundi’s en ultralinkse rakkers mochten namelijk eens radicaliseren door het herstel van de openbare orde! Daarbij vergeet hij dat deze Jugend het geheel verpest voor al die goedwillende allochtonen die een normaal leven in ons land willen opbouwen. Die zijn er namelijk ook nog.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Als ik dit zo lees wordt het tijd voor een extreem-rechts-christelijke partij.
Extreem, om zich te onderscheiden van allerlei slappe partijen die zich ook rechts noemen
Rechts, om ipv over tolerantie en gelijkheid te zwammen daadkrachtig regels te stellen, want die zijn nodig
Christelijk, omdat een extreem-rechtse partij zonder het christelijke aspect verzand in onmenselijke hardheid
Extreem, om zich te onderscheiden van allerlei slappe partijen die zich ook rechts noemen
Rechts, om ipv over tolerantie en gelijkheid te zwammen daadkrachtig regels te stellen, want die zijn nodig
Christelijk, omdat een extreem-rechtse partij zonder het christelijke aspect verzand in onmenselijke hardheid
wat denk je van een conservatieve partij met christenen en niet christenen?memento schreef:Als ik dit zo lees wordt het tijd voor een extreem-rechts-christelijke partij.

Er is best wel potentieel aanwezig alleen, ze haken af, duven niet, zijn verdeeld, splitsen op etc. etc.
zou de bewoordingen extreem -rechts absoluut niet willen gebruiken. Dit heeft zeer foute associaties!
naar goed, om met Spruyt te zeggen( vrij vertaald): het is geen 5 voor 12 maar 5 over 1.
En denk weles dat hij gelijk heeft.
Er zal eerst een grote -multiculturele -crisis moeten plaatsvinden ( als in Frankrijk of aanslag of wat dan ook) voor de nuchtere naieve Hollanders wakker worden.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Een soort NSB dus?memento schreef:Als ik dit zo lees wordt het tijd voor een extreem-rechts-christelijke partij.
1. Het haten van degenen die God (de God van de Bijbel, die Zijn Zoon zond naar deze aarde) haten is absoluut bijbels. Zou ik niet haten Heere, die U haten? (Ps 139:21)plebe schreef: Dan nog: óók haat zaaien tegen "gasten die het voor de rest verpesten" lijkt me niet passend op dit forum.
Oppervlakkige lezing houdt wèl het risico in zich tot het zaaien van vreemdelingenhaat.
2. Een oppervlakkige lezing van de Bijbel heeft ook vele risico's. Dat is dus geen argument.
Oh jahoor. Maar dat proberen we objectief te doen, niet subjectief.Even off-topic: wordt er hier op refoforum wel eens gemodereerd?
De goedwillende autochtonen lijken dat óók steeds minder te doen.
Begrijp me goed:
- Aan links activisme heb ik een broertje dood
-de Islam is een dwaalweg en in haar kern agressief en onderdrukkend.
Desalniettemin blijven mijn eerdere reply's op dit topic staan!
Waneer hebben wij een linkse rakker of moslim voor het laatst verteld van de enige Weg tot heil?
Haten en haat zaaien is ons door de Heere niet als weg gewezen........
Begrijp me goed:
- Aan links activisme heb ik een broertje dood
-de Islam is een dwaalweg en in haar kern agressief en onderdrukkend.
Desalniettemin blijven mijn eerdere reply's op dit topic staan!
Waneer hebben wij een linkse rakker of moslim voor het laatst verteld van de enige Weg tot heil?
Haten en haat zaaien is ons door de Heere niet als weg gewezen........
Gelooft het evangelie en bekeert u !
maar dat risico even buiten beschouwing gelaten; een aanpak moet wel draagvlak hebben dus waarom niet gewoon hardop zeggen dat "gasten die het voor de rest verpesten" keihard aangepakt moeten worden? en ja... dan kun je er een negatieve draai angeven door te zeggen dat er sprake is van 'haat zaaien'. maar ik heb het woord 'haten' niet gezien in het stuk dusz..plebe schreef:
Dan nog: óók haat zaaien tegen "gasten die het voor de rest verpesten" lijkt me niet passend op dit forum.
Oppervlakkige lezing houdt wèl het risico in zich tot het zaaien van vreemdelingenhaat.
dat is de verantwoordelijkheid van de lezerplebe schreef: ..................Oppervlakkige lezing ......................t.
Overigens gaat het niet over haatzaaien. Dat wil ik ook helemaal niet bewerkstelligen.
Wat ik wel wil zaaienen strooien is zout om die naieve ijslaag van velen te doen smelten.
Laatst gewijzigd door Billy op 09 nov 2005, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Fijn om te lezen!Billy schreef:dat is de verantwoordelijkheid van de lezerplebe schreef: ..................Oppervlakkige lezing ......................t.
Overigens gaat het niet over haatzaaien. Dat wil ik ook helemaal niet bewerkstelligen.
Wat ik wel wil zaaienen strooien is zout om die naieve ijslaag van velen te doen smelten.
en ja...........er is veel naiviteit op dit vlak!
