Grote bestanden op Internet parkeren

Plaats reactie
Tiberius2

Grote bestanden op Internet parkeren

Bericht door Tiberius2 »

Weet iemand misschien hoe ik een groot bestand (ca. 15Mb) ergens op het internet kan parkeren? Zodat ik een link naar iemand kan mailen, die dat bestand dan weer kan lezen.

(Het gaat in feite om een opgenomen MP3-preek die niet via de mail gestuurd kan worden vanwege zijn grootte).
Gian

Re: Grote bestanden op Internet parkeren

Bericht door Gian »

bke schreef:Weet iemand misschien hoe ik een groot bestand (ca. 15Mb) ergens op het internet kan parkeren? Zodat ik een link naar iemand kan mailen, die dat bestand dan weer kan lezen.

(Het gaat in feite om een opgenomen MP3-preek die niet via de mail gestuurd kan worden vanwege zijn grootte).
Een bestand van 15 mb verzenden is bijvoorbaat onmogelijk per mail.
Als je een Gmail account hebt, kan je tot max 10 mb per keer versturen. Je zal de preek dus in 2 stukken moeten knippen, of zang en gebed moeten wegknippen.
Een Gmail-account is wel 2,5 Gb groot. Als je interesse hebt kan ik je een gratis invitatie voor een Gmail account sturen.
Een andere manier is er niet.

Als je toch 15 mb wil versturen zal je zelf webruimte moeten huren.
Ook kan je zelf een ftp servertje inrichtten thuis.

Vooralsnog zou ik eerst proberen om de bitrate van de preek te verlagen tot het bestand >10mb is.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Tiberius2

Bericht door Tiberius2 »

Dainamics schreef:
bke schreef:Weet iemand misschien hoe ik een groot bestand (ca. 15Mb) ergens op het internet kan parkeren? Zodat ik een link naar iemand kan mailen, die dat bestand dan weer kan lezen.

Kijk hier eens:
http://www.dedigitalerevolutie.nl/toont ... &next=true

Groeten Dainamics
Dankjewel, Dainamics.
Ik denk dat dit gaat lukken, hij is onderweg.
Unionist

Bericht door Unionist »

Via http://www.yousendit.com kun je bestanden tot 1 Gieg mailen. In feite uploadt je hem op een server en de ontvanger krijgt een link toegestuurd.

Wat ook werkt is het volgende: BIj je internetabonnement krijg je meestal webruimte, doorgaans 10 MB. Praktisch houdt dat in dat de provider zijn abonnees telt en dat x 10 doet. Ze maken geen afgebakende stukjes van: dit is van Piet en dit van Jan. Aangezien er duizenden mensen zijn die hun 10 MB helemaal niet gebruiken, is er veel lege ruimte op de homepages-server en kun je ook grotere bestanden op je webruimte zetten. Geen enkel probleem en geen mens die er ooit naar kijkt.
Lecram

Bericht door Lecram »

Bij een echte provider (XS4all) krijg je 200MB webruimte, 500MB mailboxruimte en mag je 30MB grote bestanden versturen.
Gian

Bericht door Gian »

Lecram schreef:Bij een echte provider (XS4all) krijg je 200MB webruimte, 500MB mailboxruimte en mag je 30MB grote bestanden versturen.
Als ik genoeg betaal lukt dat bij Solcon ook wel hoor...
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Tiberius2

Bericht door Tiberius2 »

Ik zit bij Solcon, volgens mij heb je daar 20 Mb webruimte standaard. Zal eens kijken hoe dat werkt.
Lecram

Bericht door Lecram »

Gian schreef:
Lecram schreef:Bij een echte provider (XS4all) krijg je 200MB webruimte, 500MB mailboxruimte en mag je 30MB grote bestanden versturen.
Als ik genoeg betaal lukt dat bij Solcon ook wel hoor...
Als je genoeg betaalt kan je de gehele serverruimte van Solcon opkopen :wink:
ahuibers

Bericht door ahuibers »

En bij mij op het werk staat ook een IIS.
Zelf ingericht ;)
Ik heb 75 GB :P
Tiberius2

Bericht door Tiberius2 »

Geef maar een adres, dan kan ik daar mijn bestanden plaatsen en naar de ontvanger een linkje mailen. :wink:
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Unionist schreef:
Wat ook werkt is het volgende: BIj je internetabonnement krijg je meestal webruimte, doorgaans 10 MB. Praktisch houdt dat in dat de provider zijn abonnees telt en dat x 10 doet. Ze maken geen afgebakende stukjes van: dit is van Piet en dit van Jan. Aangezien er duizenden mensen zijn die hun 10 MB helemaal niet gebruiken, is er veel lege ruimte op de homepages-server en kun je ook grotere bestanden op je webruimte zetten. Geen enkel probleem en geen mens die er ooit naar kijkt.
Ja mooi niet dus he.
Ik heb een pas geleden een waarschuwing gehad per mail van mijn provider. Ik had veel te veel MB's in gebruik dan toegestaan was. Ik moest dit onmiddelijk verlagen naar 20 MB.
Unionist

Bericht door Unionist »

Matthijs schreef:
Unionist schreef:
Ja mooi niet dus he.
Ik heb een pas geleden een waarschuwing gehad per mail van mijn provider. Ik had veel te veel MB's in gebruik dan toegestaan was. Ik moest dit onmiddelijk verlagen naar 20 MB.
:mrgreen:

Misschien werkt het alleen maar tijdelijk. Een vriend van me heeft eens een hele cd naar zijn website gekopieerd om die er even later weer af te halen.
Corydoras

Bericht door Corydoras »

Gian schreef:Als je een Gmail account hebt, kan je tot max 10 mb per keer versturen. Je zal de preek dus in 2 stukken moeten knippen, of zang en gebed moeten wegknippen.
Een Gmail-account is wel 2,5 Gb groot. Als je interesse hebt kan ik je een gratis invitatie voor een Gmail account sturen.
Wat wel kunt met Gmail, is grotere bestanden opslaan in je draft. Dat duurt wel behoorlijk lang, en je moet dan die ander wel even je wachtwoord geven. Ik gebruik het zelf nog wel eens als ik geen memorystick bij me heb.
Afbeelding
Gian

Bericht door Gian »

Corydoras schreef:
Gian schreef:Als je een Gmail account hebt, kan je tot max 10 mb per keer versturen. Je zal de preek dus in 2 stukken moeten knippen, of zang en gebed moeten wegknippen.
Wat wel kunt met Gmail, is grotere bestanden opslaan in je draft. Dat duurt wel behoorlijk lang, en je moet dan die ander wel even je wachtwoord geven. Ik gebruik het zelf nog wel eens als ik geen memorystick bij me heb.
Dit is ook wel wat;

http://www.nu.nl/news/626942/50/Gratis_mailbox_met_1000_GB_opslag.html
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Matthijs schreef:
Unionist schreef:
Ja mooi niet dus he.
Maar jij wekenlang teveel op je homepage-server staan, toch?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Plaats reactie