Noodkreet: Weinig activiteiten rond de kerst in HHK-kring

Gesloten
joost85

Noodkreet: Weinig activiteiten rond de kerst in HHK-kring

Bericht door joost85 »

Wie doet wat voor de jeugd in de Hersteld Hervormde Gemeente rond de kerstdagen? Wat wordt er gedaan voor ouderen?
We hebben elkaar nodig vooral rond de kerst om de gebondenheid van de gemeente(n) We hebben pijnlijke tijden gehad. En opnieuw worden we opgeschrikt van tegenvallende berichten. Berichten die je eigenlijk niet verwacht. Maar ik loop ook met de vraag rond van waarom zijn er nog altijd predikanten die zweven binnen Hersteld Hervormde Kerk en de PKN.

Of die niet in een Hersteld Hervormde Gemeente willen voorgaan vanwege een predikant die in die plaats gebleven is in de PKN. Om deze wellicht nog over te kunnen halen? En laat je daarom een Hersteld Hervormde Gemeente maar aan haar lot over?
Wat doen wij gezamenlijk om meer binding te krijgen met elkaar? Waarbij het Woord van God in liefde klinken mag. Ik krijg zo het gevoel van je red je maar.
Hoe krijgen wij mannen en vrouwen bij elkaar om naar elkaar om te zien en om activiteiten op te zetten? Zijn er mensen die ook met deze vragen rondlopen?

Vorig jaar zag je tal van activiteiten wel bij PKN gemeenten. Zangavonden e.d. De jeugd kijkt daar ook naar uit. Vaak hoor je dan ook waarom niets georganiseerd wordt in je eigen gemeente waarbij je meer met elkaar verbonden gaat voelen. Veel mensen hebben tegenwoordig een korte lont en zijn totaal opgebrand. Zij vragen wellicht af of de keuze wel juist is geweest. Heel betrekkelijk hoor je nog een predikant op de gevaren wijzen van de PKN. De meesten houden hun mond. Wordt niet alles weer zo gewoon? Velen weten nog steeds niet waarom wij niet meekonden met de PKN-trein.
Het gevaar schuild dat de PKN zo gewoon wordt want er is toch niets veranderd. Waar blijven nu die predikanten die voorop liepen?
Ik weet het predikant zijn in Hersteld Hervormde Gemeente is een zware taak. Ik kan dat begrijpen. Maar waar blijven dan de ambtdragers om ook meer taken op te pakken zodat het werk verlicht kan worden voor de predikanten. Graag verneem ik reactie. Vooral wat te doen rond de kerst.

Allen Gods zegen toegewenst,
Wezep, diaken H. de Haas
Matthijs

Bericht door Matthijs »

bron ff vermelden aub!
joost85

Bericht door joost85 »

Is goed: Contactsite HHK
Lecram

Bericht door Lecram »

Ik snap het probleem niet. Ze kunnen toch gewoon meedoen met de activiteiten van de plaatselijke PKN gemeente? Daar kon het voorheen ook mee samen.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Schiet me een kinderliedje te binnen:

"Hokjes vakjes

We stoppen iedereen in hokjes vakjes

Als ze anders zijn dan wij

Blokjes plakjes

We snijden iedereen in blokjes plakjes

Als ze anders zijn dan wij"
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

De noodkreet is duidelijk. Een ieder mag hier het zijne/hare van denken, maar we achten de HHK/PKN-wonden nog steeds te vers om over dit soort zaken uitgebreid in discussie te gaan.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gesloten