Waarom zulke slappe dingen als 'in dialoog gaan'? Gewoon verkeerd gedrag hard afstraffen. Het feit dat dat verkeerde gedrag zich voornamelijk door allochtonen begaan wordt is geen enkele reden om het niet af te straffen. Ik pleit dus niet voor het aanpakken van allochtonen, maar voor het aanpakken van bepaald gedrag. Ongeacht godsdienst, ongeacht ras, ongeacht wat dan ook. Verkeerd gedrag moet bestraft worden. Als we dat niet doen kunnen we net zo goed alle wetten afschaffen...Daar heb je wel gelijk in maar een column is m.i. daartoe niet het juiste middel. Het publiceren van zo een column op dit forum al helemaal niet.
-dialoog met andersdenkenden zonder lochening van de enige Naam tot zaligeid en het beinvloeden van de politiek wèl!
Verkeerd gedrag straffen is een taak van de overheid.memento schreef:Waarom zulke slappe dingen als 'in dialoog gaan'? Gewoon verkeerd gedrag hard afstraffen. Het feit dat dat verkeerde gedrag zich voornamelijk door allochtonen begaan wordt is geen enkele reden om het niet af te straffen. Ik pleit dus niet voor het aanpakken van allochtonen, maar voor het aanpakken van bepaald gedrag. Ongeacht godsdienst, ongeacht ras, ongeacht wat dan ook. Verkeerd gedrag moet bestraft worden. Als we dat niet doen kunnen we net zo goed alle wetten afschaffen...Daar heb je wel gelijk in maar een column is m.i. daartoe niet het juiste middel. Het publiceren van zo een column op dit forum al helemaal niet.
-dialoog met andersdenkenden zonder lochening van de enige Naam tot zaligeid en het beinvloeden van de politiek wèl!
Het is wellicht een taak van de moderators om dergelijke collums, waar een haatzaaiiende toon in zit, te weren van dit forum. Ik verwijs dan ook instemmend naar de laatste reply van bke
Collumns bekritiseren ook iets wat fout gaat in de maatschappij. In dezen word dus de overheid (op indirecte wijze) aangesproken op haar verantwoordelijkheid, die ze in dezen niet genoeg uitvoert.plebe schreef:Verkeerd gedrag straffen is een taak van de overheid.memento schreef:Waarom zulke slappe dingen als 'in dialoog gaan'? Gewoon verkeerd gedrag hard afstraffen. Het feit dat dat verkeerde gedrag zich voornamelijk door allochtonen begaan wordt is geen enkele reden om het niet af te straffen. Ik pleit dus niet voor het aanpakken van allochtonen, maar voor het aanpakken van bepaald gedrag. Ongeacht godsdienst, ongeacht ras, ongeacht wat dan ook. Verkeerd gedrag moet bestraft worden. Als we dat niet doen kunnen we net zo goed alle wetten afschaffen...Daar heb je wel gelijk in maar een column is m.i. daartoe niet het juiste middel. Het publiceren van zo een column op dit forum al helemaal niet.
Het is wellicht een taak van de moderators om dergelijke collums, waar een haatzaaiiende toon in zit, te weren van dit forum.
Wat betreft het modereren: Dit forum richt zich op de reformatorische achterban. Zolang deze discussie binnen deze achterban leeft, gaan wij m niet verbieden (uiteraard word er wel gemodeerd; discriminatie willen we niet toelaten). Als we alles gaan verbieden waarvan een paar forumleden vinden dat het onbijbels is, houden we weinig forum over....
Klopt da's het mooie van onze democratie.memento schreef:Collumns bekritiseren ook iets wat fout gaat in de maatschappij. In dezen word dus de overheid (op indirecte wijze) aangesproken op haar verantwoordelijkheid, die ze in dezen niet genoeg uitvoert.plebe schreef:Verkeerd gedrag straffen is een taak van de overheid.memento schreef:Waarom zulke slappe dingen als 'in dialoog gaan'? Gewoon verkeerd gedrag hard afstraffen. Het feit dat dat verkeerde gedrag zich voornamelijk door allochtonen begaan wordt is geen enkele reden om het niet af te straffen. Ik pleit dus niet voor het aanpakken van allochtonen, maar voor het aanpakken van bepaald gedrag. Ongeacht godsdienst, ongeacht ras, ongeacht wat dan ook. Verkeerd gedrag moet bestraft worden. Als we dat niet doen kunnen we net zo goed alle wetten afschaffen...Daar heb je wel gelijk in maar een column is m.i. daartoe niet het juiste middel. Het publiceren van zo een column op dit forum al helemaal niet.
Het is wellicht een taak van de moderators om dergelijke collums, waar een haatzaaiiende toon in zit, te weren van dit forum.
Desalniettemin vind ik de toon van deze collumn niet passend. Zie mijn eerdere replys
je kunt zeggen dat zo'n column hier niet thuis hoort. owké maar, ik heb er moeite mee als men direct over 'haattermen' begint en daarmee een negatieve lading aan het verhaal meegeeft!plebe schreef:
Deze column werkt vreemdelingenhaat/naastenhaat in de hand. Naar ik hoop wordt de column/dit topic spoedig verwijderd!