Palestina

Plaats reactie
Ar-Jan

Palestina

Bericht door Ar-Jan »

Lijfwacht: Arafat was bang voor aanslag (9-11-2005 | 08:52)

De overleden Palestijnse leider Arafat wees in 2000 een overeenkomst met Israël over de verdeling van Jeruzalem onder meer af uit angst dat Palestijnen een moordaanslag op zijn leven zouden beramen.

Ik dacht dat Arafat de zaakjes altijd wel redelijk onder controle had. Maar...
Ik vraag me wel eens af: zou er nu echt geen oplossing zijn voor dat conflict?
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Arafat de zaakjes op orde? Laat me niet lachen, ik geloof best dat hij een eind wilde aan het conflict maar moest dan inpopulaire maatregelen nemen. Dan zouden de palestijnen in opstand komen en dat had hij er niet voorover

hij durfde gewoon niet.
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

FlyingEagle schreef:Arafat de zaakjes op orde? Laat me niet lachen, ik geloof best dat hij een eind wilde aan het conflict maar moest dan inpopulaire maatregelen nemen. Dan zouden de palestijnen in opstand komen en dat had hij er niet voorover

hij durfde gewoon niet.
Ik had altijd het idee; dat hij invloedrijk was en zodoende best mee kon helpen bij het oplossen van het conflict als hij zich wat anders opstelde. Ik d8 dat hij zelf ook niet echt vrede wilde. maar hieruit(eerste posting) blijkt dat hij zwichte voor de achterban.
Leonius

Bericht door Leonius »

Ar-Jan schreef:
FlyingEagle schreef:Arafat de zaakjes op orde? Laat me niet lachen, ik geloof best dat hij een eind wilde aan het conflict maar moest dan inpopulaire maatregelen nemen. Dan zouden de palestijnen in opstand komen en dat had hij er niet voorover

hij durfde gewoon niet.
Ik had altijd het idee; dat hij invloedrijk was en zodoende best mee kon helpen bij het oplossen van het conflict als hij zich wat anders opstelde. Ik d8 dat hij zelf ook niet echt vrede wilde. maar hieruit(eerste posting) blijkt dat hij zwichte voor de achterban.
Arafat had in feite te maken met allerlei gangsters, waar hij dus rekening mee moest houden. Dat hij echt vrede wilde, is onzin. Dat heeft hij nooit gewild. Overigens is een oplossing sowieso wishful thinking omdat het uiteindelijk altijd zal gaan om Jeruzalem...
Plaats reactie